Виробнича педагогічна практика філологів: цінний досвід, нові враження, мотивація
Виробнича педагогічна практика філологів: цінний досвід, нові враження, мотивація
2 March 2025, 15:13
Студенти-філологи четвертого курсу завершили виробничу педагогічну практику і поділилися своїми враженнями.

Єлизавета МАЗАНЬКО: Виробнича педагогічна практика була надзвичайно корисним досвідом. Я отримала змогу застосувати теоретичні знання на практиці. Я змогла не лише вдосконалити свої навички викладання, але й краще зрозуміти потреби учнів та ефективні методи комунікації в класі. Це був важливий крок у моєму професійному розвитку.
Софія КОВАЛЬСЬКА: Педагогічна практика в Європейському колегіумі стала для мене важливим етапом у професійному розвитку, адже я змогла застосувати теоретичні знання на практиці та отримати цінний досвід роботи з учнями. Спостереження за уроками мого наставника, самостійне проведення уроків, організація позакласного заходу допомогли мені краще зрозуміти методику викладання та особливості педагогічної діяльності. Практика дозволила мені вдосконалити навички планування уроків, підтримання дисципліни та ефективної взаємодії з класом. Я вдячна педагогічному колективу за підтримку та можливість навчатися в реальних умовах, що значно покращило мої професійні компетенції.

Катерина КАЛЮЖНА: Під час виробничої педагогічної практики я мала можливість спостерігати за уроками вчителів, що допомогло мені зрозуміти, як знайти правильний підхід до викладання та методи мотивації учнів.

Владислава В’ЮН: Під час виробничої педагогічної практики я здобула досвід проведення уроків німецької мови, удосконаливши методичні та комунікативні навички. Практика допомогла навчитися ефективно взаємодіяти з учнями та робити навчання цікавим.

Анастасія САХНО: Я проходила практику в Гребінківському академічному ліцеї. Мені сподобалась ця практика тим, що я мала змогу подивитися на роботу школи вже очима викладача, а не учня. Було цікаво спробувати себе в такій сфері праці та попрацювати з великою кількістю учнів, використовуючи всі знання, що мені надав університет та моя самостійна праця.

Костянтин АНДРУЩЕНКО: Враження від практики залишилися позитивними. Учні та вчителі дуже добре мене прийняли, практика пройшла без проблем. Я отримав цікавий та незвичний досвід від проходження педагогічної практики.

Богдан ЖЕЛІБА: Педагогічна практика з англійської мови була цінним досвідом, що дозволив мені застосувати теоретичні знання на практиці. Я вдосконалив свої навички викладання, розробки уроків та спілкування з учнями. Особливо корисним було використання інтерактивних методів, які підвищували мотивацію учнів. Практика також допомогла розвинути терпіння, гнучкість і здатність адаптуватися до різних навчальних ситуацій. Загалом, цей досвід став важливим кроком у моєму професійному зростанні.

Анна ГОРБАЧЕНКО: Проходження виробничої педагогічної практики стало для мене цінним досвідом. Під час практики я навчилася ефективно планувати уроки з англійської мови, використовувати сучасні методи навчання та підтримувати дисципліну в класі. Особливо важливим для мене було налагодження комунікації з учнями, створення комфортної атмосфери та мотивація до вивчення мови.

Вероніка ГОРИЦЬКА: Моя педагогічна практика в Alex English School з 03 по 21 лютого була чудовим досвідом. Викладання дітям 9-10 років принесло багато позитивних емоцій — вони виявилися кмітливими, зацікавленими та активними. Окремо варто відзначити позакласний захід, який пройшов успішно та зміцнив їхній інтерес до англійської мови. Це був цінний і натхненний період!

Софія ГОЛОВАЧ: Педагогічна практика в ліцеї стала цінним досвідом для мене як майбутнього вчителя. Протягом практики я мала можливість застосовувати теоретичні знання на практиці, спостерігати за роботою досвідчених педагогів і проводити власні уроки. Учні були активними та зацікавленими, що зробило навчальний процес ще більш захопливим. Практика допомогла мені розвинути педагогічні уміння, впевненість у собі та бажання вдосконалюватися в професії.

Дмитро СЕВОСТЬЯНОВ: Педагогічна практика стала для мене цінним досвідом, що допоміг удосконалити навички викладання німецької мови. Я отримав можливість працювати з учнями, адаптувати методи навчання та покращити комунікацію. Цей досвід зміцнив мою впевненість у професії та мотивував до подальшого розвитку.
Олена КЕДА: Практика викладання німецької мови стала для мене цінним досвідом. Я вдосконалила педагогічні навички, поглибила знання мови та зрозуміла ефективні методи навчання і мотивації учнів.
Анастасія ПОГОРЄЛОВА: Я проходила практику дистанційно у опорній школі. Діти були зацікавлені та милі. Практика стала для мене цікавим та потрібним досвідом.
Степан ЖАБРОВЕЦЬ: Протягом очної практики я викладав англійську мову учням, допомагаючи їм розвивати мовні навички та впевненість у спілкуванні. Уроки були інтерактивними та спрямованими на покращення розуміння граматики й лексики. Цей досвід дозволив мені вдосконалити методику викладання та знайти ефективні підходи до навчання.
Микита ГОРБАТЮК: У цілому мені сподобалося. Більше всього сподобалося спостерігати за тим, як учні сприймають інформацію. До кожного учня потрібно було знаходити свій підхід, щоб він зрозумів інформацію.
Моя педагогічна практика в школі була неймовірно корисним та пізнавальним етапом. Це був шанс не лише покращити свої навички у викладанні, а й зрозуміти, як працює шкільна система зсередини. Спілкування з учнями різного віку дало мені змогу адаптувати підхід до кожного, а також розвинути комунікаційні та організаційні здібності. Кожен день приносив нові виклики, які допомагають зростати як педагогу. Цей досвід допоміг мені побачити всі плюси та складнощі цієї професії, і я впевнений, що він стане основою для мого подальшого розвитку.
Анна БІЛОШИЦЬКА: Проходження виробничої педагогічної практики з англійської мови у школі стало для мене цінним і незабутнім досвідом. Протягом практики я мала можливість застосувати свої теоретичні знання на практиці, працювати з учнями різного рівня підготовки та вдосконалювати свої педагогічні навички.
Анна ГАРНИК: Я на власному досвіді відчула, наскільки важливо не лише добре знати свій предмет, а й уміти знайти підхід до кожного учня, створити позитивну атмосферу на уроці та зацікавити дітей вивченням мови. Практика допомогла мені краще зрозуміти особливості роботи вчителя, навчила адаптувати матеріал відповідно до потреб класу та ефективно організовувати навчальний процес.
Окремо хочу відзначити підтримку та допомогу з боку керівника практики та вчителів школи. Вони надавали корисні поради, ділилися своїм досвідом і створили комфортні умови для мого професійного розвитку.

Я вдячна за можливість отримати цей досвід і сподіваюся, що в майбутньому зможу застосовувати набуті знання та навички у своїй професійній діяльності.
Тетяна ДОНЧУК: Ця практика стала для мене доволі цікавим досвідом, адже не спробуєш — не дізнаєшся, чи педагогічна діяльність це твоє. Було надзвичайно цікаво порівняти те, як проходить навчальний процес зараз та в мої шкільні дні. Попри те, що пройшло не так багато часу, матеріал змінився, як і діти та їхні потреби.

Євгенія ДОРІНА: Проходження практики стало для мене позитивним досвідом. Практику я проходила, на жаль, не у своїй рідній школі, тому я мала можливість вперше зустрітися з директрисою Липівської школи, а також з педагогічним колективом. Я відчула велику різницю між репетиторством і навчанням цілого класу, останнє незрівнянно важче. Я викладала у 6-9 класів, мої учні були різними, не обійшлося без проблемних дітей, але я змогла впоратися з ними, а також знайти спільну мову з більшістю учнів. Я вдячна за таку можливість спробувати свої сили у вчителюванні.

Дарія ДУДИК: Проходження педагогічної практики в школі стало для мене цінним досвідом. Я мала змогу не тільки застосувати теоретичні знання, але й розвинути свої педагогічні навички, взаємодіючи з учнями різних вікових груп. Це допомогло мені краще зрозуміти, як планувати уроки, заохочувати учнів до навчання і вирішувати нестандартні ситуації в класі. Практика дала мені впевненість у своїх силах і надихнула на подальшу професійну діяльність у педагогіці, оскільки я працюю репетитором. Щиро кажучи, заняття офлайн мені тепер до вподоби більше, ніж онлайн (якщо говорити саме про фідбек учнів і взаємодію у саме у кабінеті, а не через екран).
Владислав ЄРІЛОВ: Із задоволенням проходив практику в школі, в якій я навчався. Мені подарувала безліч радощів і емоцій можливість побачити вчителів і дізнатися більше про цей надскладний процес. Дуже вдячний своїй кураторці Світлані Віталіївні за допомогу і детальне пояснення усіх аспектів роботи вчителя.

Мирослава ІВАНЮК: Мені сподобалась ця практика, оскільки завжди було цікаво, як це «бути вчителькою» та працювати з дітьми різної вікової категорії (5 та 8 класи). Практика пройшла доволі легко, бо учні були мотивовані та старалися. Перші уроки давались трохи складно, але з часом ставало легше, оскільки моя наставниця давала рекомендації.

Андрій КАЛЮК: У мене тільки найкращі враження від практики. Мені сподобалося працювати з цими дітьми і викладати в них англійську мову. Ця практика показала мені переваги та недоліки такої професії як викладач.

Поліна КОВТОНЮК: Практика залишила у мене тільки позитивні враження, адже я відчувала, що можу допомогти дітям полюбити англійську мову. Особливо це важливо у молодшому віці, коли формується перший інтерес до предмета. Найскладнішим виявилося знайти баланс між дружелюбністю та необхідною дисципліною. Було важливо одразу встановити повагу, але водночас залишатися відкритою для спілкування.
Одним із найприємніших моментів стало те, як учні проявляли свою вдячність — вони малювали мене та робили маленькі подарунки. Це навчило мене краще розуміти дітей і усвідомити, наскільки важливо виховувати себе, адже діти беруть приклад з учителя.
Ця практика змінила мій погляд на професію, адже вона набагато складніша, ніж здається на перший погляд. Хороший вчитель — це не лише знання предмета, а й уміння працювати з психологією дітей, знаходити підхід до кожного і бути для них не лише наставником, а й підтримкою.
Анастасія КРАСОВСЬКА: Педагогічна практика стала цікавим досвідом, що дозволяє побачити освітній процес з іншого боку. Хоч я не планую працювати вчителем, мені було корисно спробувати себе в цій ролі. Дякую за можливість здобути нові навички та краще зрозуміти роботу педагогів!

Валерія ЛАВРИК: Педагогічна практика стала для мене цінним досвідом, що дозволив випробувати себе в ролі вчителя та застосувати набуті знання на практиці. Під час роботи з учнями я вдосконалила свої навички викладання, навчилася планувати уроки та знаходити підхід до кожного учня. Особливо корисним було спілкування з досвідченими педагогами, які ділилися порадами та підтримували протягом усього періоду практики. Хоч спочатку виникали труднощі, з кожним уроком я відчувала більше впевненості. Цей досвід підтвердив моє бажання працювати в освітній сфері та допоміг зрозуміти, які аспекти професії потребують подальшого вдосконалення.

Валерія МАЛЮКОВА: Під час проходження виробничої педагогічної практики в школі я отримала цінний досвід викладання англійської мови, застосовуючи інтерактивні методи навчання та адаптуючи заняття до потреб учнів. Практика допомогла вдосконалити навички комунікації, управління класом і взаємодії з педагогічним колективом. Цей досвід став важливим кроком у моєму професійному становленні та зміцнив мою впевненість у виборі професії.

Дар'я МАМИЧ: Педагогічна практика стала для мене не лише важливим етапом професійного зростання, а й цінним життєвим досвідом. Вона дала змогу відчути себе справжнім учителем, зануритися у навчальний процес і випробувати на практиці знання, здобуті під час навчання в університеті.
Одним із найбільших викликів було знайти підхід до кожного учня, мотивувати їх до навчання та створити комфортну атмосферу. Я навчилася краще пояснювати матеріал, контролювати дисципліну та працювати з різними типами учнів. Найціннішим моментом для мене стало спостереження за прогресом учнів, їхньою зацікавленістю в темі та щирими відгуками після уроків. Також важливою була підтримка наставників, які ділилися своїм досвідом.

Я вдячна за цей досвід і впевнена, що він стане міцним фундаментом для мого подальшого професійного розвитку.
Олеся МОРЕНКО: Для мене було приємно повернутися в ліцей, який я сама закінчила, але у ролі вчителя. Моя вчителька дала можливість спробувати себе у взаємодії з різними віковими групами, тому це був цікавий досвід. Я розвинула свої навички тайм-менеджменту, знаходження індивідуального підходу до учнів, пошукові навички для сучасного та цікавого для дітей додаткового матеріалу та загалом приємно провела час з учнями.

Юлія НАУМЕНКО: Насамперед, мені дуже пощастило з вчителькою до якою я була прикріплена. Анна Вікторівна дуже відкрита та готова ділитися досвідом. Проте мені не сподобалося, що вчителі майже не використовують інтерактивних методик проведення уроків. Також доволі значна кількість дітей відвідує репетиторів, загалом діти були різні й мали різну ступінь зацікавленості, але відверто проблемних дітей я не зустріла.

Марія ПЕРМЯКОВА: Ця практика дала мені чудову нагоду спробувати себе в ролі вчителя англійської мови, за що я дуже вдячна університету та онлайн-школі, що надали мені такий досвід! Практика пройшла швидко та цікаво, я зустріла як «простих» учнів, з якими мені було легко працювати і які швидко запам’ятовували інформацію, так і «складних», до яких я знаходила підхід. Загалом, проходження практики надихнуло мене розглянути професію вчителя, як основну справу мого життя, розвинуло мою емпатію, комунікативні навички та дало викладацькі навички і уявлення про «внутрішню кухню» освітнього процесу.

Катерина ПОНОМАРЧУК: Практика в школі була цікавим і корисним досвідом. Вона дозволила мені спробувати себе в ролі вчителя та більше дізнатися про роботу з учнями. Цей досвід допоміг мені краще зрозуміти освітній процес.

Анжеліка ПУШКАРЬ: Проходження виробничої педагогічної практики в школі було цінним досвідом. Я вдосконалила свої навички пояснення матеріалу, взаємодії з учнями та управління класом. Ця практика допомогла мені зрозуміти особливості роботи вчителя та вирішити, чи хочу я надалі розвиватись в цій сфері.

Данило ТІХОНОВ: Мені, Данилу ТІХОНОВУ, дуже сподобалось проходити практику у ліцеї №108 міста Києва. Чесно кажучи, я думав, що це все буде мені дуже складним та не буде подобатись узагалі, бо я не дуже ладжу з дітьми. Але, на диво, усе було інакше, і мені вдавалось встановлювати приємну атмосферу у класі шляхом знаходження спільних інтересів з дітьми та підлітками. Учні показували свою старанність, різносторонність та уміння вчитись і взаємодопомагати мені і собі задля полегшення навчального процесу. Я часто спілкувався з учнями поза уроками у коридорі, коли вони підходили до мене, аби запитати про мої хобі, та, наприклад обговорити музичні групи, які мені до вподоби. Моя кураторка Любов Романівна КРУПКА — справжня професіоналка з великим досвідом навчання, яка добре ладить з учнями, зберігаючи субординацію та позитивну атмосферу у класі. Вчительський колектив мене поважав, пропонували працювати у школі. Проходження практики я би оцінив на 9 балів із 10.

Ельдар ХОЛЯВЕНКО: Проходження практики стало важливим і цінним етапом у моєму розвитку. Я радий, що мав можливість проходити практику в своїй рідній школі, це дало мені шанс познайомитися з новим колективом та зі своїми вчителями, які навчали мене. Це був мій перший досвід викладання, і я відчув величезну різницю між роботою репетитора і веденням уроків у класі. Робота з учнями середніх класів, особливо коли є проблемні діти, була значно складнішою, але я зміг знайти підхід до кожного, розв'язати проблеми й встановити контакт з більшістю школярів. Цей досвід був неймовірно корисним, і я вдячний за можливість спробувати свої сили в ролі вчителя.

Олена ЦИРИН: Під час проходження педагогічної практики мені все сподобалося. Заняття проводила в онлайн-школі «Just School». Ця школа має свою онлайн платформу, що є дуже зручно для практики. Також зручно те, що я можу ставити уроки в зручний для мене час та можу проводити індивідуальні заняття. В майбутньому можливо хотіла працювати вчителем в онлайн-школі.
Вікторія ЦАПУК: Проходження виробничої педагогічної практики стало для мене важливим етапом професійного розвитку, під час якого я здобула цінний досвід роботи в освітньому середовищі. Особливо корисним був практичний досвід проведення занять, взаємодії з дітьми та адаптації до реальних умов роботи в школі.

Дякуємо усім практикантам за їхні відгуки і бажаємо подальших успіхів у навчанні й обраній професії!
Анна МОНАШНЕНКО,
доцентка кафедри
іноземної філології і перекладу