Навчаємося, розвиваємося, вдосконалюємося: академічна доброчесність – як пріоритет у здобувачів ОП «Облік і аудит», ОП «Аналітичне і обліково-правове забезпечення бізнесу»
Становлення сучасного освітнього середовища неможливе без запровадження та чіткого дотримання принципів академічної доброчесності. За своєю сутністю вона є неформальною угодою між усіма учасниками освітнього процесу щодо дотримання певних етичних принципів та визначених законом правил, виконання покладених на них обов’язків в залежності від ролі та місця в цьому процесі.
Іноді конфліктні ситуації між викладачем та студентом можуть виникати на ґрунті недотримання базових принципів академічної доброчесності. Дотримання цих принципів вибудовує відносини між учасниками освітнього процесу у чіткій, зрозумілій формі, не допускаючи образи та приниження інших.
З метою адаптації та кращого розуміння освітнього середовища, вдосконалення знань здобувачі освітніх програм «Облік і аудит», «Аналітичне і обліково правове забезпечення бізнесу» спеціальності 071 «Облік і оподаткування» 1- 4 курсів бакалаврату та магістри ОП «Облік і аудит» 1-го року навчання успішно опанували матеріали онлайн-курсу «Академічна доброчесність в університеті» на українській платформі «Prometheus», що підтверджується отриманими сертифікатами.
Як стало відомо здобувачам, становлення академічної доброчесності в освітянському середовищі є тривалим у часі процесом і базується на таких принципах як довіра, справедливість, сміливість, повага, відповідальність, чесність.
У межах вивчення курсу здобувачі ознайомилися з пунктом 4 статті 42 Закону України «Про освіту» та з’ясували, що порушенням академічної доброчесності вважаються: академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, обман, хабарництво, необ'єктивне оцінювання.
Для нас, здобувачів, стало очевидним, що оволодіння та дотримання базових принципів академічної доброчесності формує не лише справедливі та чесні відносини в освітньому середовищі, а й є важливим софт-скілом, необхідним для майбутнього працевлаштування.
Ми пересвідчились, шо академічна доброчесність — це про відповідальність, самодисципліну, чесність та повагу до чужої інтелектуальної праці. Студенти старших курсів, поєднуючи навчання з роботою за фахом переконуються на власному досвіді, що саме такі цінності є основою для формування професіоналізму, який високо цінується на ринку праці. Роботодавці зацікавлені у фахівцях, які не тільки мають фахові компетентності, але й володіють етичними принципами.
Впевнені, що дотримання нами, здобувачами, академічної доброчесності сприятиме не лише успіхам у навчанні, але й формуванню чесних, відповідальних громадян і висококваліфікованих професіоналів.
Дякуємо розробникам онлайн-курсу «Академічна доброчесність в університеті» освітньої платформи «Prometheus», деканату економічного факультету, кураторам груп та гарантам ОП «Облік і аудит», ОП «Аналітичне і обліково правове забезпечення бізнесу» за підтримку й сприяння в опануванні матеріалів курсу, за надану можливість бути кращими.
Олексій ГУЗЬ,
здобувач ОП «Аналітичне і обліково правове
забезпечення бізнесу, 1 курс
Аліна КУРИЛЕНКО,
здобувачка ОП «Облік і аудит», 1 курс
Вікторія ФРАНЧУК,
магістр ОП «Облік і аудит» 1 року навчання