Вчена рада: маємо активізувати діалог з роботодавцями

27 березня 2015 року

 27 березня відбулося перше засідання  новообраного складу вченої ради університету. Перед його початком традиційно ректор університету Станіслав Ніколаєнко вручив дипломи докторів наук Ігорю Мазуренку, Миколі Кривенку, а дипломи доцентів – Дмитру Касаткіну та Вячеславу Богданцю

Також за активну участь у 15-ій спеціалізованій виставці-ярмарку «Україна аграрна-2015» відзначено НУБіП та його співробітників – Олександра Броварця, Валерія Войтюка, Олену Глазунову, Володимира Козирського, Ярослава Михайловича, Зіновія Ружила, Олексія Ткаченка. Нагороди отримали  і студенти нашого університету. Дипломом другого ступеня відзначено Івана Кадикала за перемогу у Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт за напрямом підготовки фахівців «Машини і засоби механізації сільськогосподарського виробництва». А дипломом третього ступеня Ніну Дворнік – переможницю Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з природничих, технічних і гуманітарних наук у галузі «Бухгалтерський облік, аналіз та аудит». 

 
Ще однією традицією стало інформування  вченої ради  про проведену роботу за час, що минув із попереднього засідання. Тож ректор університету Станіслав Ніколаєнко спинився на основних результатах цього періоду.
 
11 березня відбулася зустріч із старостами академічних груп першого курсу. Результати їхнього соціологічного опитування свідчать про те, що студенти в цілому задоволені якістю організації навчального процесу. 
 
Наразі відбуваються вибори керівників структурних підрозділів відповідно до Закону України «Про вищу освіту». Трудовий колектив обрав і рекомендував до затвердження вченою радою деканом факультету тваринництва та водних біоресурсів Вадима Кондратюка, а директором ННІ післядипломної освіти – Марію Кулаєць. Попереду вибори й інших керівників. Станіслав Миколайович підкреслив, що процес відбувається демократично і прозоро. Та наголосив, що це не просто чергові вибори, а процес делегування влади на факультети, інститути. 
 
Слід зазначити, що керівництво університету відстояло зарплату науково-педагогічним працівникам  вишу.  В лютому-березні обмеження склало 10 мінімумів, а з квітня становитиме 15. Проте є і прикрощі. Мова йшла про новації в пенсійному законодавстві. Мусимо зробити все, щоб вони були відмінені.
 
Також за місяць, що минає, факультетами підготовлено ряд ліцензійних справ, випущено 328 магістрів та 358 бакалаврів заочної форми навчання. І що дуже важливо – активізовано профорієнтаційну роботу. Завтра на Дні відкритих дверей чекаємо кілька сотень вступників, в основному випускників технікумів та коледжів. За декілька тижнів будемо проводити ще раз таку роботу для школярів. Однак ректор зауважив, що не всі проводили профорієнтацію відповідально. 
 
Станіслав Миколайович повідомив про вирішення проблеми функціонування навчально-консультативних пунктів - організовано міжкафедральні навчальні лабораторії.
 
Потім ректор спинився на ще одному напрямі роботи університету – науковій діяльності. За його словами, у спеціалізованих вчених радах протягом звітного періоду захищено 7 кандидатських та 1 докторську дисертації. Ведуться роботи по переатестації наукових видань у МОН України. Крім того, в університеті за місяць проведено 10 різних наукових семінарів, конференцій за участю вчених країни і світу.
 
Тривають роботи в навчально-дослідних господарствах. Особлива увага –  фінансово-господарській діяльності. У зв’язку з різким підвищенням цін на енергоносії, питання їх економії стоїть гостро. Відтак, колектив повинен заробляти та  заощаджувати.
 
Продовжується відновлення корпусу № 3. Планується за три тижні завершити монтаж металочерепиці. 
 
Станіслав Миколайович звернув увагу і на міжнародну діяльність. На сьогодні зараховано 16 іноземців на заочне відділення економічного факультету, 83 студенти і викладачі відвідали іноземні виші. Попереду ще багато важливих завдань – завершення навчального року, вступна кампанія, якісне забезпечення навчального і наукового процесів.
 
Про  вплив змін клімату, соціально-економічних умов і пожеж на Східноєвропейські ландшафти розповів директор Глобального центру моніторингу пожеж, почесний доктор НУБіП України Йоган Голдаммер.  
 
А професор Анатолій Безпаленко представив увазі присутніх новий погляд на постать Тараса Шевченка у гендерно-етнічному вимірі. Активну участь в обговоренні наукової доповіді взяли проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша, професор Олег Мельник, голова студентського профкому Олексій Муравський.
 
 
Наступне питання стосувалося Української лабораторії якості і безпеки продукції АПК. Про результати її роботи у 2014 році та план на 2015- проінформував директор Сергій Мельничук. На наступному ректораті планується розглянути структуру цього підрозділу.
 
Потому вчена рада заслухала звіт про виконання заходів реалізації програми розвитку університету «Голосіївська ініціатива - 2020» на 2015 рік. У цьому контексті директор ННЦ міжнародної діяльності Вадим Ткачук відзначив активізацію та диверсифікацію міжнародної  роботи в університеті. Так, реалізуються програми мобільності студентів,  спільні магістерські програми. Студентська молодь активно бере участь у програмі Еразмус+ , на стадії узгодження знаходяться договори про співпрацю. Проте одним із основних завдань є залучення іноземців на навчання в університет. Тому доповідач наголосив на необхідності запроваджувати повноцінні англомовні програми навчання, розробляти навчально-методичне забезпечення на офіційних мовах ООН, зокрема російською. Він звернувся до керівників факультетів і ННІ з проханням долучитися до цієї роботи. 
 
Проблему вивчення іноземних мов аспірантами на другому і третьому роках навчання підняла голова ради аспірантів університету Ірина Даценко
 
Ректор Станіслав Ніколаєнко доручив організувати  якісну мовну підготовку як студентів, так і аспірантів першому проректору Ігорю Ібатулліну, проректору Сергію Кваші, Вадиму Ткачуку, декану гуманітарно-педагогічного факультету Василю Шинкаруку та завідувачам кафедр іноземних мов.
 
Про виконання програми розвитку університету також прозвітувала декан факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК Лариса Баль-Прилипко.
 
Вчена рада підтримала рекомендації навчально-методичної ради НУБіП  та затвердила ліцензійні справи, концепції з надання освітніх послуг у сфері вищої освіти, положення «Про організацію освітнього процесу в НУБіП України», «Про електронне оцінювання залишкових знань в НУБіП України». А також рекомендувала  до друку навчальні посібники, підручник, монографії та наукові видання. Крім того, Сергій Кваша представив спрощений варіант навчально-методичного комплексу, який включатиме робочу програму навчальної дисципліни, конспект лекцій, підручники, навчальні посібники, методичні матеріали, програми навчальної практики дисципліни. 
 
 
Вчена рада також затвердила «Положення про планування та облік роботи науково-педагогічних працівників НУБіП України». Його було опрацьовано рейтинговою комісією та обговорено на ректораті. На внесених змінах до розділів положення коротко спинився перший проректор Ігор Ібатуллін
 
Крім того, на засіданні затверджено ще й положення про вчену раду університету, вчені ради факультетів, вчені ради навчально-наукових інститутів, науково-дослідні інститути та науково-технічні ради. Інформацію про це надала учений секретар Оксана Барановська.
 
 
Шляхом таємного голосування було присвоєно вчені звання, затверджено кандидатури та наукові праці на здобуття Державної премії України в галузі науки і техніки 2015 року, а також наукові праці на здобуття щорічної премії Верховної Ради України найталановитішим молодим вченим у галузі фундаментальних і прикладних досліджень та науково-технічних розробок.
 
На завершення Станіслав Ніколаєнко виокремив п’ять пріоритетів. Перший - кожен факультет чи інститут повинен рішуче поліпшити взаємодію з роботодавцями. Для цього протягом місяця слід створити групи, спілки чи об’єднання роботодавців для діалогу і дискусії. Пілотна нарада з представниками сфери працевлаштування відбудеться на факультеті тваринництва та водних біоресурсів. По-друге, особливої уваги потребує  профорієнтація. Маємо зробити все, щоб абітурієнти прийшли на навчання в наш університет. Третє - діяльність студентського самоврядування має акцентуватися на навчальному процесі, зокрема впливати на відвідування занять студентами. По-четверте, організовано і демократично завершити процес обрання керівників структурних підрозділів. Останнє – неухильне дотримання виконавської дисципліни і правил внутрішнього розпорядку науково-педагогічними працівниками. 
 
Ольга Наконечна,
Дeниc Рyдeнь
 
Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook