Успішне проходження навчальної (ознайомчої з фаху) практики здобувачів кафедри управління та освітніх технологій
27 травня 2023 року на кафедрі управління та освітніх технологій гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП України відбулася підсумкова конференція з навчальної (ознайомчої з фаху) практики здобувачів ОС «Магістр» галузі знань «Управління та адміністрування» спеціальності 073 «Менеджмент» освітніх програм «Управління навчальним закладом» та «Управління персоналом» заочної форми навчання. Під час конференції здобувачі мали можливість прозвітувати про роботу під час практики в якості керівників закладів освіти і управлінців підприємств та організацій, HR-менеджерів з персоналу та адміністраторів у сферах державної і недержавної діяльності, охорони здоров’я, виробництва, тощо.
Навчальна (ознайомча з фаху) практика є необхідною складовою частиною навчання та передбачає розширення і закріплення у здобувачів вищої освіти навичок управлінської роботи, оволодіння методами та формами організації управлінського процесу, формування у студентів професійних умінь і навичок щодо прийняття самостійних рішень під час професійної діяльності у реальних освітніх умовах.
Ось і здобувачі освітньої програми «Управління навчальним закладом» у період з 23 по 27 травня 2023 року успішно провели свою навчальну (ознайомчу з фаху) практику в різних закладах освіти, зокрема: НУБіП України; відділі освіти Калинівської селищної ради; закладах загальної середньої освіти: дистанційній школі «Нова генерація» Київського університету імені Бориса Грінченка; Каховській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 5 (дистанційно); спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням української мови та літератури № 260 м. Києва; Броварському ліцеї № 4 імені С.І. Олійника Броварської міської ради; Білоцерківській початковій школі № 23 Білоцерківської міської ради; спеціалізованій школі № 304 м. Києва; комунальному загальноосвітньому навчальному закладі І-ІІ ступенів «Навчально-реабілітаційний центр № 17» м. Києва; закладах дошкільної освіти: дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) № 588 м. Києва; комунальному закладі «Хотівський заклад дошкільної освіти «Струмочок» Київської обл. тощо.
Головною метою такої практики було закріплення отриманих теоретичних знань, формування професійних умінь і навичок, вивчення структури, умов, досвіду роботи закладів системи освіти України, оволодіння сучасними методами управління, набуття досвіду суспільної, виробничої та управлінської діяльності в колективі, що сприятиме закріпленню теоретичних знань, практичних умінь та навичок з обґрунтування, підготовки та прийняття самостійних управлінських рішень, а також підвищення рівня і якості знань дітей, розширення спектру цілей, що досягаються у навчально-виховному процесі, збереження і зміцнення фізичного, психологічного та морального здоров’я всіх учасників освітнього процесу.
Усі здобувачі проявили себе як відповідальні та організовані управлінці, детально опрацювали нормативно-правову документацію, організаційну структуру закладів освіти, посадові інструкції педагогічних працівників, проводили організаційні наради, вчасно та добросовісно виконували отримані доручення.
Військова агресія російської федерації проти України стала викликом і для сфери освіти. Перед керівниками закладів освіти постало важливе питання, як ефективно організувати освітній процес та забезпечити якісною освітою якомога більше здобувачів освіти. Здобувачі також ознайомилися з реаліями освітнього процесу на окупованих територіях, де наразі тримає освітній фронт наша магістрантка Діана Баранова.
Сьогодні керівник закладу освіти – це не просто директор, це – управлінець, менеджер, лідер, який вміло об’єднує учнівський, батьківський та педагогічний колективи. Місією якого є створити сприятливе середовище для динамічної взаємодії освітніх процесів. Кожен здобувач під час проходження навчальної (ознайомчої з фаху) практики отримав безцінний досвід та знання.
Протягом тижня в період з 24 по 27 травня 2023 року здобувачі першого року заочної форми навчання освітньої програми «Управління персоналом» гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП України також закріплювали та застосовували на практиці теоретичні знання, здобуті протягом двох семестрів навчання. Користуючись унікальною нагодою відчули себе управлінцями, здобувачі вищої освіти провели час у державних та приватних структурах, ознайомлювалися з тонкощами майбутньої професії, розвивали ділові зустрічі та презентації.
Студенти проходили практику у різних організаціях та підприємствах, зокрема: фаховому коледжу ракетно-космічного машинобудування Дніпровського університету імені Олеся Гончара; ТОВ «Перфоменс Маркетинг Україна»; ТОВ «Нова пошта» м. Києва; ТОВ «Проксіма Рісерч Інтернешнл»; ДП «УДК Молода гвардія» м. Одеси; акціонерному товаристві «Сарнифармація»; «Спортлайф Теремки» м. Києва; ТОВ «Сільпо-Фуд» м. Києва; ТОВ «Картаж» м. Києва; закладах охорони здоров’я: КНП «Обласний центр онкології» м. Харкова; ДУ «Центр громадського здоров’я МОЗ України»; КНП «Консультативно-діагностичний центр Святошинського району» м. Києва; МЦ ТОВ «СІТІ ДОКТОР» м. Києва; Національному інституті хірургії та трансплантології імені О.О. Шалімова тощо.
Основними цілями навчальної (ознайомчої з фаху) практики було: загальне ознайомлення з організацією чи підприємством, системою його управління, розуміння економічної діяльності, взаємозв’язок із постачальниками та споживачами. Здобувачі змогли провести аналіз стану обраного підприємства, ознайомитися з особливостями його роботи, дослідити соціально-психологічний клімат в колективі.
Спробувавши себе в ролі керівника, здобувачі закріпили набуті теоретичні знання і переконалися в тому, що будь-який успішний керівник – це формальний і неформальний лідер, який вміє вести ділові переговори та презентації, розуміється на психології управління та конфліктології, вміє раціонально розподіляти час, знає тонкощі протоколу та ділового етикету, мислить глобально, а діє локально, має високий рівень емоційного інтелекту та стресостійкості. Особливо це складно сьогодні в період воєнного стану, коли керівники мають бути швидкими в прийнятті рішень, мобільними, чіткими. Адже саме керівник несе відповідальність за життя та здоров’я усіх учасників управлінського процесу. Отримані знання в університеті дають можливість впевнено почувати себе в професійній діяльності.
Бажаємо нашим практикантам, перш за все, міцного здоров’я, натхнення і наполегливості, здійснення найзаповітніших мрій і бажань, сподівань і задумів, а також мотивації, енергії та досвіду для того, щоб реалізувати свої здібності та вміння на більш високій посаді управлінця закладу освіти, організації чи підприємства!
Ольга Хворостяна,
староста групи УНЗ-22001мз,
Ольга Мурза,
староста групи УП-22001мз,
Сергій Кубіцький,
завідувач кафедри управління та освітніх технологій