Ми повинні навчитись думати по-новому: студенти-міжнародники провели логічні дебати в Ботанічному саду НУБіП України
Скажіть мені і я забуду. Покажіть мені і я запам'ятаю.
Дайте можливість обговорити і я зрозумію.
Дайте можливість навчити іншого і я досягну досконалості
Конфуцій
Змінюються методи викладання, засоби подачі матеріалу, але незмінними категоріями залишаються поняття ДОБРА, ІСТИНИ, ВІРИ, які щедро сіє педагог у юні серця. Прогрес призвів до того, що теперішнє суспільство живе і користується здебільшого розумом. А Серце? Про нього почали забувати, а отже перестали відчувати: радіти, сумувати, любити і прощати. Почали втрачати душу, яка живе у Серці. А людина без душі – це робот, машина. Основний закон гуманної педагогіки – «від серця до серця». Гуманна педагогіка не вирощує геніїв, а вирощує Людину.
Студенти 2 курсу 1 та 2 груп спеціальності «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» мали змогу провести пари в Ботанічному саду НУБІП України. Насправді, нам дуже подобається, проведення занять в еко-класах, тому що сонячна погода та свіже повітря сприяють підвищенню нашої уваги та працездатності. Також, дорогою до аудиторії на свіжому повітрі, ми більше спілкуємось із викладачем та групою на різні цікаві теми, що не може не радувати.
На парах з дисципліни «Логіка», які проводить доцент кафедри філософії та міжнародної комунікації Ірина Сергіївна Матвієнко, ми організували справжні дебати на актуальні теми сьогодення «Пропаганда: за та проти» і "Заборона УПЦ МП". Групи поділилася на 2 команди, де одна мала позицію «за», а інша, відповідно – «проти». Для нас, як майбутніх фахівців-міжнародників, таке тренування висловлювати та доводити свої думки на публіку є позитивним та корисним. В такі моменти розумієш важливість самопізнання і самовдосконалення. Людина ніколи не буде всебічно розвинена, якщо вона не здатна мислити, запитувати, вчитися, просвітлюватися. І в цю мить у вухах лунає внутрішній голос: «Почни із себе, шукай у собі!» Думки гудять в голові, наче у вулику. Аналізуєш і слова свої, і дії. З’являється розуміння необхідності змін: змін в собі та в оточенні. Фахівець-міжнародний має мислити широко, цікавитись «сучасним», щоб розуміти вектор розвитку суспільства і націлювати його на майбутнє. Всі студенти жваво брали участь у дискусії, підготували цікаві аргументи "за" і "проти" та продемонстрували гарні презентації на пітвердження своїх аргументів.
Застосування цікавих прийомів аргументації, спростування та доведення, аналіз та синтез, характеристики, пояснення та коментарі у викладі досить складного теоретичного матеріалу дозволили викладачу зберегти стійку увагу студентів протягом усього заняття.
Під час дебатів кожна команда хотіла переконати іншу у своїй правоті, хоча подеколи, навіть сам не погоджується із даним переконанням. Нам, дійсно, подобається такий підхід до семінарських занять, що пропонує нам наш викладач,
Нам дуже подобається, що Ірина Сергіївна використовує інтерактивні методи в навчанні, у процесі яких студенти і викладач перебувають в режимі бесіди, діалогу між собою. Це співпраця, взаємонавчання: викладач – студент, студент – викладач. При цьому викладач і студент – рівноправні, рівнозначні суб’єкти навчання. Інтерактивна взаємодія виключає домінування одного учасника навчального процесу над іншим, однієї думки над іншою. Під час такого спілкування студенти вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, ухвалювати обґрунтовані рішення.
Слід зауважити, що заняття в екокласі було дійсно цікавим та незвичним, інформація на свіжому повітрі сприймалася набагато краще ніж в аудиторії, тим паче, що погодні умови були чудові. Екокласи розташовані серед дерев та зелені, над нами співали пташки, поруч бігали маленькі тваринки, тому завдяки цій атмосфері заняття вийшло справді незабутнім.
Особистість виховується Особистістю. Благородна людина виховується Благородною людиною. Любов виховується Любов’ю. Доброта виховується Добротою. Серце виховується Серцем. Освіта-це наш пропуск в майбутнє, адже завтрашній день належить тим, хто приготувався до нього сьогодні. Тож, можна з впевненістю сказати, що проведення пар в ботанічному саду та ще й із застосуванням інтерактивних методик, покращує сприйняття та запам’ятовування матеріалу. Всі студенти були в захваті від пари і з нетерпінням чекають наступного заняття. Щиро дякуємо ректорові НУБІП України Станіславу Ніколаєнко та деканові гуманітарно-педагогічного факультету Інні Савицькій за таку можливість!
Ірина Матвієнко,
доцент кафедри філософії
та міжнародної комунікації,
Іванна Бусло,
студентка групи МВ 21002б,
Олександра Артамонова,
студентка групи МВ 21001б