Учасники студентського гуртка відвідали історико-культурні місця у столиці України
Учасники студентського гуртка відвідали історико-культурні місця у столиці України
9 вересня 2022 року
Громадське врядування – одна з професійних дисциплін, яку у 3 семестрі веде старший викладач кафедри публічного управління, менеджменту інноваційної діяльності та дорадництва Володимир Григорович Сизон.
Володимир Григорович – кандидат наук з державного управління, професіонал-практик, має багаторічний досвід роботи у місцевому самоврядуванні. Протягом 1994-2021 років працював на посаді Тарасівського сільського голови Києво-Святошинського району Київської області, нині є депутатом Боярської міської ради Київської області. З початку 2022 року розпочав працювати в НУБіП України на кафедрі публічного управління, менеджменту інноваційної діяльності та дорадництва.
Зважаючи на професійний досвід співпраці органів публічної влади з громадськістю та результати роботи над дисертаційним дослідженням “Роль органів місцевого самоврядування у впровадженні державно-громадської моделі управління освітою в Україні», ним запропонований новий підхід до викладання дисципліни «Громадське врядування»: на заняттях – робота над теорією та практикою, поза заняттями – екскурсійні подорожі визначними місцями столиці, знайомство з історико-культурними об’єктами та відомими діячами, які відігравали визначальну роль у розвитку громадянського суспільства та розбудові української державності.
На початку вересня одним з перших екскурсійних маршрутів тривалістю 2 години та протяжністю 2 км було визначено «Володимирська: історія громадського руху в історії однієї вулиці Києва». Він пролягав через Червоний корпус КНУ ім. Т. Шевченка, пам’ятник Т. Шевченку – пам’ятник М. Грушевському, Будинок вчителя – Національний академічний театр опери та балету України імені Т. Шевченка, пам’ятник М. Лисенку – Золоті ворота – Будинок СБУ, Софійська площа, Софійський собор пам’ятник Б. Хмельницькому.
Основна мета організації та проведення пішохідної екскурсії – ознайомити студентів з історичними, архітектурними, природніми об’єктами Володимирської вулиці м. Києва, поглибити знання з історії України, закріпити та розширити знання з історії розвитку ідеї громадянського суспільства та історії громадського руху в Україні, вшанувати видатних діячів української історії, громадського руху XIX-XXI ст., розвинути історичну пам’ять, увагу, інтерес до історії України, набути необхідних компетентностей для публічних службовців, навчитися проявляти громадянську активність у процесах державотворення.
Під час туристичного маршруту майбутні державотворці розширили свій світогляд, обговоривши теми:
1. Громадський рух в Україні на прикладі Київського національного університету ім. Т. Шевченка (1834-2022). Відомі випускники та викладачі університету – активні учасники громадського руху. Вулиця Володимирська 60.
2. Участь громадськості у встановленні пам’ятника Тарасу Шевченку у Києві. Вулиця Володимирська, пам’ятник Т. Шевченку М. Манізер, 1939 р.
3. Історія громадського руху в Україні у роки визвольних змагань (1917-1922). Київський міський будинок вчителя, Володимирська 57. Національний академічний театр опери та балету України ім. Т. Шевченка, Володимирська 50.
4. Софійська площа в історії громадського руху в Україні; участь громадськості у спорудженні пам’ятника Богданові Хмельницькому, 1888, М. Микешин, В. Ніколаєв.
5. Визначні діячі українського громадського руху та вулиця Володимирська в їхній долі (XIX-XXI ст.).
Історія вулиці Володимирської у м. Києві дала змогу другокурсникам розширити знання з історії громадського руху, прослідкувати генезис розвитку ідеї громадянського суспільства та її втілення у життя у сучасній Українській державі. Зокрема, вони ознайомились з історичними пам’ятками, визначили і оцінили їх місце в історії громадського руху в Україні та Києва, закріпили та розширили одержані знання на перших трьох лекціях курсу «Громадське врядування». Студенти також отримали завдання на наступне заняття – підготувати доповідь про громадських діячів української історії XIX-XXI століття та презентувати результати їх здобутків.
Під час екскурсійних заходів у студентів формується інтерес до історичних та природніх пам’яток, любов до України, на підсвідомому рівні проявляється готовність захищати свою Батьківщину та її багатства, покращується відношення до бережливого ставлення до матеріальних та духовних цінностей українського народу, підвищується рівень громадянської культури, виникає прагнення до активної громадської діяльності на прикладах вивчення життєвого шляху відомих діячів громадського руху України.
Під позитивними враженнями студенти 2 курсу надіслали на кафедру публічного управління, менеджменту інноваційної діяльності та дорадництва багато позитивних відгуків.
Максимова Аліна: «Під час культурно-освітнього заходу ми поринули в історію громадських організацій з початку їх зародження. У бесіді проводили дискусії та опитування, розглянули громадських рух як важливу складову публічного управління та адміністрування. Усіх учасників події ця зустріч надихнула та змотивувала на нові досягнення».
Мельничук Дар'я: «Екскурсію, яку організував наш куратор Володимир Григорович, мені дуже сподобалась,. Ми послухали та обговорили історію громадського врядування, дізнались багато цікавих фактів про відомих українських діячів, пройшли від парку Т. Шевченка до Софійської площі, змогли помилуватися старовинними будівлями. Я б хотіла ще відвідувати такі заходи».
Христина Мусіна: «Під час пізнавальної освітньої екскурсії ми дізнались багато нового та згадали вже набуті знання раніше. Екскурсія тривала 2 години, але час линув дуже швидко у всіх цікавинках, які ми мали змогу чути. Всі ми були під приємними враженнями, з новими знаннями і натхненням на навчання».
Сіленко Олена: «Другого вересня відбулася екскурсія, і водночас, знайомство в очному форматі з Володимиром Григоровичем. Я дізналася багато нового з нашої історії та згадала багато інформації ще з шкільних років. В цілому, я дуже задоволена. Маю надію на те, що такі екскурсії будуть регулярними».
Залучення досвідчених професіоналів-практиків до складу випускової кафедри та запровадження нових підходів до викладання навчальних дисциплін поглиблює не лише професійну підготовку здобувачів вищої освіти, а й сприяє культурно-виховному процесу та патріотичному вихованню молоді.
Сергій Приліпко,
в.о. завідувача кафедри публічного управління,
менеджменту інноваційної діяльності та дорадництва,
доктор наук з державного управління