Аспекти аграрної торговельної політики України в контексті євроінтеграції представили економісти НУБіП на Агрополітичному діалозі-2022
Ескалація війни в Україні є серйозним викликом для всіх сфер господарювання, а також кожного громадянина. Сьогодні велика увага як на вітчизняному, так і міжнародному рівні приділяється саме аграрній політиці, зокрема, аграрній торговельній політиці. Не менш важливими є ряд перспектив, які відкриваються перед нашою державою, враховуючи процес пришвидшеного наближення до ЄС та змін регуляції торговельних відносин. Зазначені фактори мають знайти своє відображення як в загальнодержавній аграрній політиці, так і в навчальному процесі аграрних ЗВО, адже саме людський капітал є основою розвитку та трансформаційних змін у суспільстві.
Останній тиждень липня викладачі економічного факультету Національного університету біоресурсів і природокористування України Юлія Негода та Тетяна Собченко присвятили участі у Літній школі, де представлено німецький та міжнародний досвід організації та ведення аграрної торговельної політики в умовах військового стану та контексті євроінтеграції. Доповідачами Літньої школи 2022 виступають провідні українські та міжнародні експерти зі сфери управління, бізнесу, науки та освіти.
Перші дні навчання присвячено актуальним питанням сьогодення, зокрема «Нова аграрна політика ЄС. Європейський Green Deal та інші стратегії. Поточний стан політичної дискусії та виклики для міжнародної аграрної торговельної політики» (Гаральд фон Вітцке, Берлінський університет ім. Гумбольдтів); «Актуальні виклики аграрної торговельної політики в Україні, зокрема в контексті прискорення євроінтеграційних процесів» (Микола Пугачов, Національний науковий центр «Інститут аграрної економіки»); «Актуальні виклики світової аграрної торговельної політики» (Віллі Майєрс, Університет Міссурі); «Кліматичні торгівельні бар'єри – тест на відповідність сталості агровиробництва (технології, підходи, регулювання)» (Оксана Давіс, Blakeway Wayburn Consulting, LTD. London, UK); «Методичні рекомендації для підвищення ефективності дистанційного навчання – вимоги до побудови та викладання курсів в сфері аграрної політики, економіки та торгівлі» (Райнер Лангош, Вища школа Нойбранденбург) тощо.
Засідання проходять у форматі діалогу, де кожен учасник має змогу висловити власне бачення та поділитися досвідом. Висловлюємо щиру подяку організаторам, спікерам та всім учасникам за цікавий проєкт, продуктивні засідання та надані можливості для подальшої співпраці.
Тетяна Собченко,
доцент кафедри статистики та економічного аналізу