Засідання робочої групи з покращення якості дистанційного навчання: успішне завершення семестру та інноваційні підходи до початку нового
15 грудня 2021 року відбулося засідання постійно-діючої робочої групи з аналізу стану та розробки пропозицій щодо покращення дистанційного та змішаного навчання в Університеті, створеної за наказом ректора Станіслава Ніколаєнка від 18.09.2021р. № 852. Зустріч була присвячена актуальним питанням дистанційного навчання студентів університету, які вимагають термінового вирішення до початку другого семестру 2021-2022 н.р.
Цього разу засідання проходило в розширеному складі. Окрім робочої групи під головуванням проректора з науково-педагогічної роботи Василя Шинкарука, двох заступників – начальника навчального відділу Ярослава Рудика, декана факультету інформаційних технологій Олени Глазунової, керівника центру дистанційних технологій навчання Максима Мокрієва, представників навчального та навчально-методичного відділів Лариси Кліх, Оксани Зазимко та Олени Колеснікової було запрошено також заступників деканів та директорів із навчальної роботи від усіх 3 ННІ та 13 факультетів.
На початку онлайн засідання голова Василь Шинкарук наголосив на чіткому контролі з боку керівництва усіх структурних підрозділів складання зимової екзаменаційної сесії студентами 1 та 2 курсів в очному форматі, а старших курсів - в дистанційному, згідно наказу ректора від 11.11.2021 за № 1183.
Проректор звернув увагу присутніх на наступне нагальне завдання, яке передбачає ряд заходів, що потребують злагодженої організації рядом підрозділів. Зокрема, це випуск магістрів, графік якого наразі вже затверджений ректором, а кожен окремий факультет та ННІ закріплений за членами ректорату. Деканатам та дирекціям університету спільно із випусковими кафедрами та гарантами необхідно вести електронний облік працевлаштування випускників та спільно із радою роботодавців сприяти працевлаштуванню випускників за фахом. Актуалізація показника працевлаштування, в т.ч. випускників, котрі навчались за державним замовленням є важливим, зокрема і у розрахунку фінансування ЗВО за формулою розподілу видатків згідно постанови КМУ від 24 грудня 2019 р. № 1146 (п. 201 нової редакції). До вручення дипломів необхідно провести онлайн-опитування випускників з метою аналізу прогалин та поліпшенню освітнього процесу та матеріально-технічної бази.
Окремим важливим завданням факультетам та ННІ спільно із дирекцією та службою студмістечка є належна організація виселення випускників та здачі ними кімнат.
Наступною ключовою метою зібрання в рамках покращення якості дистанційного навчання було обговорення організації відеозаписів практичних та лабораторних занять із створенням відповідних лабораторій (центрів, студій) на кожному факультеті, ННІ.
Василь Дмитрович чітко окреслив завдання усім членам робочої групи, які закріплені відповідним наказом від 7 грудня 2021 р. №1339 та мають бути вирішені до 30 грудня. Зокрема, Олені Глазуновій, декану факультету інформаційних технологій – сформувати рекомендовану конфігурацію обладнання до 21 грудня. Деканам факультетів та директорам ННІ спільно із навчально-методичними радами визначитись якого формату з кожного окремого виду занять (як то скрінкастинг, відеозйомка тощо), в якому обсязі будуть матеріали і де їх розміщувати (Youtube-канал, створений під Google-акаунтом підрозділу тощо), передбачивши зберігання резервних копій. Для організації проведення таких видів робіт замовити обладнання для свого підрозділу в межах передбаченого фінансування за підготовленим кошторисом та рекомендованою конфігурацією для проходження процедури тендерних закупівель.
Щодо процедур оцінки такого виду робіт, то вже в рейтингу поточного року закладено бали, які з розвитком процесу будуть уточнюватись, а також будуть підготовлені інструкції із редагування матеріалів.
У кінці січня на початку лютого наступного року очікуються проведення навчань із запрошеними фахівцями серед освітньої спільноти для обміну досвідом із питання цифровізації освітнього процесу.