Вчена рада: мотивація молоді до навчання, роль наукових досліджень в підготовці біотехнологів та повернення університетських лісів

24 листопада 2021 року

     24 листопада 2021 року під головуванням Станіслава Ніколаєнка відбулося засідання вченої ради університету. Відкриваючи його, очільник НУБіП звернув увагу на реакцію студентства щодо можливого поновлення очного навчання для молодших курсів наступного тижня. Думки розділилися, проте домінуюча більшість, включаючи студентське самоврядування, підтримують цей крок. Очне навчання протягом двох тижнів, а потім і складання сесії, дасть можливість, по-перше, виконати практичні та лабораторні роботи безпосередньо в лабораторіях, по-друге, зануритися в справжнє студентське життя, відчути відповідальність. Також ректор запевнив, що в університеті безумовно дотримуються всі санітарно-епідеміологічні вимоги, в достатній кількості наявні дезінфікуючі та миючі засоби. Гуртожитки опалюються, навчальні корпуси будуть увімкнені напередодні поновлення очного навчання студентів. Для зручності в кампусі організований пункт щеплення, де двічі на тиждень бажаючі можуть вакцинуватися від COVID-19. Тож після прийняття відповідного рішення воно буде опубліковане на офіційному сайті.

 

  

     Традиційно ректор Станіслав Ніколаєнко коротко доповів про діяльність університету за минулий місяць. Навчальний процес проходив в дистанційному форматі, відбулися всі заплановані за розкладом заняття. Магістри завершують постерні презентації своїх досліджень та розпочався процес їх захисту. Колектив відзначив Міжнародний день студента, День працівників сільського господарства, з нагоди яких студенти та співробітники університету отримали грошові премії, грамоти та подяки. На конкурс міністерства освіти і науки, Національного фонду досліджень подані проекти науковців та молодих вчених – на разі триває їхня експертиза. 48 науково-педагогічних працівників взяли участь в закордонних стажуваннях. Триває робота з відкриття філії університету в Китаї. В навчально-дослідних господарствах завершується збір кукурудзи та підготовка до зимівлі та наступного сезону. Активно йдуть роботи на будівництві нового спортивного комплексу.

     Вчена рада обрала науково-педагогічних працівників на посади завідуючих кафедрами, професорами кафедр та присвоїла вчені звання доцента та професора.
     Наукову доповідь за темою «Мотиваційна криза: модель формування навчальної мотивації студентів» представила завідувач кафедрою психології Ірина Мартинюк. В її основу лягли дані, отримані в результаті проведеного дослідження в нашому університеті. На першому місці серед мотиваційних складових студенти бачать бажання стати висококваліфікованими спеціалістами, а бажання отримати диплом – на п’ятому. При цьому більше 76% студентів, які взяли участь в дослідженні, готові до самоосвіти, а якщо ж говорити в контексті професії, то цей показник ще вищий. Доповідач звернула увагу на результативну тезу Міжнародного економічного форуму, яка говорить, що наразі спостерігається розчарування молоді через втрачені можливості, що спричинене пандемією. І звідси можна спостерігати кризу мотивації, які ближчі роки набиратиме обертів. Виходом з цього може бути наповнення мети новим змістом і пошуком шляхів її досягнення. Ірина Мартинюк навела десять засобів моделі формування навчальної мотивації студентів: взаємоповага, час для практичних ситуацій з фаху, можливість вибору видів діяльності, можливість прояву творчого підходу, консультативна підтримка, створення і реалізація проектів, групова робота, відчуття приналежності до професійної спільноти, «розширення горизонтів» і вихід за межі професії, віра у свою спроможність. З 15 січня 2022 року заплановано започаткувати цикл спеціалізованих семінарів на базі Центру надання психологічної допомоги гуманітарно-педагогічного факультету, присвяченим питанням мотивації студентів до навчання. Доповідь Ірини Мартинюк викликала чи не найбільше запитань, пропозицій та думок за останні роки при обговоренні наукової доповіді. Це є свідченням актуальності і нагальності теми. Мова йшла про ранню профорієнтацію, дослідження очікувань молоді від університету та здобуття вищої освіти, вивчення мотивації за гендерним аспектом, встановлення причин відрахування студентів, особливо старших курсів, тощо. Прийнято рішення провести комплексне внутрішньоуніверситетське дослідження із залученням необхідних фахівців та фінансування з метою напрацювання практичних рекомендацій для запровадження в педагогічну практику.

 

 

 

     Про роль наукових досліджень в підготовці фахівців зі спеціальності Біотехнологія та біоінженерія доповіла декан факультету захисту рослин, біотехнологій та екології Юлія Коломієць. Вона відзначила, що якість навального процесу, дослідництва залежить від наявності належної матеріальної базі. І на факультеті за останні роки вона зміцнюється. Відкриваються й принципово нові лабораторії. Що ж до студентів, то вони залучені та беруть участь в міжнародних та всеукраїнських конференціях, за результатами яких публікуються тези їхніх доповідей, дослідженнях вчених факультету, які фінансуються державним коштом, проходять практику на підприємствах членів ради роботодавців. Кращі студенти беруть участь, перемагають і посідають призові місця у Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт та олімпіадах, а кращі з них запрошуються до діяльності стартап школи університету. Ректор Станіслав Ніколаєнко звернув увагу на необхідність участі студентів при виконанні наукових досліджень, залученні їх саме до виконання дослідів. Начальник науково-дослідної частини Володимир Отченашко проінформував про те, що напередодні комісія відвідала та перевірила всі навчальні та наукові лабораторії факультету та оцінила значне поліпшення матеріальної лабораторної, дослідницької бази. Разом з тим, результати досліджень часто не мають свого відображення в темах бакалаврських та магістерських робіт. Значним резервом залишається співпраця вчених спільно зі студентами з виробничниками – місцем, де дослідження втілюються в життя. Посилення і активізації потребує спільна робота з Українською лабораторією якості та безпеки продукції АПК.

 

 

     Проректор з науково-педагогічної роботи та розвитку Сергій Кваша представив звіт про реалізацію програми розвитку «Голосіївська ініціатива – 2025» Сергій Кваша представив звіт про реалізацію програми розвитку «Голосіївська ініціатива – 2025» в 2021 році та план її виконання в 2022 році. Документи опубліковані на офіційному сайті університету. Вчена рада в цілому їх схвалила, доручивши ректорату внести технічні та редакційні правки.

 

     За пропозицією проректор з науково-педагогічної роботи Василя Шинкарука вчена рада схвалила рекомендації навчально-методичної ради, прийняла до друку навчально-методичну та наукову літературу, періодику, утворила разові спеціалізовані вчені ради для захисту дисертацій, затвердила наукових керівників.

   Схвалення отримав звіт про діяльність в 2021 році приймальної комісії, який представив відповідальний секретар Сергій Ковалевский.

     Начальник юридичного відділу Андрій Бова доповів про рішення суду щодо повернення до університету земельної ділянки на Київщині, площею більше 15 гектарів. У 2006 році попереднім керівництвом вона була незаконно передана приватним структурам під житлову забудову. Завдяки зусиллям ректорату, Боярської лісової дослідної станції, юристів справедливість було відновлено і землі з лісовими насадженнями, які на ній знаходяться, повернуті НУБіП. 

 

Денис Рудень
 

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook