Круглий стіл на тему: «Юридична психологія в роботі шкільного психолога» в рамках Тижня правових знань
У навчальній аудиторії Гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП України сьогодні царила атмосфера глибокого занурення у професійні тонкощі: для студентів 2 курсу спеціальності «Психологія» Олена Чомахашвілі, доцент кафедри теорії та історії держави і права провела круглий стіл на тему: «Юридична психологія в роботі шкільного психолога», у ході якого відбулась діалогова дискусія про реальні виклики сучасної освітньої практики.
Модератор заходу, Олена Чомахашвілі, з перших хвилин залучила аудиторію до активного обговорення, наголосивши, що сьогоднішня розмова – це міст між теоретичною підготовкою та майбутньою практичною діяльністю. «Сучасний шкільний психолог – це фахівець на передовій. Він працює не лише з навчальним стресом, а й з ситуаціями, що мають явний юридичний підтекст. Без розуміння цього аспекту наша допомога може бути неповною», – відкрила зустріч модератор.
Студенти разом з викладачем активно визначали коло можливих проблем, де психологу необхідні правові знання. Учасники виділили низку ключових викликів:
-
булінг (цькування) та кібербулінг, як правильно фіксувати факти, проводити бесіду з усіма сторонами конфлікту та взаємодіяти з адміністрацією і батьками;
-
підозра у домашньому насильстві, які ознаки можуть на це вказувати, який алгоритм дій психолога та куди звертатися за спеціалізованою допомогою;
-
конфлікти між учнями з правовими наслідками (бійки, пошкодження майна);
-
взаємодія з правоохоронцями, у яких випадках це необхідно і як правильно оформлювати документи (довідки, характеристики) для подачі до правоохоронних органів.
Друга частина дискусії була присвячена конкретним юридичним питанням та необхідним знанням. Олена Чомахашвілі структурувала їх у чіткий перелік:
-
Законодавча база: Закон України «Про освіту», «Про охорону дитинства», основи Кримінального та Сімейного кодексів.
-
Процедурні алгоритми: чітке розуміння, хто і за який сценарієм діє при виявленні правопорушення в школі.
-
Етика та конфіденційність: межі конфіденційності в роботі психолога, коли інформація може бути розголошена в інтересах безпеки дитини.
-
Доказова база: основи правильного фіксування інформації (бесіди, спостереження), яка може бути використана під час службових розслідувань.
Наприкінці зустрічі викладач наголосила, що мета полягала не в тому, щоб зробити з психологів юристів, а в тому, щоб дати їм інструмент для безпечної та ефективної роботи. Адже, впевнений фахівець, який знає свої права та обов'язки, може стати надійним захисником інтересів дитини.
Олена Чомахашвілі, доцент кафедри
теорії та історії держави і права