Креативне навчання: як студенти-журналісти створили власні країни на занятті з англійської

Як зробити вивчення іноземної мови цікавим, ефективним і по-справжньому незабутнім? У студентів спеціальності «Журналістика» це вийшло на всі сто — завдяки незвичному практичному заняттю, де кожен міг стати творцем нової країни.Завдання було просте й водночас надзвичайно захопливе: вигадати власну країну, придумати для неї унікальний закон і презентувати все англійською мовою. Озброєні ватманами, маркерами, фантазією та необхідною лексикою, студенти занурилися в атмосферу творчості та співпраці.Вже за кілька хвилин аудиторія наповнилася сміхом, жвавими обговореннями та яскравими ідеями. Групи обговорювали все: як назвати свою країну? Який закон має стати головним? Як його візуалізувати? І головне — як переконливо й грамотно презентувати це англійською? Так народилися справжні міні-держави: Humpedland та Sigmaland. У кожній з них діяли особливі правила: обов’язково читати книги щодня, співати пісню замість штрафу за порушення, або ж — повна заборона на критику, лише підтримка й позитивна атмосфера.Такий формат заняття — це не просто розвага. Це потужний освітній інструмент, який дозволяє:- закріпити граматику в природному мовному контексті (зокрема required to, be allowed to, be supposed to);- активізувати словниковий запас у живому спілкуванні;- розвивати креативне мислення, командну роботу й емоційний інтелект;- створити безпечне середовище, де студенти не бояться помилятися, а охоче висловлюють свої ідеї.Креативні завдання доводять: англійська мова — це не лише про вправи та правила. Це про діалог, уяву, натхнення й нові світи, які починаються з однієї ідеї.
Ганна МЕДЯНИК,старший викладач кафедри англійської філології