Короткий звіт-враження про навчання хімії в університеті Ліньї Китаю
25 грудня, на Різдво, для групи викладачів НУБіП України закінчилося відрядження до університету Ліньї (Китайська Народна Республіка) де для студентів ряду спеціальностей університету викладався цикл хімічних дисциплін: загальна та неорганічна хімія, аналітична хімія, неорганічна та аналітична хімія.
Особисто я, як доцент кафедри аналітичної і біонеорганічної хімії та якості води НУБіП України, працював зі студентами спеціальностей Animal Science та Biotechnology з 28 жовтня по 20 грудня.
За період навчання студенти університету Ліньї показали свою мотивацію та цілеспрямованість в здобутті освіти, спрагу до знань та прагнення знайти своє місце в житті. Таке бажання навчатись обумовлене рядом факторів: контрактне (платне) навчання, велика конкуренція (виховується з садочка, школи та університету) серед спеціалістів на ринку праці. Тому й відвідуваність занять (лекції та лабораторні роботи) складала 99-100%, дуже рідко хто пропустив за весь період навчання одну-дві пари, адже цей показник ,,Відвідування,, занять теж враховується в комплексній оцінці. Студенти мають гарний ,,багаж,, знань зі школи, тому різкого переходу, на мій погляд, в ланці школа-університет не було й не планувалося. Вони старанно працювали на лабораторних роботах, адже керівництво подбало про сучасне лабораторне обладнання та реактиви.
Щодо силабуса та наповнення робочої програми – ці питання узгоджувалися з викладачами обох університетів (НУБіП України та університет Ліньї) задовго до початку навчального процесу. Умови для проведення циклу лабораторних практикумів були комфортні та гарні – витяжки, сучасні системи опалення, побутові умови та комунікації на високому рівні. Сучасні лабораторії університету Ліньї – це лабораторії оснащені новітніми хімічними меблями, лабораторними столами та витяжними системами, хімічним посудом та реактивами, сучасними системами освітлення. Хотілося б відмітити старанність та педантичність у виконанні завдань, лабораторних дослідів та контрольних (модульних) робіт. Ці риси відіграють важливу роль у фінальних результатах двомісячного навчання - всі студенти успішно склали іспити та отримали позитивні оцінки.
Цей позитивний досвід стане базою для формування подальшої співпраці між викладачами університетів - НУБіП України та університету Ліньї та закріпить здобутки попередніх делегацій викладачів, які працювали та навчали студентів International School of Bioresource Application. Руслан Лаврик, доцент кафедри аналітичної і біонеорганічної хімії та якості води