Випускники шкіл Володарщини більше обізнані з діяльністю НУБіП України

February 8, 2016
факультет аграрного менеджменту
Володарщина  – це компактний аграрний район в південно-західній частині Київської області, населення якого нині складає лише 17875 осіб, але ця багата земля зростила Україні когорту знаних хліборобів, освітян, науковців, громадських діячів і взагалі хороших та успішних людей.Серед них і Герої Радянського Союзу О.П.Плугатар та М.В. Михеєв, Герої Соціалістичної Праці Н.А. Курманчук та П.М. Бабанюк, Президент Академії інженерних наук, Президент Відкритого Міжнародного університету розвитку людини, член трьох міжнародних академій П.М. Таланчук, Заслужений діяч науки і техніки України, доктор медичних наук академік Л.П. Кіндзельський, удостоєний почесного звання Американського Біографічного інституту "Людина ХХ століття", доктор філософських наук, академік В.І. Шинкарук, доктор фізико-математичних наук, академік А.П.Комар, Заслужений учитель України, автор першого українського букваря Б.С. Саженюк, доктор філологічних наук, професор П.І.Орлик, доктор історичних наук, професор П.П.Бачинський, доктор технічних наук В.В.Гук, доктор історичних наук В.С. Драчук та багато багато інших.
Ще одним свідченням потужного генетичного та педагогічного потенціалу володарчан є і той факт, що в умовах, коли вся освітянська галузь, особливо в сільській місцевості, перебуває у вкрай тяжкому стані, школярі Володарських шкіл постійно стають призерами та переможцями обласних та Всеукраїнських предметних олімпіад. 
В зв’язку з цим наш ВУЗ, який активно здійснює пошуки обдарованої та успішної молоді серед випускників шкіл, не повинен оминати увагою освітні заклади Володарщини.
Нині в НУБіП України навчається не надто багато володарчан, адже в регіоні в радіусі  120 км знаходиться ще чотири аграрних ВУЗи (Білоцерківський ДАУ – 35 км, Уманський  НУС – 90 км, Житомирський НАУ – 110 км та Вінницький ДАУ – 120 км). Але вже не перший рік поспіль, випускник Володарської ЗОШ №1 1997 року, а нині доцент кафедри менеджменту ім. проф. Й.С. Завадського, заступник декана факультету аграрного менеджменту Новак Олександр Володимирович, при нагоді заїздить в гості до своїх земляків колег-вчителів та учнів поцікавитись їх клопотами, розповісти про діяльність НУБіП України та обговорити освітянські проблеми. Так і цьогоріч, перебуваючи у відпустці на малій Батьківщині, Новак О.В. відвідав окремі школи районного центру.
Нинішня постноворічна пора є найбільш вдалим часом для взаємного обміну інформацією між майбутніми абітурієнтами, їхніми батьками, педагогами шкіл та університетів і на це є кілька причин:
По-перше, школярі випускних класів, реєструючись на пробне тестування та визначаючись з предметами ЗНО, так чи інакше конкретизують, а отже і звужують свої можливості щодо майбутнього навчання у вищій школі за відповідними спеціальностями  у вузах. Для прийняття таких відповідальних рішень майбутні студенти потребують  певних додаткових роз’яснень та порад від інформованих людей.
По-друге, ці ж проблеми турбують і батьків випускників, адже саме для них питання зваженого вибору ВУЗу: місця де їх дитина буде навчатись, жити, харчуватись, відпочивати тощо, є чи не більш чутливим ніж для їхніх чад. Крім того, саме в зимовий період  батьки мають більше вільного часу, в тому числі для збору та аналізу інформації.
По-третє, початок другого семестру в школах – це пора, коли далекоглядна адміністрація та педагогічні колективи шкіл, які піклуються про формування освітніх можливостей своїх вихованців, зустрічаються з дітьми та їх батьками для обговорення фінішу шкільного та старту університетського навчання цьогоріч, адже реформа освіти триває та постійно вносить елементи невизначеності і для самих педагогів.
По-четверте, інформованість зацікавлених осіб в питаннях вступу до ВНЗ, навіть у час розвитку інформаційних технологій, часто є недостатньою, адже надлишок інформації в мережі Іnternet має схожий ефект, як і її дефіцит. В зв’язку з цим «живі» зустрічі, з концентрацією уваги всіх учасників на ключових моментах та можливістю обговорити незрозумілі питання, є найефективнішими способами продуктивного інформаційного обміну.
Тож, попередньо домовившись про зустріч з директором Володарської загальноосвітньої школи №2 Кайзер Ольгою Миколаївною, озброївшись роздатковими та ілюстративними матеріалами про факультет аграрного менеджменту та університет, правилами прийому до НУБіП України та поспілкувавшись з секретарем приймальної комісії  Шевчуком Віктором Миколайовичем щодо основних нюансів вступної компанії 2016 року, Олександр Володимирович 28 січня 2016 року взяв активну участь у розширених зборах 11-тикласників, їх батьків та педколективу  Володарської ЗОШ №2.
В межах виступу було представлено три блоки інформації, які в повній мірі знайшли відгук у слухачів. Це:
особливості вступу у 2016 році до ВНЗ загалом та до НУБіП України зокрема (перелік конкурсних предметів, терміни прийому, порядок подачі документів, формування рейтингових списків тощо);
можливості НУБіП України як за змістом навчання (перелік спеціальностей, факультетів, суть освітніх предметів, практичне навчання, працевлаштування і ін.), так і інфраструктурне забезпечення (умови навчання, проживання, харчування, дозвілля тощо);
особливості навчання на факультеті аграрного менеджменту.
Затримавши увагу зібрання на 40 хвилин, доповідач відповів на численні запитання слухачів.
За підсумками зустрічі була підписана угода про подальшу співпрацю між факультетом аграрного менеджменту НУБіП України та Володарською ЗОШ №2. В рамках цієї співпраці директор школи Кайзер Ольга Миколаївна та доцент Новак О.В. домовились про організацію окремого заняття, де зі школярами старших класів будуть обговорюватись питання професійного самовизначення молодих людей, оцінки та розвитку їх здібностей та талантів, в тому числі до управлінської діяльності.
На завершення варто відзначити, що, за умови активної взаємодії, подібні зустрічі викладачів університету, навіть з невеликою кількістю школярів на їхній спільній Батьківщині, є особливо цінними не лише для старшокласників та їх родин, а й для колективів середньої школи та університету, адже така відкрита співпраця не дозволяє консервувати існуючі проблеми і спонукає кожну сторону працювати над покращенням своєї власної роботи та роботи свого колективу. 
І. Викладач університету, в процесі профорієнтаційної бесіди, так чи інакше, бере зобов’язання перед батьками та вчителями щодо забезпечення якісного навчання конкретних випускників школи та, час від часу, буде змушений «давати звіт» за проведену роботу перед ними;
ІІ. Випускник школи, навчаючись у ВУЗі, буде «під наглядом» і додатково прикладатиме зусилля аби через неякісну роботу не кидати тінь на родину і школу;
ІІІ. В ході навчання у ВУЗі, виявлятимуться успіхи та прогалини в підготовці школярів за певними напрямками. І, якщо вони носитимуть масовий характер, то можуть стати  критерієм оцінки роботи окремого вчителя школи та педагогічного колективу вцілому.
 Тож нумо до відповідальної співпраці! 

 

Доцент кафедри менеджменту ім. проф. Й.С. Завадського

заступник декана факультету аграрного менеджменту

Олександр Новак

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook