Марія Мороз: побудова перспективної професійної траєкторії на освітній програмі «Управління навчальним закладом» у НУБіП України
Війна вплинула на всі сфери нашого життя, зокрема й на ті, що пов’язані з роботою. Багато українців втратили роботу, у когось були зруйновані кар’єрні плани, а хтось був змушений змінити сферу професійної діяльності. Проте, шок потроху минає, українці починають планувати майбутнє, і питання пошуку свого місця на ринку праці стає одним із найважливіших.
- Доброго дня, Маріє, розкажіть, будь ласка про себе.
Доброго дня, мені 29 років. Народилась я у м. Костопіль Рівненської області. Завжди цікавились сферою IT, адже сьогодні жодна галузь не обходиться без фахівців з інформаційних технологій – збір та аналіз статистики, швидка передача інформації привели до якісних змін майже в кожному напрямку людської діяльності. Автоматизація на виробництві, електронний документообіг в державному управлінні і медицині, дистанційна освіта – це яскраві приклади повсюдного впровадження інформаційно-комунікаційних технологій. Мабуть, саме тому з дитинства мріяла бути програмістом і закінчила Рівненський економіко-гуманітарний та інженерний коледж. Проте життя склалося так, що продовжила освіту я в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова за спеціальністю «Середня освіта», спеціалізація «Інформатика».
- Де сьогодні, Ви маєте змогу застосовувати здобуті Вами знання?
У 2014 р. я розпочала свою професійну діяльність вчителем інформатики в гімназії №179 міста Києва, де працюю і дотепер. На разі я класний керівник вже 7-го класу.
Як вчитель інформатики, весь час вдосконалюю свої знання за допомогою різних курсів та тренінгів. Приблизно з 2016 р. почала працювати з курсом робототехніки.
- Звідки Ви дізналися про НУБіП України?
Про НУБіП України я дізналась ще під час вибору закладу вищої освіти для вступу після коледжу, і навіть тоді пройшла конкурсний відбір в цей університет, але життя розпорядилося трішки по-іншому.
- Як Ви дізнались про освітню програму «Управління навчальним закладом» і чому сьогодні обираєте саме її?
На разі, про освітню програму «Управління навчальним закладом» дізналася від свої колег, які вже її опанували.
У мене завжди виникали питання «Куди рухатись далі?», «В якій сфері ще я можу себе реалізувати». Власне, саме поняття «кар’єра» сучасниками розглядається більше зі сторони можливих варіантів зайнятості та пошуку альтернативних шляхів заробітку для тих, хто опинився в кризових ситуаціях або перебуває в стані невизначеності щодо стабільності свого нинішнього робочого місця.
Спостерігаючи за роботою керівництва нашої гімназії та організовуючи різні тренінги та майстер-класи, розумію, що я можу більше досягнути, ніж бути звичайним вчителем. Звісно, бути вчителем – це чудове покликання, особливо, коли ти бачиш, як діти, яких ти навчаєш, використовують передані тобою знання. Але, де ж тут кар’єрний ріст?
Саме тому, сподіваюсь, що завдяки освітній програмі «Управління навчальним закладом» я здобуту ті знання й навички, що допоможуть мені оволодіти основами системного проектування інноваційного педагогічного процесу, реалізовувати програмно-цільове управління ним, розвивати комунікативну компетентність як професійний інструмент керівника, використовувати діалог як форму взаємодії, впроваджувати способи самоорганізації, децентралізації управління тощо. Адже, справжній керівник тримає у своїх руках найголовніші важелі освітнього впливу, і від того, наскільки він досконало володіє управлінською теорією та практикою, залежить рівень освіченості випускників закладів освіти, відповідність якісного показника української освіти європейським стандартам й розвиток важливих макроструктурних елементів освітнього процесу української держави. А це, те до чого варто прямувати і чому треба вчитися.
- Дякуємо Вам, Маріє, за співбесіду та бажаємо побудувати власну перспективну професійну траєкторію і сподіваємося, що зможемо забезпечити обраний Вами напрям професійної підготовки в сучасному безпечному та безбар’єрному освітньому середовищі нашого університету.
Людмила Білан,
доцент кафедри управління та освітніх технологій