Особливості профорієнтаційної роботи кафедри управління та освітніх технологій в умовах воєнного стану

July 2, 2022

Докорінна модернізація українського суспільства відбувається в умовах окупації росією значної частини нашої території, соціально-економічною невизначеністю, появою низки нових і зникненням звичних професій, що утруднює реалізацію життєвих планів молоді.

Воєнний стан, наголошує ректор університету Станіслав Ніколаєнко, вимагає від нас більшої ефективності, мусимо активніше працювати з бізнесом, органами місцевої влади, знайти своє місце у сфері оборони і безпеки, продовольства, активніше вести наукові міжнародні дослідження з партнерами, не забувати і про профорієнтаційну роботу та публікаційну активність.

На одному із засідань Вченої ради університету ректор зазначив, що у цей тривожний час на науково-педагогічний колектив, студентство університету лягає місія збереження української освіти і науки, підготовки майбутньої хліборобської еліти, працівників соціальної, гуманітарної сфери, тих, хто має вирішальний вплив на продовольчу, а отже і національну безпеку України.

Розглядаючи проблеми, пов’язані з цьогорічним вступом до закладів вищої освіти, серед найголовніших складнощів, треба назвати – відсутність на сьогодні документів від Міністерства освіти і науки України, які б на законодавчому рівні регламентували проведення вступної кампанії. Зокрема, можна припустити, що Національний мультипредметний тест проводитимуть у липні, а освітній процес розпочнеться, в кращому випадку, в жовтні. У зв’язку  з цим, у багатьох абітурієнтів та їхніх батьків виникають питання щодо Національного мультипредметного тесту та написання мотиваційного листа.

Завідувач кафедри кафедри управління та освітніх технологій гуманітарно-педагогічного факультету Сергій Кубіцький, на засіданні кафедри, проінформував науково-педагогічних працівників про завдання, які поставив ректор перед колективом університету та про необхідність провадити послідовну профорієнтаційну роботу серед вступників коледжів та технікумів, аби допомогти їм розібратися з особливостями цьогорічної вступної кампанії.

Як відомо, зазначив Сергій Олегович, професійна орієнтація – це науково обґрунтована система взаємопов’язаних економічних, соціальних, медичних, психологічних і педагогічних заходів, спрямованих на активізацію процесу професійного самовизначення та виявлення її здібностей, інтересів, можливостей та інших чинників, що впливають на вибір професії або на зміну виду трудової діяльності.

Він закликав викладачів кафедри об’єднати зусилля, аби донести всю необхідну інформацію до абітурієнтів та їхніх батьків, пояснювати всі аспекти вступної компанії 2022 року, забезпечити всі необхідні умови, щоб абітурієнти обрали освітні програми нашої кафедри.

Сергій Олегович зазначив, що гуманітарно-педагогічний факультет запрошує на безкоштовні підготовчі онлайн-курси до магістерського тесту навчальних компетентностей (МТНК) вступників спеціальностей галузей знань 05 «Соціальні та поведінкові науки», 06 «Журналістика», 07 «Управління та адміністрування», 28 «Публічне управління та адміністрування», 29 «Міжнародні відносини» (крім спеціальності 293 «Міжнародне право»). А з 30 травня 2022 року до 8 серпня 2022 року доцент кафедри філософії і суспільних наук гуманітарно-педагогічного факультету Ірина Матвієнко щопонеділка проводить безкоштовні заняття для майбутніх абітурієнтів на платформі Webex, де вони можуть зареєструватися і навчитися правильно відповідати на тестові завдання.

Сергій Кубіцький акцентував увагу всіх викладачів на тому, що необхідно об’єднати зусилля, аби спільно долати складнощі воєнного часу і зробити все можливе задля того, щоб наші абітурієнти мали змогу подолати всі етапи вступної кампанії та стати студентами нашого славетного закладу.

Науково-педагогічні працівники кафедри активно включились у профорієнтаційну роботу, яка в цьому році ускладнена тим, що більшість коледжів працювали в дистанційному режимі, а оскільки в них навчаються студенти з різних регіонів України, а також з окупованих росією територій, то інтернет-зв’язок був не завжди був з усіма студентами на достатньому рівні, що створювало певні перешкоди.

У зв’язку з цими обставинами, профорієнтаційна  робота, більшою мірою, проводилася індивідуально, з використанням телефонного зв’язку, месенджерів Viber або WhatsApp. Не дивлячись на труднощі викладачі виїздили у регіони, де зустрічалися з керівництвом і викладачами коледжів, роз’яснювали особливості наших освітньо-професійних програм, перспективи професій, які можуть обрати майбутні абітурієнти. Наприклад, завідувач кафедри, Сергій Кубіцький відвідав декілька коледжів, серед них і Барський гуманітарно-педагогічний коледж ім. М. Грушевського.

Розмова з керівництвом коледжу, з випускниками в он-лайн була надзвичайно цікавою корисною для колективу нашої кафедри. Сергію Олеговичу вдалося зацікавити нашими освітньо-професійними програмами декількох студентів, які виявили бажання спробувати вступити на навчання до нашого закладу.

За прикладом завідувача, всі науково-педагогічні працівники кафедри активно включились в роботу, наприклад, доцент кафедри Людмила Білан, відвідала Економіко-правовий фаховий коледж Київського кооперативного інституту бізнесу і права в місті Києві та зустрілась з виконувачем обов’язків ректора доктором економічних наук, професором Ігорем Охріменко.

У відвіданому закладі фахової передвищої освіти здійснюється підготовка фахівців ОС «Бакалавр» за спеціальностями «Облік і оподаткування», «Фінанси, банківська справа та страхування», «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», «Право», «Харчові технології», «Економіка», «Маркетинг», «Комп’ютерна інженерія», «Готельно-ресторанна справа».

Під час зустрічі відбувся обмін профорієнтаційними матеріалами та домовлено про подальшу співпрацю.

Вибір професії в житті кожної людини – важливе і відповідальне рішення, яке багато в чому визначає її подальший життєвий шлях. Тому колектив кафедри тісно співпрацює із закладами фахової передвищої і вищої освіти, глибоко розуміючи специфіку сучасної освіти, у тому числі ті виклики, з якими викладачі стикнулися в період воєнного стану. Науково-педагогічні працівники кафедри проводять профорієнтаційну роботу з урахуванням специфічних характеристик цільової аудиторії. Адже вибір професії в житті кожної людини – важливе і відповідальне рішення, яке багато в чому визначає її подальший життєвий шлях.

Як відомо, найефективнішою для вибору майбутньої професії може бути формула «хочу-можу-треба». «Хочу» – це те, що вас у ній приваблює. «Можу» – це ваші здібності, потенціал і стан здоров’я; «Треба» – це попит на професію на ринку праці. Ідеальним варіантом буде той, який лежить на перетині цих площин. Але давайте будемо послідовними. Сьогодні важливим є не тільки якість і обсяг засвоєних професійних компетентностей, а головним чином - розвиток особистості, реалізація унікальних людських можливостей, формування особистості, здатної до реалізації своїх можливостей, морально і фізично сильної, соціально-стійкої й одночасно мобільної, здатної адаптуватись, контролювати і змінювати власну поведінку в мінливих життєвих обставинах.

Сучасність вимагає чіткого усвідомлення необхідності неперервного професійного зростання фахівця, підвищення управлінської кваліфікації, якісного оволодіння сучасними знаннями в галузі педагогіки, психології, соціології, права, менеджменту та інших наук, а також практичного засвоєння нових форм і методів управлінської діяльності у сфері освіти. Саме про це розмовляє Василь Базелюк з викладачами і студентами Київського професійно-педагогічного коледжу ім. А. Макаренка.

Скільки людей марить званням високопосадовця, вибудовуючи вектор саморозвитку! Проте чи замислювалися Ви над тим, хто такий керівник? Чи яким повинен бути керівник? Справжній керівник закладу освіти – це особа, яка гармонійно поєднує в собі професійні та особистісні якості лідера педагогічного колективу, людина, що очолює заклад освіти, або його структурний виробничий або функціональний підрозділ і наділена повноваженнями розпоряджатися матеріальними, фінансовими, трудовими ресурсами.

Керівник закладу освіти стає ключовою фігурою процесу перетворень, що відбуваються в освітній галузі, він має володіти основами системного проектування інноваційного педагогічного процесу, реалізовувати програмно-цільове управління, використовувати діалог як форму взаємодії, впроваджувати децентралізацію управління тощо.

Вдалий вибір професії - це запорука вашої впевненості, одна з головних складових і умов людського щастя, усвідомлення власної цінності в соціумі. Слід зазначити, що процес професійного самовизначення є досить складним та на нього впливають різні фактори. Плануючи свій професійний шлях, дуже важливо дбати про реалістичність своїх домагань. Невідповідність внутрішніх образів людини життєвим реаліям неминуче призведе до розчарування. Тому колектив кафедри, здійснюючи профорієнтаційну роботу в умовах воєнного стану, акцентує увагу на реалістичності пропонованих нами освітніх програм, великому спектрі посад, яку мають можливість посісти наші випускники по завершенні навчання. Наша мета – запропонувати абітурієнтам реальні, перспективні, і, разом з тим, земні і потрібні професії. Ми чекаємо на вас, майбутні управлінці і будемо раді поділитися з вами нашими здобутками і нашим досвідом!

Василь Базелюк,
доцент кафедри управління та освітніх технологій

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook