Навчальна практика з дисципліни «Лісова ентомологія»

22 травня 2020 року
ОНЛАЙН

 НАВЧАЛЬНА ПРАКТИКА З ДИСЦИПЛІНИ
«Лісова ентомологія» для студентів спеціальності 205 «Лісове господарство». ОНЛАЙН - нові виклики і новий досвід

   Програма навчальної практики з лісової ентомології передбачає виконання таких завдань:
     1. Лісопатологічні обстеження насаджень.
     2. Вивчення видового складу шкідників лісу і ентомофагів.
     3. Виявлення видового складу і розповсюдження стовбуровихшкідників.
     4. Облік чисельності хвоє-і листогризучих шкідників. Виявлення видового складу ґрунтової ентомофауни і облік чисельності травневого хруща.
    На навчальну практику з лісової ентомології учбовим планом передбачено 3 дні.
   Навчальна практика – важлива складова формування практико-орієнтованих компетентностей наших студентів – майбутніх лісівників. Тому онлайн-консультації зі студентами 1 курсу (освітня програма «Лісове господарство») відбувалися щодня у відповідності до розкладу.
   Викладач і студенти обговорювали організаційні питання онлайн-зустрічей; теоретичні питання методик лісопатологічних обстежень, зокрема грунтових розкопок, обстеження молодняків тощо.
    Протягом практики відбувалося спілкування з викладачем, можливість ставити питання та одразу ж отримувати відповіді на них – зробили цю практику унікальною у «віртуальній» аудиторії.

    Відповідно до програми в період навчальної практики відпрацьовуються такі питання:
1-й день. Екскурсія. Вивчення видового складу шкідливих комах і їх ентомофагів у різних насадженнях і місцях поселення - в кронах, плодах і насінні, на стовбурах, під корою всихаючих і звалених дерев, на деревних залишках на вирубках, у підстилці. Збір комах. Відпрацювання методики лісопатологічного дослідження і способів обліку чисельності різних груп комах.

 

2-й день. Лісопатологічне обстеження насаджень. Рекогносцирувальний нагляд за розмноженням хвоє- і листогризучих комах.
3-й день. Огляд ґрунту на заселеність ґрунтовими шкідниками. Звіт по практиці.


   Успіх проведення навчальної практики багато залежить від ретельної підготовки до неї. Завчасно необхідно підібрати придатні квартали для проведення лісопатологічного обстеження і виготовити викопіровку з плану насаджень, намітити маршрути екскурсій, щоб відвідати всі об'єкти, підготовити знаряддя.
    У період практики студенти ведуть щоденник, а по її закінченні подають звіт об'ємом 10-12 сторінок. Звіт рекомендується щоденно писати після польових робіт. У складанні звіту, а також всіх обстежень лісу і інших робіт беруть активну участь всі члени бригади.
    Зрозуміло, що в умовах карантину це завдання було складним, але ми з ним успішно справилися, про що свідчать і написані реферати і зібрані гербарії.

    У звіті рекомендується, крім викладання методик виконання лісозахисних заходів, робити висновки, наприклад, про загрозу насадженням, розсадникам, лісовим культурам при виявленому заселенні об'єктів шкідливими комахами, а також призначати необхідні лісозахисні заходи з тим, щоб наблизити навчальну практику до виробництва.

     Після відпрацювання всіх завдань в останній день практики всі студенти здали залік, а також звіт.

     

      При здачі заліку студент повинен знати методику обстежень, обліків, а також особливості техніки і організації всіх лісозахисних заходів, які відпрацьовувались на практиці. Важливо також знати відмінні ознаки тих фаз хвоє- і листогризучих шкідників, які можуть бути виявлені при лісопатологічних дослідженнях. Студенти, які недостатньо знають ті питання, що відпрацьовувались на практиці, а також ті, що пропустили окремі дні практики, залік не отримують.
       Всі студенти групи отримали позитивні оцінки за результатами онлайн захисту звіту практики.

 

Наталія Пузріна, доцент кафедри лісівництва.

Ганна Бойко, асистент кафедри лісівництва, керівники практики

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook