Кафедри гуманітарно-педагогічного факультету відзвітували про виконання програми розвитку університету «Голосіївська ініціатива-2020»

7 жовтня 2015 року

6 жовтня. В університеті продовжують звітувати кафедри про виконання завдань, визначених програмою розвитку «Голосіївська ініціатива-2020», триває обговорення шляхів поліпшення їх роботи, розпочате у вересні на нараді з завідувачами. На черзі – збори трудового колективу гуманітарно-педагогічного факультету, участь в яких взяв куратор факультету – вчений секретар Оксана Барановська.

 
Після представлення президії та організаційних питань голова профбюро факультету Олександр Грабовський запросив до слова першого доповідача – завідувача кафедри педагогіки Руслана Сопівника. До речі, кафедра є другою в університеті за якісним складом НПП та четвертою за результатами рейтингової оцінки роботи викладачів. Протягом року колектив працював над втіленням в життя «Голосіївської ініціативи-2020». Відкрито наукову спеціальність 13.00.07- теорія і методика виховання, за якою здійснюється підготовка аспірантів. Наукові дослідження на кафедрі виконуються в рамках ініціативної науково-дослідної тематики. Один науковий проект поданий на конкурс в МОН України. Активно і різнобічно проводиться профорієнтація. 
 
 
Оскільки кафедра опікується інститутом кураторів університету, на допомогу їм розроблений комплексний чотирирічний план роботи наставника, що охоплює усі напрями змісту виховання. Щодо навчального процесу. Наразі готується ліцензійна справа за спеціальністю «Професійна освіта». В активі кафедри – по три перших і третіх місця з всеукраїнських студентських олімпіад, в тому числі призове місце і в минулому навчальному році. У планах колективу – обладнати аудиторію № 231 сучасним мультимедіа, інтерактивною дошкою та стендами.
 
Наступним відзвітував завідувач кафедри історії і політології Сергій Білан. Окрім поточних заходів, на кафедрі дбають про підвищення кваліфікації НПП, зокрема з туризму і міжнародних відносин. Викладачі мають численні наукові доробки та публікації. Підтвердження цьому h-індекс викладачів, який, переважно, становить 5, 4 і 3.
 
Про те, що кафедра англійської мови для технічних та агробіологічних спеціальностей зреагувала на зауваження і виклики часу, доповіла її завідувач Оксана Іванова. За короткий проміжок часу суттєво підсилено і якісно поліпшено викладацький склад. Відтепер навчання англійської спрямовується на комунікативний аспект. Незважаючи, що кафедра не є випусковою, виховна робота зі студентами проводиться активно. Представник цієї кафедри очолює центр профорієнтаційної роботи факультету. На перспективу – затвердження науково-дослідної тематики та залучення іноземних викладачів до навчального процесу.
 
Завідувач кафедри української та класичної мов Наталія Костриця представила трудовому колективу результати за останній навчальний рік. Кафедра є ініціатором проведення мовно-літературних конкурсів, а підготовлені її викладачами студенти – призерами. У планах кафедри, серед іншого, - налагодження міжнародної співпраці.
 
Завідувач кафедри соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті Петро Лузанрозпочав свою доповідь з якісного складу науково-педагогічних працівників, бо саме цей показник, переконаний він, суттєво впливає на рівень підготовки фахівця. Принагідно доповідач навів результати зрізів знань, які підтверджують, що фахівців на кафедрі готують, як належить.
 
Професор висловив сподівання, що започаткована на кафедрі ініціативна наукова тематика переросте у бюджетну. Наразі вона проходить відбір у міністерстві. Особлива увага, зазначивПетро Лузан, – профорієнтаційній роботі, так як кафедра є випусковою. З усією серйозністю та ретельністю викладачі підходять до організації практик. На кафедрі започатковано педагогічне спілкування, обмін думками щодо актуальних педагогічних проблем між магістрами, аспірантами, докторантами і викладачами через дискусійний клуб «Позиція». 
 
У відповідь на запитання голови ради аспірантів факультету Олександра Прохорчука, доповідач зазначив, що науковим результатом мають бути не кількісні показники, а нові педагогічні теорії, передові ідеї. А рейтингова система оцінювання роботи НПП у її нинішньому вигляді є таким собі гальмом у розвитку, бо не враховує багатьох дуже важливих результатів педагогічної діяльності. Йдеться про рівень і якість підготовки фахівця. Більше того, за такої методики маємо написати і видати підручник за рік, в іншому разі (навіть якщо вже є рукопис) ця робота в рейтинг викладача не ввійде. «Маючи чималий стаж науково-педагогічної роботи, за все життя я підготував лише один (!) підручник», - зазначив доповідач.
 
Закцентував увагу саме на міжнародній діяльності та стажуванні викладачів як перспективних напрямах роботи завідувач кафедри романо-германських мов і перекладу Олександр Малихін. За його словами, вже в листопаді його колега відбуде на стажування за кордон, інші ж проходитимуть стажування на території України, але в різних іноземних представництвах. Декан факультетуВасиль Шинкарук поцікавився у доповідача, як йдуть справи із залученням до викладання носіїв мов. Олександр Малихін запевнив, що кафедра наразі веде активний пошук, подано заявку на грант у фонд Фулбрайта, Корпус Миру. Є певні домовленості, однак поки що це залишається проблематичним у зв’язку з подіями на сході країни. 
 
Завідувач кафедри методики навчання та управління навчальним закладом Микола Пригодійсфокусував свою доповідь на перспективах розвитку підрозділу. Серед них – завершення ліцензування спеціальностей «Освітні вимірювання» і спільно з кафедрою педагогіки спеціальності «Професійна освіта». Також зазначив, що кафедра має ініціативну наукову тематику. На запитання Василя Шинкарука про участь НПП кафедри і студентів у проведенні досліджень з методики, доповідач зазначив, що вони – активні учасники науково-методичних семінарів, які проводилися навесні для всього університету. А студенти виконують дослідження в рамках відповідного наукового гуртка, що діє при кафедрі.
 
Про молоду, але вже багату своїми здобутками кафедру іноземної філології і перекладу, розповіла її завідувач Світлана Амеліна. Мова йшла про навчальну і виховну роботу, викладацький склад кафедри, який стовідсотково має освіту за профілем, стажування викладачів, постійну і плідну співпрацю з роботодавцями, міжнародну діяльність. Потребує покращення науковий ценз. А щоб поліпшити мовну підготовку, на кафедру запросили викладача – носія мови, додав Василь Шинкарук. 
 
Завідувач кафедри англійської філології Наталія Харчук, окрім звіту про виконану роботу, зачепила болюче питання: на кафедрі існує велика проблема зі спеціальним матеріально-технічним забезпеченням.
 
Завершив звітування завідувач кафедри соціальної роботи та психології Віталій Шмаргун. Він коротко повідомив про діяльність кафедри та зазначив, що колектив працює над ліцензуванням спеціальності «Психологія». Враховуючи, що при кафедрі створений центр соціально-психологічної служби, Василь Шинкарук поцікавився баченням його функціонування. Те, що він потрібний, безперечно, переконаний завідувач. Однак для повноцінної роботи центру необхідно вирішити питання, пов’язані з обладнанням, верифікованими методиками. Все це потребує чималих капіталовкладень. Маємо потенціал більший, аніж можливості його реалізувати, підсумував доповідач.
 
 
Заслухані звіти завідувачів кафедр були затверджені. Потому збори трудового колективу розглянули пропозиції до змін у структурі факультету та інші питання життєдіяльності колективу.
 
Ольга Наконечна
Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook