Студенти факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК: створи смачний шедевр на майстер-класі – отримай знання та яскраві враження!

13 квітня 2023 року
  Майстер-клас – це ефективна форма передачі знань і умінь, обміну досвідом навчання і виховання, центральною ланкою якої є демонстрація оригінальних методів освоєння певного змісту за активної ролі всіх учасників заняття. Це особлива форма навчального заняття, яка заснована на «Практичних» діях показу і демонстрації творчого вирішення певного пізнавального та проблемного завдання.
  Кафедрою технології мꞌясних, рибних та морепродуктів постійно проводяться цикли тематичного удосконалення для студентів факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК. Вимоги сучасного життя до підготовки фахівців-технологів для харчової промисловості потребують від них не тільки глибоких теоретичних знань, а й можливості їх застосування, насамперед, під час технологічних процесів. Цього можна досягти тільки під час виконання лабораторних занять, проходження виробничих практик тощо. Оптимальною формою такої взаємодії на сьогодні є майстер-клас.
 
  Майстер-клас (від англійського masterclassmaster – кращий у якій-небудь області + class – заняття, урок) – сучасна форма проведення навчального тренінгу для відпрацювання практичних навичок за різними методиками і технологіями з метою підвищення професійного рівня та обміну передовим досвідом учасників, розширення кругозору та залучення до новітніх галузей знання. Майстер-клас відрізняється від звичайного (типового) семінару тим, що під час майстер-класу провідний спеціаліст розповідає і, що ще більш важливо, показує, як застосовувати на практиці нову технологію або метод. Головний принцип майстер-класу: «Я знаю, як це робити. Я навчу вас».
  Доцентом Оксаною Штонда було проведено майстер-клас з навчальної дисципліни «Технологія м’яса та м’ясних продуктів» для студентів 4 курсу, де на практиці, в реальних умовах, вивчено технологію варених ковбасних виробів.
 
  Програма майстер-класу складалась з наступних етапів:
  1. Обґрунтування актуальності теми, головної ідеї, яку запропо­новано для розгляду досвіду.
  2. Мета й завдання майстер-класу.
  3. Зміст занять майстер-класу за етапами.
  4. Методи й прийоми роботи викладача майстер-класу зі студентами; форми занять, подані в майстер-класі.
  5. Прогноз результатів роботи студентів майстер-класу.
  6. Дегустація отриманих харчових продуктів.
  До основних завдань майстер-класу входили: розрахунок рецептури ковбаси вареної «Дитяча вершкова», підготовка сировини, приготування фаршевої емульсії, безпосереднє виготовлення ковбасних виробів і, авжеж, улюблена частина всіх студентів – дегустація.
  Технологія варених ковбас розпочинається із процесів подрібненя та посолу. При посолі м'ясо набуває солоного присмаку, липкість (клейкість), стійкість до дії мікроорганізмів, підвищується вологоутримуюча здатність при термічній обробці, що важливо при виготовленні варених ковбас,сосисок і сардельок також  формується смак.
  При посолі м’яса додають нітрит натрію в кількості 7,5 г на 100 кг сировини у вигляді розчину концентрацією не вище 2,5 % (або вводять під час приготування фаршу). Посолене м'ясо розміщують у ємкостях та направляють на витримку при температурі 0 – 4°С. 
  Наступним етапом процесу було приготування фаршу. Фарш – це суміш компонентів, попередньо підготовлених, в кількостях, відповідно до рецептури для даного виду та сорту ковбасних виробів. М'ясо спочатку подрібнюють на вовчках, тоді на кутері або на інших машинах тонкого подрібнення.
  
     Формування батонів. Процес формування батонів ковбасних виробів включає такі етапи: підготовка ковбасної оболонки; шприцювання фаршу в оболонку; в’язання та штрихування ковбасних виробів.
 
  Заключним етапом виробництва ковбасних виробів є термічна обробка ковбасних виробів, яка включає осаджування, обсмажування, варіння, охолодження. Усі ці процеси студенти виконували власноруч з використанням сучасного лабораторного обладнання.
  «Нарешті ми мали змогу набути практичних навичок, необхідних для технолога з технології переробки м’яса. Для нашої спеціальності надзвичайно важливо здобувати саме практичні навички, адже харчування невід’ємна частина життя кожного з нас. А надто зараз, фахівці нашої спеціалізації одні з найбільш затребуваних спеціалістів», ділиться враженнями студент Андрій Ситенко.
  Ми справді надзвичайно вдячні за можливість очного навчання в такий непростий для всіх час. Студентка Ірина Барабаш зазначає: «Звичайно, навчання в дистанційному форматі має на меті забезпечити нас найбезпечнішими умовами, але чиста теорія не замінить реального досвіду. Тому так приємно, що керівництво нашого навчального закладу створило безпечну обстановку і ми можемо досягти певного балансу між практикою і теорією», змовницьки шепоче: «На якому ще факультеті Ви матимете змогу провести пікнік у березні?»
       
  Обираючи майбутню професію, пам’ятайте: що бакалавр за спеціальністю «Харчові технології» завжди актуальний, завжди має і буде мати попит на ринку праці.
 
 Марія Мартинюк,

студентка 4 курсу 1 групи 

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook