ЯК ЛАБОРАТОРНЕ ЗАНЯТТЯ ФОРМУЄ КЛЮЧОВІ НАВИЧКИ МАЙБУТНЬОГО АГРОНОМА-ОВОЧІВНИКА

Студенти третього курсу, 11-ї групи спеціальності 203 «Садівництво, плодоовочівництво та виноградарство» здобули практичні навички на лабораторному занятті з дисципліни «Овочівництво».

Метою роботи було ознайомити студентів із походженням, ботанічними, біологічними особливостями та сортовими ознаками овочевих культур родини пасльонових.

Спершу студенти ознайомилися із походженням, історією окультурення, розповсюдженням та внутрішньовидовою класифікацією овочевих культур родини пасльонових. Використовуючи свіжі зразки, макети, консервовані плоди, стенди, таблиці, фотографії та слайди, вони описали вегетативні органи, квітки та плоди. Далі учасники заняття замалювали основні фенологічні стадії розвитку за шкалою BBCH. Вона служить єдиною "мовою" для фахівців, допомагаючи точно визначати стадії росту культури. Завдяки цій шкалі агрономи оптимізують внесення добрив, гербіцидів та фунгіцидів, що підвищує їх ефективність, запобігає пошкодженню рослин та покращує врожайність.

Потім кожен студент отримав свіжі зразки плодів різних сортів культур родини пасльонових. Плоди описували відповідно до Визначника морфологічних ознак сортів овочевих культур. Визначник включає якісні, кількісні, псевдоякісні та альтернативні морфологічні ознаки сортів (гібридів) овочевих культур, які мають свою градацію, коди прояву, ступінь прояву, граничні межі та відповідні сорти з еталонними ознаками. На завершення студенти провели органолептичну оцінку смако-ароматичної якості представлених зразків овочевої продукції. Вивчення сортових особливостей овочів допомагає зрозуміти, як їхній зовнішній вигляд та споживчі властивості впливають на їхню комерційну цінність.

Знання ботанічних та біологічних ознак овочевих культур є ключовим для агронома-овочівника, оскільки дозволяє точно ідентифікувати сорти, оцінювати якість врожаю та розробляти ефективні методи вирощування. 

 

 

Олександр КОМАР, 

доцент кафедри овочівництва і закритого ґрунту