
Міляєва Валерія Робертівна
Професор
Психологія та педагогіка вищої школи
Психологія та педагогіка управління персоналом
Психологія управління
Психологія лідерства
Психологія стресу
Основи психології
Психологічна служба в закладах освіти
Закінчила з відзнакою педагогічний факультет Київського державного педагогічного інституту імені М.Горького (1989).
Навчання в аспірантурі Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, захист кандидатської дисертації (1998 р.)
Навчання в докторантурі Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова й захистила докторську дисертацію (2012 р.)
«Психолого-педагогічна технологія взаємодії сім’ї та школи» (за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія) на здобуття наукового ступеня кандидат психологічних наук
«Психологічні основи розвитку фахової компетентності державних службовців у системі підвищення кваліфікації» (19.00.07 – педагогічна та вікова психологія) – дисертаційне дослідження на здобуття наукового ступеня доктор психологічних наук.
Дослідження освітнього лідерства та запровадження підходу у вищій освіті, який враховує наслідки психотравмуючих подій, дозволяє зберігати спроможність перспективу життя людини та допомагає створити в університеті безпечне та мудре середовище. Тематичні вектори:
• Безпека – психологічна, психофізіологічна .
• Довіра і стабільність – передбачуваність взаємодії всіх суб’єктів університетського середовища;
• Повага та відсутність стигматизації.
• Підтримка автономії – можливість вибору, розвиток внутрішніх ресурсів людини та університету.
• Соціальна взаємодія та командна робота як основа навичок співпраці та дружніх стосунків між викладачами та студентами. Пріоритетні форми роботи: тренінги, фасилітовані зустрічі, автономний коворкінг, психологічні консультації, супервізійні зустрічі, конференції , спільні проекти
ХХХІІІ сезон Міжнародної літньої школи у Западночеському університеті у місті Пльзень (Чеська республіка, Богемський край) липень 2023 р.
VII Всеукраїнська літня школа з психології з міжнародною участю (червень 2024).
-
Науковий керівник дослідно-експериментальної роботи «Розвиток управлінської компетентності лідерів закладів загальної середньої освіти» (2019-2023 р.), започаткованої з ініціативи Департаменту освіти КМДА за участю десяти ЗЗСО з чотирьох районів м. Києва.
-
Науковий керівник всеукраїнського експерименту «Формування здатності старшокласників до свідомого професійного вибору та побудови кар’єри» (2021-2026 рр.), наказ Міністерства освіти і науки України № 256 від 19 березня 2022 р.
-
Член Правління ГО «Інноваційний університет».
-
Тренер Програми професійного розвитку академічних менеджерів, ініційованою Міністерством освіти і науки України, яка реалізується Британською Радою в рамках спільного проекту МОН та Світового банку «Удосконалення вищої освіти в Україні заради результатів» (2025-2026р.).
Навчальні посібники
1.Міляєва В.Р. Психологія управління та бізнесу (2014).
2.Міляєва В. Р. Психологічні основи підвищення управлінської компетентності керівника закладів середньої освіти : навчальний посібник (2016).
3.Міляєва В.Р. Педагогіка та психологія вищої школи: навчальний посібник для практичних занять та самостійної роботи з дисципліни «Психологія та педагогіка вищої школи» для студентів спеціальності 053 «Психологія» ОС «Магістр» (2024).
Монографії
1.Міляєва В. Р. Формування фахової компетентності державних служ бовців у системі підвищення кваліфікації. Дрогобич, 2015.
2.Освітнє лідерство: від теорії до практики : монографія / авт. кол.; за наук. ред. В.Р. Міляєвої. Київ; Кривий Ріг, 2021.