Особливості дистанційного навчання серед студентів агробіологічного факультету
Магістр першого року навчання, спеціальності агрономія з освітньої програми агрохімсервіс у прецизійному агровиробництві, староста Слободянюк Андрій: "В період карантину знаходжуся дома. Дотримуюсь самоізолювання".
Де, на Вашу думку, повинен бути справжній агроном під час весняних польових робіт?
– Справжній агроном повинен знаходитись на польових роботах для практичного закріплення інформації, яку отримав за період лекцій та лабораторних робіт. Сьогодні ми дотримуємося режиму карантину, оголошеного в Україні, і тому навчаємося дистанційно.
Для вивчення яких дисциплін, на Вашу думку, ліпше використати цей період?
– Цей період найкраще використовувати для закріплення здобутих нами знань, для написання курсових й дипломних робіт, а також для підвищення рівня англійської мови за допомогою різноманітних літературних джерел.
Чи маєте побажання для викладачів стосовно організації дистанційного навчання?
– Дистанційне навчання, на жаль, залежить не тільки від викладача, а й від студента. В нашій групі не всі мають гарне покриття Інтернету. Тому зв’язком студентів із викладачами ускладняється в оперативності надання відповіді на поставлені завдання.
Як використовуєте свій вільний час?
– Вільний час проводимо в пошуку новітньої інформації на іноземних платформах для глибшого розуміння нашої майбутньої професії.
2. Атаманчук Віталія, студентка 2 курсу 2 групи
Безперечно, дистанційне навчання не таке цікаве, як відвідування пар, адже викладачі у нас дуже цікаво й зрозуміло викладають матеріал, тому на парах не хочеться відволікатися, що сприяє кращому засвоєнню інформації.
Але із сучасними технологіями передача матеріалу від викладачів студентам навпаки не викликає жодних труднощів, тому нам, студентам, надходить вся необхідна для навчання інформація через електронні носії передачі даних. В нагоді також стають підручники, які студенти попередньо взяли у навчальній бібліотеці, саме в них зібране все необхідно-цінне інформування. При виникненні питань, чи певних труднощах при виконанні завдання, можлива онлайн консультація. Викладачі без проблем і з радістю допоможуть та нададуть відповідні поради. Хочеться швидше повернутися до звичного режиму навчання та активного студентського життя.
3. Бабій Сергій Вікторович, 2 курс 1 група
Знову прокидаєшся, протираєш сонні очі та розумієш, що і сьогодні не потрібно йти в університет. Нічого не зробиш, карантин є карантином, але навчання ніхто не відміняв. Адже, який ти садівник, якщо не знаєш повністю всього про улюблену та вибрану тобою професію. Для цього і введено дистанційне навчання. Отже, заряджаємось та налаштовуємось на роботу. За допомогою презентацій з плодівництва, легко освоюється та відкладається в голові навчальний матеріал. Після цього вже точно знаю, що кожне дерево в саду буде обрізано вірно.
Допомогу в засвоєнні та поглибленому вивченні навчального матеріалу надає «Ельорн» - навчальний електронний портал НУБіП України. На якому розмішена інформація по навчальним дисциплінам. За допомогою чіткого опису кожна практична робота з сільськогосподарських машин та знарядь виконується вірно та швидко, а головне приносить задоволення.
Викладачі в процесі дистанційного навчання надсилають нам презентації та лекції, за допомогою яких ми вивчаємо предмети та у зошитах виконуємо практичні роботи, наприклад, із рослинництва. Контрольні на модулі здаємо у вигляді тестів на Ельорні. Дистанційне навчання проходить на повну. З такою підтримкою вивчити можна все, потрібно тільки захотіти.
4. Студенка 2 курсу агробіологічного факультету – Шліхта Іванна
Не дивлячись на той факт, що в першу чергу навіть карантин будь-який студент розглядає саме як відпочинок, але саме на карантині ти починаєш усвідомлювати як важливо не гаяти час та освоювати новий матеріал.
Загалом, я намагають кожен день мінімум 2-3 години присвятити домашній роботі. Наш староста доволі оперативно передав усю інформацію і навчальний матеріал від викладачів, тому проблем із тим, де знайти потрібну інформацію, поки у мене не виникало. Сьогоднішній ранок я вирішила почати з Фітопатології, писати багато, але якщо раціонально розподіляти свій час, то робота впевнено просувається вперед, а завдяки можливості надавати собі перерву, виходячи із своїх можливостей, то втома взагалі не відчувається, говорить Іванна.
5. Глинська Катерина, 1 курс, 3 група
Активно займаюсь завданнями з дистанційного навчання. Нам регулярно скидують план роботи і я та моя група активно працюємо над здобуттям нових знань. Хоча, інколи, ми всі лінуємось і відкладаємо на потім, але все одно встигаємо.
6. Студентка 1 курсу 4 групи – Бойченко Анна
Я хочу розповісти вам про свій перший досвід дистанційного навчання в університеті.
Так склалося, що провчившись всього місяць, ми вимушені були піти на карантин. Багато хто не розумів як буде відбуватися навчання в цей період і чи буде воно взагалі. За день до введення карантину нам повідомили, що все навчання буде переведено на електронний навчальний курс, а також за допомогою суміжних додатків і програм.
Тепер про сам курс. Платформа є доволі непоганою і вміщує в собі всі предмети з теоретичною і практичною частиною, що дозволяє тримати на рівні і вдосконалювати свої знання з дисциплін. Викладачі забезпечують функціонування навчальних курсів, влаштовують конференції та спілкуються з студентами за допомогою форумів.
За час роботи на електронному навчальному курсі я помітила не стабільну його роботу. Іноді неможливо було здати тест або роботу, неможливо було провести чат-конференцію з викладачем або просто сайт не працював. Загалом мені подобається такий тип навчання, як альтернатива під час карантину.
7. Кісіль Тетяна, студентка 6 групи 1 курсу агробіологічного факультету
Мій день в умовах карантину починається з вологого прибирання, провітрювання кімнати та корисного сніданку. А зараз докладніше розповім про дистанційне навчання. Кожен студент отримує повний обсяг домашньої роботи: конспектує лекції, виконує самостійні роботи та семінарські завдання, слухає лекції з геології та інших предметів на англійській мові.
Я активно користуюся системою Еlearn, де знаходжу потрібну інформацію. Якщо ж певної дисципліни немає на електронному курсі, то я зв'язуюся з викладачем та дізнаюсь план навчання. Оскільки, я староста, займаюся вирішенням питань своєї групи. У вільний від навчання час доглядаю за рослинами та дізнаюся про стан здоров'я моїх одногрупників!
8. Супоровська Анастасія, 4 курс спеціальність «Садівництво та вноградарство»
Моє дистанційне навчання проходить без проблем, в спокійній домашній обстановці. Матеріал на навчальному порталі «Еlearn» поданий доступно і зрозуміло, а викладачі по максимуму стараються допомогти, пояснити та підказати, якщо виникають якісь труднощі. Вони постійно тримають з нами зв’язок та заспокоюють, коли щось не виходить. Окрім навчального матеріалу займаюся написанням дипломної роботи та вивченням англійської мови. Проблема лише в тому, що часто в селі ремонтують електромережу і через це зникає світло.
Моя група теж навчається, не панікує та сидить вдома. Дипломні керівники з нами зв’язуються, тому до здачі бакалаврських робіт постараємося бути готовими.
9. Семенюк Оксана, 4 курс 1 група
Кожного дня на дистанційному навчанні я отримую завдання та матеріали від викладачів, які самостійно опрацьовую. Матеріал подано в доступні, легкій для розуміння формі. Проте, якщо щось незрозуміло можна з легкістю запитати викладача, в бесіді групи, і він все пояснить. Також працюю в електронному порталі «Еlern», те маю змогу виконувати різні домашні завдання, переглядати лекційний матеріал та виконувати модульні роботи. Також, багато часу на дистанційному навчанні приділяю написанню дипломної роботи. Не дивлячись на те, що інформації в інтернеті достатньо, виникає потреба в додаткової літературі, яку можна отримати в бібліотеці, але на час карантину вона не працює.
Дистанційне навчання – це зручно, але воно не замінить живого спілкування з викладачами та друзями. Сподіваюся, що карантин закінчиться найближчим часом і ми знову повернемося до звичного для нас життя.
10. Смертюк Кароліна, 2 курс 6 група
Під час карантину ми перейшли на дистанційний вид навчання. Як на мене, це дуже зручно та комунікабельно. З’явилося більше вільного часу, ми самі можемо вибирати коли і де буде краще вивчати той чи інший предмет. Але такий вид навчання підходить не для всіх, якщо ти свідома людина яка гризтиме граніт науки самостійно тоді це саме для тебе.
Адже матеріали для вивчення є і в електронному варіанті, які надають нам викладачі. Не дивлячись на те, що зараз гаряча пора для аграріїв – посівна, вистачає і на навчання. Багато часу проводимо та практикуємося на полях або господарствах зі своїми рідними. Адже це дуже цікаво і для нашої професії корисно, пізнавати щось нове та використовувати навички, які вклали викладачі.
11. Чуковенко Катерина, 4 курс, 3 група
Моє дистанційне навчання проходить на електронному порталі університету Еlearn. Там я виконую багато робіт, самостійних, незабаром нас очікують модулі. Також у моєї групи є бесіди у Вайбері з викладачами, або ми спілкуємось з ними особисто. На кожен тиждень викладачі надсилають нам завдання, які ми здаємо у вигляді фото. Також, на дистанційному навчанні я займаюсь написанням дипломної роботи, що потребує часу та моєї уваги. Так, це насправді не дуже зручно, але я розумію усі ситуацію серйозно. Дуже хотілося б, щоб карантин пройшов швидко та ми повернулися до нормального життя.
12. Марків Михайло, 3 курс, 1 група скороченого терміну навчання
У зв'язку з ситуацією в країні студенти вимушені працювати дистанційно. Усі викладачі присилають завдання, які потрібно зробити протягом тижня, ми у відповідь надсилаємо фото-звіт готових завдань. Модульні оцінювання та практичні роботи здаємо в системі "Ельорн"...жаль вона працює з перебоями. Так як я студент випускного курсу, більша половина мого карантину йде на написання бакалаврської роботи дипломної.
Плюсом є те, що завдання можна робити ввечері чи пізно вночі, а в день займатися домашніми справами. Більш проблемним навчанням є для студентів які живуть в селах, де не має гарного зв'язку, або з інших побутових причин. Всі викладачі відносяться з розумінням.
На мою думку, це навчання є непродуктивним, тому що не має прямого зв'язку між студентами та викладачем.
Влад Богданець,
голова студентської організації агробіологічного факультету