Карантин не привід не навчатися...
Карантин не привід не навчатися...
9 квітня 2020 року
І викладачі кафедри менеджменту імені професора Й. С. Завадського цілком підтримують таку позицію. Перевагою сучасного суспільства є унікальна можливість використання інфокомунікаційних технологій, у процесі обміну інформацією, задля забезпечення безперервності ефективного навчального процесу в умовах сьогодення, тобто під час карантину. Online-платформи для дистанційної освіти – оптимальнерішення адаптації до дистанційного навчання, активізації процесу самоосвіти.
Згідно наказу ректора НУБіП України «Про заходи у НУБіП України у зв’язку з оголошенням карантину» від 11.03.2020 р. № 247, викладачами кафедри менеджменту імені професора Й. С. Завадського факультету аграрного менеджменту викладання дисциплін реалізується у дистанційному режимі. Зручним і зрозумілим інструментом для всіх користувачів, оскільки практикується у НУБіП України вже багато років, є використання електронних навчальних курсів на платформі дистанційного навчання Moodle. За допомогою системи електронного навчання E-learn студентам надаються покрокові інструкції як організувати самостійну роботу поза межами університету.
Викладання дисципліни «Ділова етика і соціальна відповідальність бізнесу» для студентів-магістрів 1-го року навчання факультету аграрного менеджменту спеціальності «Менеджмент» забезпечують викладачі кафедри менеджменту імені професора Й. С. Завадського доцент Ольга Петрівна Гогуля і старший викладач кафедри Кристина Павлівна Драмарецька. Під час дистанційного навчання викладачами і студентами активно використовується електронний навчальний курс зазначеної дисципліни, мобільний додаток Viber, електронна пошта. Студенти опрацьовують лекційний матеріал та презентації до тем курсу, отримують завдання для виконання практичних та семінарських завдань.
Щотижня до кожного лекційного заняття лектор, доцент кафедри Ольга Петрівна Гогуля, чітко формулює студентам завдання у межах теми, що передбачена для вивчення (згідно робочої програми) та розміщує на курсі, з поясненнями щодо опрацювання такого матеріалу, окреслює питання для обговорення. Так, для прикладу, під час карантину: - 15.03.20-22.03.20 опрацювати лекційний і презентативний матеріал до теми «Соціальна відповідальність як чинник сталого розвитку» та виконати відповідну самостійну роботу (питання додаються);
- 22.03.20-29.03.20 опрацювати семінар-конференцію «Стале соціально-економічне зростання» та підготувати доповіді для виступу і обговорення;
- 30.03.20-05.04.20 опрацювати лекційний і презентаційний матеріал до теми: «Організаційно-економічне забезпечення управління корпоративною соціальною відповідальністю». Виходячи із поточної теми, на основі вивченого матеріалу, сформувати та дати коротку характеристику української моделі соціальної відповідальності.
Лекційні заняття доповнюються навчальною роботою практичного спрямування. Старший виклад кафедри Кристина Павлівна Драмарецька, за розкладом практичних (семінарських) занять, орієнтує та координує студентів-магістрів під час виконання ними практичних завдань. Наприклад: 26.03.2020 опрацювати семінарське заняття «Імідж ділової людини»; опрацювати практичне заняття «Кодекс ділової етики» тощо; - 02.03.20 студенти виконували підсумкове тестування за темами першого модуля.
Слід відмітити, що більшість студентів групи старанно і відповідально працюють над вивченням дисципліни «Ділова етика і соціальна відповідальність бізнесу», детально вивчають лекційний матеріал, вчасно виконують поставлені завдання, демонструють творчий підхід до його засвоєння. Зокрема, найбільш активними є Максим Шляховий, Іван і Злата Зубрицькі, Діана Пирогова, Світлана Решетнікова, Андрій Нікітенко. Дистанційне навчання потребує потужної особистісної мотивації, вміння навчатися самостійно, формування навичок самодисципліни, правильної організації, розподілу і використання часу, що є вкрай важливим для майбутніх фахівців з менеджменту.
Під час роботи, враховуючи не зовсім звичний дистанційний режим трапляються і певні проблеми, здебільшого технічного характеру, однак студенти і викладачі з розумінням і повагою, один до одного, вирішують відповідні питання.
Оскільки науковий прогрес задає шаленого темпу розвитку, дедалі більше країн світу долучаються до процесу діджиталізації, то нинішня ситуація дає можливість набути практичний досвід і студентами, і викладачам, зокрема кафедри менеджменту імені професора Й. С. Завадського, у сфері дистанційних технологій.
Нинішнє покоління зростає у цифровому світі, цифрове середовище для них є цілком природним для отримання та обміну інформацією. Тому, студенти не вважають проблемою навчатися дистанційно, а навпаки, переважна більшість зазначають, що це новий і цікавий досвід.
Надія Резнік,
завідувачка кафедрою менеджменту імені професора Й.С. Завадського