Будні дистанційного навчання
Бакалаври першого року навчання скороченого терміну спеціальності «Комп’ютерна інженерія» факультету інформаційних технологій, як і весь світ, навчаються дистанційно.
Владислав Шкурат: Завдяки Блозві Андрію Ігоровичу, вивчення предмету «Організація комп'ютерних мереж» на факультеті інформаційних технологій, приносить задоволення навіть під час карантину. Лекції та лабораторні роботи проходять в програмі Cisco Webex. Все доступно, наглядно, а головне – відповідь на запитання можна отримати в режимі реального часу, а не чекати день, доки тобі відповідатимуть в чаті. Завдяки такому методу навчання є бажання ходити на пари навіть коли ти вдома, і за це велика йому подяка.
Андрій Бунецкул: Так як це перший масштабний карантин за моє студентське життя, да і в світі теж, мені було цікаво, чого очікувати від викладачів та взагалі від дистанційної освіти в університеті? Факультет “Інформаційних технологій” не просто так називається. За допомогою порталу “e-learn”, який ми активно використовували і без карантину та декілька нових для мене сервісів: такі як “Webex” та “Zoom” нових, тому що мені не доводилось з ними працювати.
Викладачі в короткі терміни підлаштувалися до несподіваної ситуації, вивантажили завдання, призначили лекції та практичні з використанням зазначених сервісів. На скріншотах зображена лекція предмету “Комп'ютерні мережі”, викладач Блозва Андрій Ігорович. Як завжди, цікаво викладає матеріал та блискавично відповідає на поставленні запитання студентів. Також наш факультет проводить опитування, щоб покращити дистанційне навчання і це добре.
Загалом можу сказати що для мене під час карантину в навчанні нічого не змінилось, крім того що я не витрачаю часу на дорогу та більше сплю.
Даниїл Решетніков: Карантин карантином, а навчання слід продовжувати! Саме тому, на факультеті інформаційних технологій активно використовуються засоби для дистанційного навчання. Найбільше застосування знайшов Cisco Webex Meeting – зручний сервіс для відео-конференцій, що підтримує велику кількість учасників та функцію чату.
Студенти можуть бачити та чути викладача (на фото доцент Максим Місюра читає лекцію з Комп'ютерних систем), екран його комп’ютера, на якому відтворюється необхідна інформація. Окрім цього, функціонує ресурс E-Learn, на якому містяться всі необхідні документи, інструкції до лабораторних робіт, конспекти лекцій та презентації до них, а також додаткові відео-уроки та посилання на корисні ресурси. Сюди ж і слід завантажувати виконані роботи на перевірку. Однак, все це не може в повній мірі замінити живе навчання в стінах університету. Дані сервіси та ресурси є чудовим рішенням на випадок надзвичайних ситуацій, таких як карантин, однак, не в змозі замінити живе спілкування з одногрупниками, викладачами, роботу на реальному обладнанні. Тож, поки працюємо в такому режимі. Однак, очікуємо можливості знову наживо зустрітися з викладачами та одногрупниками. Здоров’я всім!
Вікторія Шевченко, староста КІ-19бск: Під час карантину дуже важливо «не втрачати форму» у навчанні. Вдома, звісно, чудово, особливо після того, як не бачитись декілька місяців через велику відстань до Києва. Але відсутність живого спілкування з друзями, вимушена ізоляція у стінах власного дому, йде не зовсім на користь, у якихось аспектах.
На карантині змінюється режим сну та губляться години продуктивності. Спланувати власний день та не зійти з «колії» допомагає дистанційне навчання.
Повідомлення на пошту та календарі за допомогою сервісів Google та E-learn не дають забувати про важливість відвідування занять у такий непростий час як для студента, так і для викладача.
Так як усі предмети є на електронних курсах E-learn, спочатку було нескладно: викладачі виставляли новини, лекції завантажені, нам лише потрібно було здавати вчасно лабораторні роботи. Складніше стало, коли викладачі почали опановувати додатки для відеоконференцій. Вони мають багато переваг перед чатами на E-learn: дозволяють транслювати екран та встановлювати нагадування для окремого студента групи.
Це значно полегшило роботу старости. Адже тепер не доводиться заганяти усіх у чат на E-learn, є запрошення на пошті і кожен знає коли і куди заходити. Наразі, викладачі користуються такими додатками як Zoom та Cisco Webex. У Google календарі вже практично можна бачити свій розклад на день. Складніше працювати з тими викладачами, які вимагають захищати звіт. Я особисто гублюсь на першому запитанні… Але, на мій погляд, це мине! Повинно.
Доцент Тамара Білько проводить лекцію з безпеки праці та ОБЖ
Найбільший плюс - не треба витрачати час на дорогу до університету. Думаю, під кінець карантину доведеться потурбуватися про відновлення режиму. Складнощі дистанційного навчання в тому, що нелегко розподілити правильно свій час: на роботу з практичними, сон та родину.
Таке відчуття, що часу стало в рази менше, а задають в стільки ж разів більше. Та це ілюзія, що виникає через неправильне використання найдорожчого ресурсу - часу. Під час дистанційного навчання головне - не втрачати голову від великої кількості «вільного» часу, слідкувати за новинами на E-learn та розкладом. І, звичайно ж, дотримуватись елементарних правил миття рук та особистої безпеки для зменшення поширення вірусу.
Вікторія Шевченко, Андрій Бунецкул,
Даниїл Решетніков, Владислав Шкурат,
студенти спеціальності "Комп'ютерна інженерія" (група КІ-19бск)
факультету інформаційних технологій