Магістр-дослідник Анна Юхименко: з’явилась слушна нагода більш якісної підготовки випускної роботи. Декілька порад колегам

30 березня 2020 року
     В умовах оголошеного карантину варто шукати і позитивні моменти, які надають нові додаткові можливості за умов самоорганізації і мобілізації власних ресурсів для розкриття потенціалу, який закладений в кожному із нас.
     Сьогодні наша розмова із студенткою-випускницею магістратури освітньо-наукової програми підготовки спеціальності «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології», призером II туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності Анною Юхименко. Анна поділилась власним досвідом підготовки магістерської роботи під час карантину до захисту у червні та дала кілька слушних порад своїм колегам.

  • Як змінились Ваші плани із впровадженням карантинних заходів та дистанційного навчання, в т.ч. і з підготовки випускної кваліфікаційної роботи? Як втілюєте власний тайм-менеджмент?

     – Із впровадженням карантину та дистанційного навчання в мене з’явилося набагато більше часу на написання статті. Якщо раніше я бігла зранку на пари, ввечері на роботу і лише вночі сідала за диплом і навчання, то зараз я відпочила і набагато більше встигаю, немає тієї біганини та суєти. У мене продуктивні дні завдяки плануванню. Я собі виділила по 1-3 години щодня на написання випускної роботи.

  • Чим займаєтесь окрім написання роботи?

     – Я з тих людей, які в принципі люблять сидіти вдома, але з інтернетом, щоб дізнаватись щось нове. Зараз є час на прослуховування безкоштовних курсів, онлайн екскурсій по музеях та виставках, почитати книжки. Звісно живі екскурсії та онлайн це дуже різні речі, але все одно дуже цікаво відвідати музей, який на іншому куточку планети.

  • Яка тема Вашої магістерської роботи і чому такий вибір? Як пов’язано із конкурсом наукових робіт, в якому Ви посіли призове місце?

     – Тема моєї магістерської роботи “Розроблення системи моніторингу стану азотного живлення зернових культур з платформи БПЛА”. Це дуже цікавий напрям наукового дослідження. Про моніторинг за допомогою безпілотних літальних апаратів мені розповів Олексій Олександрович Опришко, мій дипломний керівник, ще коли я була на 2 курсі. Тоді я пішла в науковий гурток, який він очолює. Так з’явилась тема для бакалаврського проекту та наукової роботи. А магістерська робота – це продовження бакалаврської роботи, але вже з більшою частиною саме наукових досліджень. Розумієте, це не просто дослідження, які зробили і все. Моніторинг за допомогою БПЛА відкриває перед аграріями такі можливості, які більшість не мали через фінансову складову.
     Багато хто каже що це вже давно відомі технології, немає сенсу в подібних розробках, але у викладачів, з якими я співпрацюю, виникла геніальна думка зробити моніторинг дешевшим і доступнішим більшій кількості аграріїв. Звісно, зараз ми знайшли і ще знаходимо відповіді на багато додаткових питань. Тут працюють не лише викладачі нашої кафедри, залучені й інші кафедри.

  • На якому етапі підготовки випускної роботи Ви на даний час?

     – Зараз я саме пишу третій розділ своєї роботи, адже і часу зовсім мало (до 15 травня необхідно подати роботу на перевірку на плагіат), однак можливостей багато. Паралельно роблю перші нариси автореферату, який є обов’язковим для освітньо-наукової програми підготовки. Було б нерозумно витрачати стільки вільного часу на речі, які зараз не є пріоритетними для мене.

  • В який спосіб і як часто контактуєте з керівником магістерської роботи?

     – Мені дуже пощастило з науковим керівником, адже він дуже допомагає в написанні роботи. Ми домовились, що кожну частину (пункт, розділ) я скидаю йому на електронну пошту і він продивляється та радить: де і що потрібно підправити. Так дуже зручно, бо поки я пишу наступну частину, він перевірив попередню і сказав свою думку. Мені така визначеність додає впевненості та ще більшого натхнення писати роботу і розбиратись все глибше в цій темі.

  • Чи ознайомлені Ви з новими вимогами щодо строків підготовки магістерської роботи та подачі для перевірки на плагіат? Як Ви це врахували в процесі підготовки? Що порадите Вашим колегам?

     – Як тільки були внесені зміни в Положення про підготовку і захист магістерської роботи, Положення про порядок перевірки наукових, навчально-методичних, дисертаційних, магістерських, бакалаврських та інших робіт на наявність плагіату (https://nubip.edu.ua/node/12654 №10, 27), нам Ігор Михайлович Болбот відразу про все розповів та пояснив на прикладах наслідки не дотримання нових вимог.
     Насправді для мене особисто нічого мега нового не додалось. Я бакалаврську роботу писала сама і цю також пишу сама, тому ні хвилювань як обійти програму чи що робити в мене немає. Єдине що хвилює, це теорія, яка так чи інакше частково опирається на інформацію з інтернету. Однак і тут можна спокійно вирішити це питання шляхом подачі матеріалу через призму цитованого аналізу різних точок зору науковців та практиківі власного судження із цього питання.

     Колегам же раджу не використовувати банально «копіпаст» матеріалу з інтернету, бо багато статей в мережі – гарно перефразовані уривки з книжок і інших статей, які до того ж можуть вже містити підміну формату та макроси на обходження плагіату. Для кропіткої авторської роботи з текстом якраз саме зараз є достатньо часу, який вивільнився в умовах карантину.
     Ще одна порада випускникам — старанно заповнити портфоліо на сторінці магістра для історії almamater. Моє портфоліо — то результати роботи протягом 5 років навчання. Ще з 2 курсу я намагалась вливатись в наукове життя й писати якісь тези, статті. Багато з них зовсім не з профільних предметів,але для мене то такий досвід і гордість. Ось моя бабуся, яка живе в іншому куточку України, знайшла в інтернеті портфоліо, зателефонувала і стільки приємного сказала. Вона дуже рада і пишається такою онучкою.

     Всім, кого цікавить наука та навчання, раджу розвиватись, підключатись до написання робіт, дізнаватись щось нове. На даному етапі портфоліо — ваше студентське обличчя, яке багато про вас може розповісти, не тільки як про студента, а й яка ви людина в цілому. І до того ж це шанс бути запрошеним на роботу за фахом, адже члени рад роботодавців університету користуються нашим сайтом.

  • Чи є бажання продовжити навчання в аспірантурі, оскільки Ви обрали саме освітньо-наукову програму підготовки?

     – В моїх планах вступ до аспірантури безумовно є, адже я зацікавлена в науці. Хоч для мене все дуже важко і в новинку, але є ще стільки всього, що можна дослідити, і це гарний стимул.
     Кожному студенту бажаю ніколи не опускати руки, адже нічого не дається легко, особливо, якщо навчання важливе для вас. Кожному викладачу бажаю побільше зацікавлених і захоплених наукою студентів, бо тоді і працюється легше і є натхнення на нові звершення.
     І ще, цінуйте кожну хвилину, витрачайте час з користю, а повалятись і побайдикувати ви зможете через кілька десятків років.

     Здоров’я нам усім та успішної роботи!

Розмовляла Олена Колеснікова,
заст. начальника навчального відділу
з магістерських програм

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook