Профорієнтаційна робота кафедри методики навчання та управління навчальними закладами

26 жовтня 2017, 9:08

Аналіз результатів анкетування студентів ОС «Магістр» галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 073 «Менеджмент» за спеціалізацією «Управління навчальним закладом», проведеного науково-педагогічними працівниками кафедри методики навчання та управління навчальними закладами на початку 2017-2018 навчального року показав, що студенти зробили вибір майбутньої професії управлінця в галузі освіти:

-    за інформацією на сайтах університету та кафедри – 52 %;
-    за порадою друзів та родичів –36 %;
-    за результатами проведеної профорієнтаційної роботи в попередньому навчальному закладі – 9 %.

Лише 3 % студентів зробили свій вибір завчасно, знаючи сутність навчання на даній спеціальності та проаналізувавши пропозиції різних вищих навчальних закладів з приводу подальшого навчання.

Такі результати анкетування не випадкові, оскільки переважна більшість абітурієнтів обирають свій фах несвідомо. Вони не обізнані зі специфікою майбутньої професійної діяльності, не ознайомлені з програмою професійної підготовки фахівців за обраним фахом. Це призводить до того, що вже наприкінці першого року навчання деякі студенти втрачають мотивацію до навчальної діяльності, переводяться на заочну форму навчання та починають працювати. Наслідком такої ситуації є перенасичення ринку праці фахівцями «модних» спеціальностей; зайва витрата коштів на підготовку фахівців, які не працюватимуть надалі за обраним фахом; ускладнення педагогічної діяльності викладачів вищої школи, які мають працювати з немотивованою аудиторію та витрачати додаткові сили на пошук різних засобів мотивування студентів до навчально-пізнавальної діяльності.

З огляду на це, кафедра методики навчання та управління навчальними закладами залучає до профорієнтації студентів денної та заочної форм навчання. Так, під час проходження виробничої (переддипломної) практики студенти групи УНЗ-16001м розробили презентацію спеціальності і кафедри та виступити з нею в кількох навчальних закладах.

Зокрема, Трикіша Вікторія Вікторівна, яка не лише проходить практику, а й працює майстром виробничого навчання, проінформувала учнів Київського професійного коледжу з посиленою військовою та фізичною підготовкою про можливості здобуття вищої освіти в Національному університеті біоресурсів і природокористування України, роботу гуманітарно-педагогічного факультету і кафедри методики навчання та управління навчальними закладами, умови вступу та вимоги до абітурієнтів.

Досвід залучення студентів до профорієнтаційної роботи показав, що учні можуть почути не тільки кваліфіковані відповіді та ознайомитися з дисциплінами, які вивчають на різних курсах навчання, а й більш відкрито поспілкуватися з ними щодо проведення дозвілля, організації спортивних секцій, творчих студій, оздоровлення, побуту, студентського самоврядування.

Людмила Білан,
доцент

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook