Практико-орієнтоване навчання менеджерів з управління персоналом з проєктом «Відкриті діалоги про Human Capital»

13 березня 2025 року
Здобувачі магістратури спеціальності 073 «Менеджмент» освітньо-професійної програми «Управління персоналом» 05 березня 2025 р. у рамках вивчення дисципліни «Сучасні технології управління персоналом» (викладач — професор кафедри управління та освітніх технологій гуманітарно-педагогічного факультету Наталя УШЕНКО) долучилися до зустрічі 15 «Турбулентності ринку праці: хто виживе у новій економіці?».

Зустріч проходила в рамках проєкту «Відкриті діалоги про Human Capital» (ідея та модерація — Марії ЧУМАК, Анни КЕБЕЦЬ), метою якого є створення 3D комунікаційної платформи «Держава — Бізнес — Громадськість» задля підтримки розбудови України із залученням інтелектуальної еліти країни. Загалом обговорювали виклики українського ринку праці, які обумовлені війною, міграцією, демографічним спадом та цифровою трансформацією. Зокрема, розглянули такі питання:

  1. Загальні тенденції ринку праці у 2025 році.
  2. Дефіцит та профіцит кадрів.
  3. Дефіцит некваліфікованих кадрів: де брати робочу силу?
  4. Нові формати роботи.
  5. Які ресурси ефективні для пошуку? Чи змінилася роль джоб-сайтів та цифрових платформ?

У панельній екскурсії взяли участь:

  • Олексій СКОРОХОД — операційний директор Work.ua;
  • Валерій РЕШЕТНЯК — СЕО Robota.ua;
  • Андрій СТЕПАНЕНКО — директор з управління персоналом, член Правління компанії Molokia;
  • Ганна СИВА — директорка з управління персоналом мережі «Аптека Доброго Дня».

У продовження зустрічі на практичному занятті обговорили лонгрід від експертів джоб-сайтів про ключові зміни на ринку:

  1. Кількість вакансій у 2024 перевищила довоєнний рівень (+5% за даними rabota.ua), проте структура зайнятості змінилася. Найбільше вакансій у Києві і його частка продовжує зростати. Львів залишається другим за активністю ринком.
  2. Українці продовжують виїжджати — 6.8 млн офіційно зареєстрованих біженців, і тренд на збільшення триває. 35% планують повернутися, 30% не визначилися, а 12% вже повернулися (і цей показник не росте). Це створює додатковий кадровий дефіцит.
  3. Фінансові очікування кандидатів та пропозиції роботодавців розходяться. Зарплатні очікування кандидатів перевищують можливості компаній, що впливає на швидкість закриття вакансій.
  4. Запит на дистанційну роботу залишається високим, але глобальні тенденції свідчать про повернення в офіси. Частка віддалених вакансій в Україні — 7,6% (проти 8,9% у 2021). Проте конкуренція за такі пропозиції у 5 разів вища, ніж за традиційні офісні позиції.
  5. Кількість відгуків на вакансію знизилася вдвічі — з 20 до 10.
  6. Третина кандидатів розглядає лише вакансії з гнучким графіком.
  7. У січні 2025 року кількість відгуків на дистанційні вакансії зросла на 49% проти грудня.

Загалом це дозволило зробити висновки, які цінні для майбутньої професійної діяльності менеджерів з персоналу:

  1. Автоматизація, навчання та адаптація — ключові фактори успішного розвитку бізнесу.
  2. Гнучкість у вимогах до кандидатів: все частіше прибирають вимоги до спеціалізованого досвіду.
  3. Формат офісного формату роботи знову в пріоритеті з боку роботодавця (бо ефективність вище), але кандидати мріють працювати remote.
  4. Попит з боку кандидатів на гнучкий графік зростає.
  5. IT-сектор переживає кризу: конкуренція за вакансії значно зросла, а молодим фахівцям все складніше знайти роботу.
  6. Ринок праці залишається динамічним – адаптація до нових умов стане запорукою успіху для компаній та кандидатів.

Отже, український ринок праці змінюється і бізнесу потрібно встигати за цими змінами, при цьому ключовими факторами виживання та розвитку стають гнучкість, автоматизація, навчання та адаптація до нових реалій. 

Студенти гуманітарно-педагогічного факультету поділилися позитивними враженнями долученості до спілкування з практиками, ознайомлення з реальними практичними кейсами, аналітичними прогнозами та інсайтами, які допоможуть краще адаптуватися до змін на ринку праці. Зокрема, староста академічної групи майбутніх кадровиків Даніїл КОСТЕНКО поділився власною ідеєю, яка виникла для job порталів — запустити додатковий напрямок для бізнесу, де будуть  представлені курси, які допомагають компаніям ефективно презентувати вакансії та вести сторінки в Instagram, щоб залучати більше кандидатів через сильний бренд компанії, бо багато компаній майже не проявляють активність в розвитку свого медіа.

Сергій КУБІЦЬКИЙ,
завідувач кафедри
управління та освітніх технологій

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook