Маємо бути відповідальними, самостійними і системними в роботі

17 червня 2015 року

 17 червня під головуванням ректора університету Станіслава Ніколаєнка відбулася чергова нарада деканів факультетів та директорів ННІ. На ній розглянули низку питань, що потребують підвищеної уваги. Як зазначив Станіслав Миколайович, університет взяв курс на самостійність, відповідальність кожного керівника у прийнятті рішень і реалізації державної політики в галузі освіти. Прикро, але на деяких факультетах та інститутах не відчувається дух господарності, немає системності в роботі. 

 
Вже вкотре ректор наголосив, що декани, директори і завідувачі кафедр мають постійно контролювати навчальний процес: заняття, екзамени та заліки. Недопустимим є неявка екзаменаторів на іспит. Всюди має бути дисципліна і порядок.
 
Є й інші зауваження до роботи науково-педагогічних працівників. Зокрема, Станіслав Ніколаєнко наголосив, що в університеті не можуть працювати професори, які не читають лекцій і не проводять практичних занять. Потребує налагодження і робота кураторів. Є випадки, коли студенти не знають своїх наставників. 
 
У центрі уваги керівництва – літня сесія. Незважаючи на складну соціально-економічну ситуацію в державі, нестатутним відносинам, хабарництву не місце в вищому навчальному закладі. Заробляти можна лише інтелектом, інноваціями, консультуванням, зауважив ректор.
 
Очільник вишу звернув увагу і на організацію міжнародної діяльності. Мова про те, що закордонні делегації і візити мають координуватися через ННЦ міжнародної діяльності. Викладач відряджатиметься за кордон лише тоді, коли буде визначено, хто його замінятиме на заняттях, представлена програма перебування і очікуваний результат від поїздки, користь від неї. Університет – за міжнародні зв’язки, але вони мають завершуватися конкретними справами.
 
Оскільки не за горами вступна кампанія, ректор закликав учасників наради не збавляти темпів профорієнтаційної роботи. Та наголосив, що найкращий агітатор у цьому питанні – студент. Треба тримати зв’язки з технікумами, але основний акцент зміщати на школи. 
 
Основним і, разом з тим, болючим питанням залишається виготовлення дипломів про вищу освіту та додатків до них. Про організаційні роботи щодо замовлення цих документів проінформувала начальник навчального відділу Оксана Зазимко. Вона звернула увагу на основні вимоги до формування замовлення на дипломи. Практично всіма факультетами та ННІ виконаний вже чималий обсяг роботи. Однак каменем спотикання залишаються неточності в перекладі назв дисциплін і бакалаврських робіт на іноземну мову, не надані інструкції по заповненню додатків. На пропозицію декана економічного факультету Анатолія Діброви найближчим часом відбудеться методичний семінар з питань формування бази даних для замовлення документів про вищу освіту. А поки що чекаємо подальших кроків і роз’яснень від міністерства освіти і науки. 
 
Проректор з науково-педагогічної роботи та розвитку університету Андрій Кудін звернув увагу на уніфікацію перекладу дисциплін на англійську мову з усталеними в західній системі освіти термінами. 
 
Наступне питання стосувалося організації практичного навчання в навчально-дослідних господарствах університету в літній період. Про його особливості розповів Олег Бачинський. Він закликав деканати і дирекції завчасно оформляти документацію, зокрема накази про направлення на практики, договори, паспорти баз практик та бланки повідомлень про прибуття студента на практику. Ще один важливий момент – проведення інструктажів. З цією метою наказом ректора за кожним факультетом та інститутом закріплений відповідальний викладач з кафедри охорони праці та безпеки життєдіяльності. В деканатах та дирекціях мають бути належним чином оформлені журнали інструктажів.
 
Під час обговорення цього питання перший проректор Ігор Ібатуллін зазначив, що практична складова є найбільш слабким місцем у системі професійної підготовки кадрів. Тому декани, директори і навчальний відділ мають підійти до справи відповідально і посилити контроль за проходженням практики студентами, її змістовним наповненням, не допускати формалізму.
 
Декани факультетів захисту рослин, екології та біотехнологій Микола Доля, ветеринарної медицини Микола Цвіліховський, землевпорядкування Тарас Євсюков доповіли про хід екзаменаційної сесії і роботи екзаменаційних комісій.
 
На нараді також обговорили концепцію будівництва Алеї слави університету. Як зазначив проректор Валерій Іщенко, відповідні підготовчі роботи вже проведені, отримуємо дозвіл на спорудження. Планується до 1 вересня закласти алею між десятим і третім корпусами. Для увіковічнення пам’яті факультетами і інститутами запропоновано видатні особистості та фундаторів нашого вишу. Це – Микола Чирвинський, Євген Алєксєєв, Петро Сльозкін, Євген Вотчал, Олександр Душечкін, Василь Устьянцев, Антон Скороходько, Павло Пшеничний, Петро Василенко, Іван Мартиненко, Володимир Пересипкін, Василь Янчук та інші. 
 
Незабаром в навчально-дослідних господарствах розпочнуться жнива. В зв’язку з цим Ігор Ібатуллін звернувся до інженерів-механіків з проханням створити механізований загін для обслуговування техніки на період збору врожаю. Він також повідомив, що наказом Міністерства освіти і науки України оголошений конкурс з відбору проектів науково-дослідних робіт на 2016 рік. Тож маємо запропонувати конкурсній комісії свої розробки. Для того, щоб якісно оформити проекти, наступного тижня пройде спеціальний семінар-навчання. 
 
На нараді також акцентовано увагу на необхідності наведення порядку на території університету, закріпленій за кожним факультетом чи ННІ. 
 
Перш, ніж зараховувати на посади науково-педагогічних працівників на наступний навчальний рік, усі кандидатури мають пройти публічне обговорення на кафедрах, вчених радах факультетів та інститутів. На цій позиції ректорату акцентував увагу начальник відділу кадрів Микола Михайліченко.
 
Як зазначив ректор Станіслав Ніколаєнко, до Дня знань маємо виконати ряд завдань. Перше, факультети та інститути повинні облаштувати всі лекційні аудиторії мультимедійним обладнанням. Друге, господарські служби – завершити ремонтні роботи у 6-му та 7-му гуртожитках та ремонт 1-го корпусу. Третє – видати інформаційний буклет з історією університету.
 
Ольга Наконечна,
Денис Рудень
 
Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook