Відбувся круглий стіл «Підтримка жіночого лідерства в освіті»

6 березня 2024 року

«Я буду таким лідером, якою я є,
і не збираюся поводитися як чоловік,
для того, щоб мене поважали»
Вероніка Мішель Бачелет Херія

  28 лютого 2024 року відбувся круглий стіл «Підтримка жіночого лідерства в освіті», в рамках спільного проєкту, що реалізується Національним університетом біоресурсів і природокористування України та Університетом Редінг (Велика Британія).

  Проєкт «Підтримка жіночого лідерства в освіті» реалізується за підтримки Британської Ради в рамках Програми Going Global Partnerships. Going Global Partnerships підтримує університети, коледжі та широке коле стейкхолдерів освіти по всьому світу, працювати спільно задля зміцнення сильнішої, справедливої, інклюзивної, більш міжнародно пов'язаної вищої освіти, науки та професійно-технічної освіти.
  Через міжнародні партнерства, системну співпрацю та можливості для налагодження зв’язків і обміну досвідом, ми сприяємо зміцненню транснаціональної освіти, розширенню спільних досліджень, підвищенню якості надання освітніх послуг, покращення результатів навчання, а також сильніші, інтернаціоналізовані, справедливі та інклюзивні системи та інституцій.
  Це призводить до зміцнення систем вищої освіти, досліджень і професійно-технічної освіти в усьому світі, які можуть підтримувати більш справедливе соціальне та економічне зростання і вирішувати національні та глобальні проблеми – і все це за підтримки взаємовигідними міжнародними відносинами.
  З вступним словом до учасників звернулася Сара Карді, кандидат наук з міжнародного та сільського розвитку, доцент, старший науковий співробітник АВО, директорка магістерської програми з комунікацій для розвитку Університет Редінг, яка побажала учасникам плідної роботи та вдалої реалізації проєкту.
  Юлія Соболь, менеджерка освітніх проектів Британської Ради в Україні підкреслила, що співпраця НУБіП України та Університету Редінг має на меті стимулювати нові підходи для розвитку освіти в Україні. Юлія Соболь також звернула увагу, що гендерна рівність вкрай важлива і жінки мають бути оснащені інструментами аби зайняти освітні лідерські позиції.

  Карен Джонс, старший науковий співробітник АВО, директорка програми EdD, Інститут освіти Університету Редінг познайомила учасниць з системою підтримки жінок в університеті Редінг та висловила побажання щодо спільної співпраці в подальшому.
  Юлія Негода, заступниця декана економічного факультету з наукової роботи Національного університету біоресурсів і природокористування України охарактеризувала гендерні аспекти сучасної вищої освіти в Україні. Станом на 01.01.2024 р. у Реєстрі суб’єктів освітньої діяльності «Заклади вищої освіти» Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО) налічується 522 заклади вищої освіти, з них 61% очолюють чоловіки, 31% – жінки, в 41 закладі освіти керівники не призначені.

  Про бар’єри жіночого лідерства у вищій освіті України говорила Світлана Романцова, доцентка кафедри кримінально-правових дисциплін, Інститут права Львівського державного університету внутрішніх справ, координаторка цільової групи з аналізу та розробки НПА робочої групи з питань забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків у сфері освіти Міністерства освіти і науки України, членкиня Експертної ради з питань запобігання домашньому насильству і торгівлі людьми при Представнику Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини з рівних прав і свобод, прав національних меншин, політичних та релігійних поглядів. Світлана Романцова наголосила, що в досліджені «Глобальний звіт про гендерний розрив» Україна за освітою посідає 56 місце, тобто для досягнення гендерної рівності в освіті Україні потрібно ще близько 20 років.
  Світлана Романцова звернула увагу учасників на поєднання материнства та роботи жінками. В суспільстві заведено, що жінка зобов’язана жертвувати собою заради дитини, але якщо розглядати в цілому, то робота і материнство це і є синергія. Лідерка – це жінка, яка впевнено керує своїм життям, командами і процесами.

  Юлія Гончарова, декан факультету міжнародної торгівлі та права, Державний торговельно-економічний університет у своєму виступі «Жінки-лідерки у вищій освіті» висвітлила основи якості формування лідерки – це організаторка, мотиваторка, творець та борець. Юлія Гончарова наголосила, що формуючи лідерку ми маємо підтримувати її, сприяти її розвитку, спонукати до участі в студентських організаціях, об’єднаннях. Лише кожен з нас відповідальний за формування нового покоління лідерок.

  Галина Мещерякова, проєктна менеджерка, голова структурного підрозділу з питань гендерно орієнтованого врядування ООН Жінки в Україні, у своїй промові наголосила, що за даними ООН жінки становлять 46% державних службовців у всьому світі, але лише 31% з них на керівних посадах і 38 % керівників. Це складає розрив у 15,8% між чоловіками та жінками на лідерських позиціях. Станом на 1 липня 2023 року лише 23,1% членів Кабінету міністрів у всьому світі становлять жінки.
  У ці безпрецедентні часи жінки стали агентками підтримки стійкості та опору України. Посилення голосу жінок не лише зміцнює Україну, але й сприяє більш збалансованому та справедливому відновленню.

  Алла Кравченко, заступниця декана гуманітарно-педагогічного факультету з міжнародної діяльності Національного університету біоресурсів і природокористування України говорила про роль жінки в суспільстві, ми маємо створювати умови для формування та навчання жінок-лідерок, жінок, які будуть вміти відстоювати свою позицію та демонструвати свої знання.

Олександр Лабенко,
директор навчально-наукового центру

міжнародної діяльності 

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook