Таміла Авраменко: мрію навчатися на кафедрі управління та освітніх технологій на освітній програмі «Управління навчальним закладом»
Таміла Авраменко – заступник директора з навчально-виховної роботи спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням української мови та літератури № 273 Голосіївського району м. Києва.
У 1995 році Таміла Олексіївна закінчила Київський національний університет імені Тараса Шевченка за спеціальністю «Викладач-філолог», а у 2015 році – Киїський національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова за спеціальністю «Початкова освіта». 30 років педагогічного стажу. Все життя працювала у школі. Викладала українську мову та літературу, згодом поєднувала викладання української мови та літератури з працею вчителя початкових класів.
Педагогічна діяльність – це її праця, захоплення і життя. Таміла Олексіївна ніколи не сумнівалася у своєму професійному виборі, не думала докорінно щось змінити. Ми підготували декілька запитань до нашої майбутньої студентки.
Таміло Олексіївно, посада заступника директора з навчально-виховної роботи поглинає більшість не тільки робочого часу, а й добового. Як Вам вдається встигати готуватися до уроків у початковій школі й охоплювати викладання у старших класах?
– Думаю, що любов до дітей допомагає мені всюди встигати. У наступному 2022 році матиму другий випуск дітей: взяла в першому класі та випускатиму в одинадцятому. Упродовж років спостерігаєш за ростом і розвитком, за поступом вперед і перемогами над собою. Кожна дитина – це цілий світ. Цей світ потребує особливої уваги не тільки зі сторони батьків, а й педагогічного колективу.
Ваша виховна робота наповнена багатою палітрою різноманіття. Шкільні ранки і свята – це добре продумані заходи. Які виховні заходи, на Ваш погляд, залишили помітний слід у душах учнів і про які хочеться розповісти?
– Кожен підготовлений захід приносить задоволення від відкритого, звершеного і пережитого. Важко виділити якийсь один чи кілька. Участь у конкурсах «Осінні фантазії», «Зимові фантазії», культурно-масові заходи, конкурси-виставки, спортивні заходи, тематичні зустрічі та виховні години, перші й останні дзвоники, випускні вечори, Шевченківські дні, День Матері», День захисту дітей, День соборності і свободи; заняття з елементами тренінгу, відвідування музеїв… Думаю, що варто виокремити захід «Україна – понад усе», «Жінки в житті Тараса Шевченка» і «Безпечний Інтернет».
Серед складових Вашої педагогічної діяльності методична робота займає величезну її складову. Досвід набутого допомагає сьогодні і полегшує професійну діяльність Вашого завтра. Таміло Олексіївно, чим можете поділитися з колегами?
У спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням української мови та літератури № 273 створено й ефективно працюють:
- методичне об’єднання вчителів української мови та літератури;
- методичне об’єднання вчителів математики;
- методичне об’єднання вчителів іноземних мов;
- методичні об’єднання вчителів інших дисциплін.
Спільними зусиллями створюємо достатньо різноманітне навчально-методичне забезпечення дисциплін та забезпечення виховної роботи, яким ділимося з нашими колегами.
Методичні об’єднання допомагають молодим педагогам глибше пізнати обраний фах, відразу поринути у вир викладання своїх дисциплін та виховання молоді. Організаційна і методична робота у школі дуже цікава й урізноманітнює педагогічне буття у Київській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням української мови та літератури № 273.
Над якою проблемою Ви працюєте у школі?
– Проблема, над якою я працюю – це «Шляхи формування компетентнісної гармонійної особистості на уроках української мови та літератури». Проблема надзвичайно актуальна у час глобальної екологічної кризи, коли довкілля потерпає від техногенної діяльності людини і руйнації всіх її компонентів, а людина – від жорстокості і байдужості оточуючих, особливо чиновників. А найголовніше – відбувається деградація людської сутності. Гармонійно розвинена особистість – це особистість з високою екологічною культурою, патріот і громадянин своєї Батьківщини. Важливо, щоб кожен вчитель (і не тільки природничо-математичних чи гуманітарних дисциплін!) володів екологічними і націєтворчими компетентностями. Формувати екологічну грамотність й екологічну культуру особистості, плекати любов до рідної мови, історії і культури – першочергове завдання сім’ї, закладів освіти і суспільства. Без рідної мови – нема українського світу! Світу, багатого на українські традиції, звичаї й обряди! Унікальні і неповторні… Берегти, підтримувати, відтворювати, плекати і передавати наступним поколінням все, що створив наш народ упродовж століть. На жаль, українці, шукаючи кращого життя, роз’їхалися у всі куточки земної кулі: Америку, Канаду, Австралію, Європу й Азію. Українською говорять не тільки в Північній, а й в Південній Америці. Нашого цвіту – по всьому світу! Настав час подумати про майбутнє наших дітей і внуків, майбутнє рідної землі, Донбасу і Криму.
На педагогічних радах, семінарах, учнівських конференціях піднімаються й обговорюються питання навчання і виховання, міжпредметних зв’язів як шлях до посилення єдності навчання та виховання дітей; використання сучасних методів навчання на уроках різних предметів; індивідуальної роботи на уроках… тощо. Взаємовідвідування та відкриті уроки часто практикуються нашими методичними об’єднаннями. Педагогічний досвід передається молодим спеціалістам, а досвідчені колеги вчаться черпати молодечу бадьорість і запал, педагогічну завзятість упродовж життя.
Чим найбільше захоплюєтеся в житті?
- Найбільше люблю дітей. Робота з дітьми – це найбільше моє захоплення. Інакше не мислю, не думаю і без них моє життя втратить сенс, збідніє.
Таміло Олексіївно, чому саме Ви обрали для вступу освітню програму кафедри управління та освітніх технологій "Управління навчальним закладом"?
– Настає час, коли людина усвідомлює, що варто йти вперед, здобувати нові знання, прагнути до нових звершень. Наша директорка школи Інна Паламарчук та мої друзі навчалися на гуманітарно-педагогічному факультеті. У цьому році наша вчителька англійської мови Ірина Кеда поступає разом зі мною на спеціальність «Управління навчальним закладом». Ця спеціальність видається мені тією, яку я б хотіла освоїти, здобуваючи магістерську освіту. Буду рада навчатися на гуманітарно-педагогічному факультеті за спеціальністю «Управління навчальним закладом». Навчання упродовж життя. Сподіваюся, що мені вдасться!
Колектив кафедри управління та освітніх технологій бажає Вам і колезі здійснення всіх мрій і задумів! До нових зустрічей!
Розмову вела доцентка кафедри управління та освітніх технологій
Тамара Ковальчук