Кафедра продовжує практику залучення професіоналів та проведення відкритих практичних занять зі студентами спеціальності "Соціальна робота"
Кафедра продовжує практику залучення професіоналів та проведення відкритих практичних занять зі студентами спеціальності "Соціальна робота"
26 February 2018, 10:05
м. Київ
Кафедра соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП України на чолі з деканом факультету доктором філологічних наук Шинкаруком Василем Дмитровичем та завідувачем кафедри доктором педагогічних наук Вікторовой Лесей Вікторівной, які постійно опікуються розвитком тривалих творчих стосунків із провідними вітчизняними та закордонними фахівцями в галузі соціальної роботи, соціальної та психологічної реабілітації. Особлива увага приділяється підтримці стосунків з провідними фахівцями практиками та з випускниками спеціальності "Соціальна робота".
Відкрите навчальне заняття є формою методичної роботи викладачів, дієвим елементом навчально-виховного процесу на гуманітарно-педагогічному факультеті.
На початку навчального року кафедрами факультету складається графік взаємновідвідування навчальних занять, у відповідності до якого кожен штатний викладач повинен провести відкрите заняття не менше одного разу в рік.
Доцент кафедри «Соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті» Ржевський Геннадій Миколайович провів відкрите практичне заняття по навчальній дисципліні «Тренінг з соціальної комунікації» на 1 курсі в групі СР-17001 б спеціальність 231 Соціальна робота.
![](/sites/default/files/u279/2b.jpg)
На відкритому занятті були присутніми: професор кафедри Кубицький Сергій Олегович, асистент кафедри Арзуманян Каріна Каренівна, аситсент кафедри Хижняк Ганна Анатоліївна. Запрошені викладачі в процесі спостереження повинні були простежити: як викладач, що веде заняття, досягає поставленої мети, за допомогою яких методичних прийомів і засобів навчання реалізує вимоги навчальної програми, які результати його діяльності.
![](/sites/default/files/u279/1a.jpg)
Тема практичного заняття: «Комунікативна, перцептивна і інтерактивна функції спілкування» (навчально-практична конференція).
Мета заняття: освоєння знань і оволодіння студентами категоріальним апаратом педагогічних проблем комунікації і спілкування, специфікою і особливістю ділового спілкування в соціальній сфері, як соціально-психологічного явища, вивчення проблем психології спілкування у вітчизняній і зарубіжній науці її зв'язок з розвитком гуманітарних і соціальних дисциплін, ознайомлення з особливостями міжособистісного сприйняття комунікації і взаємодії в спілкуванні.
![](/sites/default/files/u279/1_17.jpg)
Відкрите заняття пройшло відповідно до розкладу занять і навчального плану. Студенти були забезпечені навчально-методичним матеріалом. Повністю була освітлена тема, показані ілюстрації і наочні зразки.
Викладач грамотно зумів зв'язати теорію з практикою, а також провів зв'язок пройденого матеріалу з майбутньою професійною діяльністю студентів.
![](/sites/default/files/u279/2_13.jpg)
В процесі заняття Геннадій Миколайович провів опитування з питань самоперевірки і виявлення залишкових знань за пройденим матеріалом. Відповіді студентів вказували на наявність засвоєного матеріалу в повному об'ємі. Виниклі питання були роз'яснені викладачем. Зауваження викладача були кваліфіковані, узагальнювальні.
![](/sites/default/files/u279/20180226_102211.jpg)
![](/sites/default/files/u279/3_21.jpg)
![](/sites/default/files/u279/4_21.jpg)
При проведенні відкритого заняття у формі науково-практичної конференції викладач показав повну організацію і заповнення навчального часу, стиль проведення практичного заняття жвавий, з постановкою гострих питань по темі, що виникає дискусією і інтересом з боку аудиторії, конструктивним аналізом відповідей і виступів студентів.
![](/sites/default/files/u279/9_4.jpg)
![](/sites/default/files/u279/7_4.jpg)
Запрошені викладачі кафедри виразили задоволення якістю заняття і підкреслили необхідність проведення відкритих занять для обміну безцінним практичним досвідом. В процесі обговорення, відповідаючи на питання викладачів, доцент кафедри Ржевский Геннадій Миколайович відмітив, що застосування інноваційних методів навчання сприяє підвищенню якості знань і інтересу з боку студентів.
![](/sites/default/files/u279/6_8.jpg)
![](/sites/default/files/u279/10_1.jpg)
![](/sites/default/files/u279/20180226_102258.jpg)
Геннадій Миколайович Ржевський завершуючи практичне заняття зазначив, що професійні якості соціального педагога повинні співвідноситися з наступними постулатами — заповідями його психолого-педагогічної діяльності, а саме:
— шануй в учневі Людину, Особистість (що є конкретизацією золотого стародавнього правила — відносься до інших так, як ти хотів би, щоб відносилися до тебе);
— постійно шукай можливість саморозвитку і самоудосконалення (бо відомо, що той, хто не вчиться сам, не може розвивати смак до вчення, «розумовий апетит» у інших);
— передавай учневі знання так, щоб він хотів і міг їх освоювати, був готовий їх використовувати в різних ситуаціях і у своїй самоосвіті.
Ці постулати суть конкретизація загальновідомої тези : тільки особа виховує особу, тільки характер формує характер. Педагог зобов'язаний бути Особистстю, це його професійна характеристика.
![](/sites/default/files/u279/20180226_103315.jpg)
Важливим також є і те, що отримані знання будуть повною мірою використані викладачами на лекційних, практичних та лабораторних заняттях з орієнтовно-професійних дисциплін, планомірно підвищуючи професійну компетентність студентів спеціальності 231 "Соціальна робота", роблячи майбутніх фахівців конкурентоспроможними на ринку праці.
Каріна Каренівна Арзуманян,
асистент кафедри соціальної педагогіки
та інформаціонних технологій в освіті,
керівник наукового гуртка "Соціальний практик"