Відгук про відкрите заняття доцента кафедри іноземної філології і перекладу Глушаниці Н.В.
18.04.2025 р. відбулося відкрите практичне заняття доцента кафедри іноземної філології і перекладу Глушаниці Н.В. зі студентами 1 курсу факультету тваринництва та водних біоресурсів – майбутніх фахівців зі спеціальності «Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва» з дисципліни «Іноземна мова» на тему «Farm Cattle».
Мета заняття: розвиток іншомовної професійно-комунікативної компетентності; закріплення базової професійної лексики, пов’язаної з вирощуванням великої рогатої худоби та розвиток навичок її практичного вживання; актуалізація міжпредметних зв’язків; розвиток вміння працювати в команді; підвищення мотивації до використання іноземної мови у професійній діяльності.
Зміст заняття відповідав професійній спрямованості спеціальності «Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва» та мав виразну практичну орієнтацію. Студенти обговорювали питання, пов’язані з характеристикою великої рогатої худоби, умовами її утримання, годівлі, вирощування. Під час заняття було використано наочний роздатковий матеріал - картки із практичними завданнями, фрагменти відео по темі «How cows turn grass into milk», творчі завдання з текстом пісні «Take me home, country roads». Такий підхід сприяв розвитку мовленнєвих навичок у професійному контексті. Основними формами роботи на занятті були проектні технології та комунікативно-діяльнісна інтеракція, що сприяло повноцінній реалізації комунікативного підходу в навчанні іноземної мови. Методи контролю знань: усне опитування (фронтальне та індивідуальне); виконання лексико-граматичних вправ; контроль розуміння змісту прослуханого матеріалу (аудіювання); практичне застосування термінології у контексті змодельованої професійної ситуації.
Заняття сприяло розвитку базових іншомовно-комунікативних умінь, необхідних для спілкування у професійному середовищі, а також розширенню знань студентів із профільної тематики англійською мовою. Студенти продемонстрували достатній рівень засвоєння термінів, уміння використовувати їх у мовленні, що свідчить про досягнення поставлених навчальних цілей.
Заняття відзначалося практичною спрямованістю, логічною структурованістю, науково-методичною доцільністю вибору методів та прийомів навчання, що сприяє активізації групи та окремої особистості, розвитку критичного мислення, здійсненню диференційованого підходу до групи. Такий формат навчальної діяльності забезпечує підготовку конкурентоспроможних фахівців аграрного сектору, здатних ефективно комунікувати у професійному середовищі як державною, так і іноземною мовами. Відкрите практичне заняття було проведено на високому методичному рівні і відповідає основним програмним вимогам здійснення організації даного виду педагогічної діяльності.
Босої В. П.
Доктор педагогічних наук,
доцент кафедри іноземної філології і перекладу