ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ АСПІРАНТА ПІД ЧАС ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ
Педагогічна практика аспіранта є невід’ємною складовою підготовки до науково-педагогічної діяльності та передбачає формування широкого спектру компетенцій, необхідних для успішного викладання. Вона охоплює не лише передачу знань, а й розвиток умінь організовувати освітній процес, мотивувати студентів та оцінювати їхні досягнення.
Під час практики було опановано методики викладання дисциплін «Сільськогосподарська фітопатологія» для здобувачів першого (бакалаврського) та «Патологія насіння» – для студентів другого (магістерського) рівнів вищої освіти зі спеціальності 202 Захист і карантин рослин. Навчальна практика включала ознайомлення із програмами та силабусами дисциплін, формами та методами навчання і контролю знань, підготовку лекційних матеріалів, проведення лабораторних і практичних занять, а також організацію самостійної роботи студентів.
Важливою компетенцією було вміння ефективно комунікувати зі студентами, створювати сприятливу атмосферу для навчання. Було опановано різні форми контролю знань, такі як тестування, усні опитування, які дозволяли об’єктивно оцінювати результати навчання.

Також проаналізовано нормативно-правову базу освітньої діяльності, що регулює освітній процес у вищих навчальних закладах, звернено увагу на чинні положення НУБіП України. Опановано цифрові технології та інструменти для дистанційного навчання. Під час проведення занять використовувалися мультимедійні презентації та навчально-інформаційний портал НУБіП України.
Загалом, проходження педагогічної практики є запорукою формування кваліфікованого науково-педагогічного працівника, здатного до ефективної освітньої та наукової діяльності.