Фідбек майбутніх фахівців зі спеціальності «Соціальна робота» після фінішу виробничої соціально-педагогічної практики
Фідбек майбутніх фахівців зі спеціальності «Соціальна робота» після фінішу виробничої соціально-педагогічної практики
11 July 2022, 15:14
Ось і добігла, а саме 08 липня 2022 року, до свого завершення виробнича соціально-педагогічна практика для студентів 3-го курсу гуманітарно-педагогічного факультету спеціальності «Соціальна робота».
![](/sites/default/files/u188/1_30.jpg)
Студенти долучилися до семінару «Тактична домедична допомога: навички самопомочі і порятунку життя пораненим», на якому отримали інструкцію для надання першої домедичної допомоги. Дякуємо за організацію та проведення семінару нашій колезі та викладачу кафедри соціальної роботи та реабілітації Картушинській Антоніні.
![](/sites/default/files/u188/2_23.jpg)
Деякі наші майбутні висококваліфіковані фахівці, які навчаються за програмою подвійного диплому – Салімоненко Дарина та Сирова Каріна – проходили практику в оздоровчому центрі «Посейдон», ul. Bolesława Limanowskiego 10 в місті Устка, Польща. Дівчатка із задоволенням діляться своїми враження:
«Взагалі «Посейдон» це готель, але зараз там перебувають не просто відвідувачі і відпочиваючі. Всі знають тяжку ситуацію в Україні – війна, через яку постраждало багато діточок. Тож, в цьому готелі зараз перебувають дітки-сиріти з дитячого будинку, які приїхали з Київської області.
Мені здається, що коли ми завітали до дітей, то відчули на собі всю важкість виховання дітей. Ми помітили як всі діти потребують і хочуть уваги від нас. Ми відчули як їм не вистачає любові. Дуже шкода таких дітей, які стали сиротами.
![](/sites/default/files/u188/3_19.jpg)
Наступного разу коли ми потрапили до цих діток було 16 травня. Що найбільше мені запам’яталося, так це знайомство з волонтерами з Польщі, раніше ми зустрічали лише волонтерів з України. Їх звуть Кащя і Грищя, вони добровільно захотіли допомогти вихователям і погратися з дітками. Розмовляти з ними було дуже приємно і цікаво. Особливо мені сподобалося як вони намагалися встановити контакт з дітками адже був мовний бар’єр. Полячки з добротою та ніжністю ставилися до малечі, але діти не завжди розуміли їх, тому ми допомагали. І не дивлячись на таку проблемку Катя і Гриша дуже круто гуляли і гралися з дітками. На пам’ять, я звичайно, сфотографувала їх:
![](/sites/default/files/u188/4_18.jpg)
Кожен день ми проводили практику з дітками в оздоровчому центрі «Посейдон». Хочу сказати, що для мене це був неймовірний досвід адже всі дітки були абсолютно різні, з різними потребами, емоціями та поведінкою. До кожного я шукала свій підхід, особливий, який допоможе порозумітися з дитиною!
![](/sites/default/files/u188/5_14.jpg)
З рештою студентів, які перебувають на території України, ми намагалися з’ясувати дефініції поняття «психологічна травма» та можливості її подолання.
![](/sites/default/files/u188/6_11.jpg)
![](/sites/default/files/u188/7_12.jpg)
Для формування практичних та аналітичних навичок було поставлено завдання розробити опитувальник з метою виявлення негативних проявів у поведінці особистоті, як наслідку психологічної травми і врахування теперішніх неспокійних умов життя. А також проаналізувати результати, відповідно до яких розробити стратегію подолання або профілактики виявленого негативного явища.
Алексєєв Олександр зацікавився саме дитячими психологічними травмами та їх можливими наслідками.
![](/sites/default/files/u188/8_12.jpg)
Кирпа Альбіна обрала для себе психоемоційний стан під час війни.
![](/sites/default/files/u188/9_10.jpg)
![](/sites/default/files/u188/10_8.jpg)
Досить відповідально до поставленого завдання поставилася Березовська Анна. І презантувала наступні результати.
Корнєв Сергій досліджував причини та методи боротьби з дитячою агресією.
![](/sites/default/files/u188/12_8.jpg)
Філіпова Єлизавета спробувала з’ясувати прояви психологічного насилля в сім’ї.
![](/sites/default/files/u188/13_8.jpg)
Кожен студент виробничої практики відчув себе в ролі аналітика і зрозумів важливість значення першочергового визначення проблеми для подальшої професійної діяльності соціального працівника. Тому що одне з головних правил соціально-педагогічної роботи – це не нашкодити, а допомогти і спрямувати.
Старший викладач кафедри соціальної роботи та реабілітації
Наталія БОНДАРЕНКО