Вдалий вибір теми - успіх у майбутньому!
Вдалий вибір теми бакалаврської кваліфікаційної роботи – це один з головних етапів успішного її написання та захисту, до якого потрібно ставитися з великою відповідальністю. Вибір теми роботи та дипломного керівника – дуже відповідальний етап. Пам’ятаючи, що правильно підібрана тематика значно спрощує процес написання роботи, а невдалий вибір тільки ускладнить завдання студенти 3 курсу та 2 курсу скороченого терміну навчання вирішили не зволікати з вибором і звернулися до наставників щодо вибору теми підсумкових досліджень. З метою формування професійних інтересів майбутніх фахівців та налагодження узгодженої діяльності кураторів академічних груп, забезпечення системності у їх роботі, цілісності виховних впливів було проведено серію зустрічей студентів з викладачами випускових кафедр. Їх тематика спрямовувалася на розв’язання проблем, формування зацікавленості та ініціативності студентів щодо вибору теми досліджень, усвідомлення сутності професійного вибору, готовності приймати нестандартні рішення при розв’язанні приктичних ситуацій, формування самосвідомості, потребнісно-мотиваційної сфери студентів та їх професійної спрямованості, становлення студентів як фахівців та готовності до професійної діяльності.
Вибір теми є вихідним етапом у підготовці бакалаврської кваліфікаційної роботи. Тематики робіт визначають випускові кафедри і кожен рік уточнюють. Кожна випускова кафедра пропонує тематику робіт з урахуванням актуальних проблем сьогодення та перспектив розвитку у відповідних галузях (лісове господарство, садово-паркове господарство, деревообробні та меблеві технології). Враховують запити роботодавців та тенденції економічного, екологічного та соціального розвитку. Врешті-решт саме студент, відповідно до власних наукових інтересів та розуміння потреб галузі, обирає тему дослідження.
Першими зустрілися зі студентами викладачі кафедри таксації лісу та лісового менеджменту і окреслили цікаві і різноманітні тематики дослідження. Правильно обрана тема, як зазначив очільник кафедри проф. Білоус А.М., презентуючи її тематику досліджень студентам, визначає конкурентні переваги майбутніх фахівців галузі. Вони полягають і у глибшому розумінні проблем галузі та перспектив її розвитку за сучасних умов, в отриманні комунікаційних навиків та здатності обгрунтовувати ефективні управлінські та виробничі рішення. Білоус А.М. зазначив, що нині на кафедрі працюють 6 академіків та членів-кореспондентів академій наук, створених на громадських засадах, 6 докторів і 17 кандидатів наук, зараз над дисертаціями працюють 16 аспірантів, здобувачів та докторантів. Нині зусилля науковців кафедри спрямовані на розроблення сучасного нормативно-інформаційного забезпечення для обліку лісових ресурсів, підвищення рівня наукових досліджень у напрямі економічної оцінки природних ресурсів, екосистемних послуг лісів та сталого лісоуправління.
Завідувач кафедри відтворення лісів та лісових меліорацій проф. Маурер Віктор Мельхіорови наголосив, що зусилля вчених очолюваної ним кафедри зосереджені на проведенні фундаментальних і прикладних наукових досліджень та на розробці науково-технічних рішень у царині лісового насінництва, деревного розсадництва, лісовідновлення, лісорозведення, плантаційного лісовирощування, лісової рекультивації, підвищення продуктивності лісів лісокультурними методами, лісової меліорації та оптимізації агроландшафтів.
Завідувач кафедри лісівництва доц. Пузріна Наталія Василівна ознайомила студентів із напрямками наукової та практичної діяльності кафедри та представила перелік тем бакалаврських робіт, за якими студенти можуть виконувати свої підсумкові роботи. Кафедра лісівництва є провідною у тематиках, які стосуються наступних питань: лісівництво, лісова пірологія, механізація лісогосподарського виробництва, захисту деревних рослин від ентомошкідників та фітозбудників хвороб, патологія лісу, мисливствознавство, лісозаготівлі, недеревинна продукція лісу та побічні лісові користування.
Вибір теми повинен бути результатом власних роздумів та ідей, що можуть виникати в процесі навчання та читання лісівничої літератури. Тільки в цьому випадку можна чекати, що виконання роботи зіграє важливу роль у професійному становленні студента.