Тиждень кодування ЄС (#EU_Code_Week) у Бережанському фаховому коледжі

19 жовтня 2024 року

Code Week – це не просто тиждень,
це рух, який змінює світ, роблячи його
більш технологічним та інноваційним.

EU Code Week (Тиждень кодування ЄС) – це ініціатива, спрямована на популяризацію програмування та цифрової грамотності серед людей різного віку. Метою цього заходу є допомогти людям навчитися програмуванню та використанню сучасних технологій для реалізації своїх ідей. Участь у таких заходах сприяє розвитку навичок, необхідних у цифрову епоху, і підвищує обізнаність щодо важливих питань, таких як безпека в інтернеті. 

1

Тиждень кодування ЄС організовується добровольцями, а ключову роль відіграють посли EU Code Week, які координують ініціативу у своїх країнах. Проте кожен охочий може організувати власну активність, додавши її на карту на офіційному сайті https://codeweek.eu/

Циклова комісія фізико-математичних дисциплін та інформаційних технологій також долучилася до челенджу, демонструючи підтримку європейської ініціативи з розвитку цифрових навичок. Передувала такому заходу участь наших викладачів у тренінгу «Цифрова грамотність та IT-інновації для освітян: можливості Тижня кодування ЄС», який проходив 08 жовтня у Львові.

6

У рамках цієї ініціативи викладач Ольга ЯКИМОВИЧ провела низку занять для студентів. Одним із них було заняття на тем: «Безпека в інтернеті» для здобувачів освіти групи Е-11. Під час заняття студенти ознайомилися з основними правилами захисту особистих даних та інформації в мережі.

Наступне заняття, проведене для студентів групи Аі-11, було присвячене темі «Що таке ChatGPT та як його використовувати?». Ольга ЯКИМОВИЧ ознайомила студентів з основними принципами роботи ChatGPT, його можливостями та потенційними сферами застосування. Студенти переглянули відео, яке дало їм глибше розуміння функціоналу та переваг використання штучного інтелекту в різних сферах – від навчання до творчих завдань.

4

Викладачка Оксана ЛЕЩИШИН розпочала цей тиждень із майстер-класу «Залиш свій графічний слід», який спрямований на розвиток навичок програмування та графічного кодування серед студентів.
Майстер-клас розпочався зі вступного слова викладачки, яка розповіла про мету Code Week і ті заходи, що будуть проведені протягом тижня. Для розминки була підготовлена онлайн-вікторина Kahoot, яка охоплювала питання про мови програмування та найвідоміших програмістів. Активними учасниками вікторини стали студенти груп К-21 та ОФ-11.

На майстер-класі студенти Віктор Кивух та Владислав Антош (група К-31) розробили графічний код-привітання до тижня коду та продемонстрували його дію. Після цього студенти ознайомилися з основами команд керування графічними елементами на Python IDLE, використовуючи бібліотеку turtle для створення власних графічних кодів. Студенти створили коди, що представляли їхні імена та символи навчальних груп, що дозволило їм пізнати практичне застосування програмування.

Естафету до тижня коду #CodeWeek від групи Е-11 прийняли студенти першого курсу групи ОФ-11, які продовжили обговорення питань інформаційної безпеки в інтернеті. Під час заходу вони дізналися про природні та штучні загрози інформаційній безпеці, види комп'ютерних вірусів, а також про те, хто є автором ідеї створення вірусів. Студенти вивчали загрози для мобільних пристроїв і вебсайтів, зокрема, технології SSL, що забезпечують захист інформації.

Для закріплення знань студенти виконали інтерактивні завдання на платформі Learning Apps, включаючи тест «Безпечний інтернет. 10 правил для учня» та вікторину «Безпечна робота в мережі». На домашнє завдання студентам було запропоновано створити карту знань із класифікацією загроз інформаційній безпеці користувачів інтернету. Крім того, вони зареєструвалися на онлайн-курс з основ інформаційної безпеки від антивірусної лабораторії Zillya!Антивірус.

Наступний захід, організований Оксаною ЛЕЩИШИН для груп К-11 та К-21, пройшов у формі командної гри-конкурсу «ІТ-ком’юніті про безпеку». Метою цього заходу було підвищити рівень інформаційної грамотності студентів, навчивши їх безпечної поведінки в інтернеті. Командна гра складалася з декількох етапів, таких як «Старт», «Склади намисто», «Бліц-турнір» та «Перевтілювачі». Усі учасники конкурсу продемонстрували високий рівень знань і навичок, а також набули практичного досвіду безпечного користування інтернетом.

5

У рамках тижня коду #CodeWeek естафету від перших і других курсів прийняли студенти груп К-31 та Ек-31, активно долучаючись до заходу, організованого викладачами Маріанною МИХАЙЛИШИН та Іриною ТЕРНОВОЮ. Основна увага заходу була спрямована на важливість цифрової грамотності у сучасному світі, де дедалі більше процесів переходять в онлайн-формат. Викладачі підкреслили, що розуміння принципів інформаційної безпеки та вміння критично оцінювати інформацію в інтернеті є важливими навичками для кожного сучасного спеціаліста, незалежно від його професійної сфери.

Студенти проявили великий інтерес до теми та активно обговорювали власний досвід онлайн-покупок. На основі цього обговорення був створений перелік перевірених сайтів та інтернет-магазинів, де студенти здійснювали свої покупки. Це дало змогу учасникам обговорити, як уникати шахрайства під час покупок в інтернеті та захистити свої особисті дані.

23

До Європейського тижня коду доєднався викладач спеціальних комп’ютерних дисциплін Олег КАЛАТАЛО. Він організував серію із шести інтерактивних занять, які охопили усю тематику EU Code Week 2024, пов'язану із цифровими технологіями, кібербезпекою та онлайн-інтеракціями.

1. Гайд з кібербезпеки: Захисти себе в цифровому світі

Перше заняття було присвячене одній із найактуальніших тем сьогодення – кібербезпеці. Викладач розповів студентам групи ОФ-21 про основні загрози в інтернеті: від фішингових атак і зловмисних програм до крадіжки особистих даних. Окрему увагу приділили таким питанням як налаштування надійних паролів, багатофакторна автентифікація, безпечне використання соціальних мереж та шифрування даних.

2. Воркшоп: Психологія TikTok – як залучати і утримувати аудиторію

Це був практичний воркшоп для студентів групи Е-31, присвячений психологічним аспектам TikTok та інших соціальних платформ. Олег КАЛАТАЛО розкрив секрети, як популярні блогери залучають велику кількість підписників і утримують їхню увагу. Заняття охоплювало такі теми, як робота з алгоритмами TikTok, створення вірусного контенту, використання хештегів і трендів, а також психологія глядача, що дозволяє краще зрозуміти, що привертає увагу сучасної молоді.

Учасники воркшопу створили власні короткі відео, застосовуючи отримані знання на практиці. Це заняття стало справжнім хітом серед студентів, які хочуть розвиватися у сфері соціальних мереж та контент-мейкінгу.

3. Онлайн-взаємодія: від теорії до практики

Дане заняття було спрямоване на розуміння важливості онлайн-комунікації та ефективної взаємодії в цифровому середовищі. Студенти групи Ат-11 вивчили основи цифрового етикету, способи залучення аудиторії під час онлайн-заходів, правила поведінки на професійних платформах.

4. Цифровий проєкт в хмарі

Четверте заняття сфокусувалося на роботі з хмарними технологіями. Студенти групи Сп-11Ск ознайомилися з основними хмарними сервісами, такими як Google Cloud, Amazon Web Services (AWS) та Microsoft Azure, а також дізналися, як створювати та керувати цифровими проєктами в хмарі.

У рамках практичного завдання студенти створили невеликі проєкти в хмарі, що дозволило їм наочно побачити переваги використання таких інструментів для командної роботи та розробки.

5. Створи вебсайт

Це заняття було спрямоване на вивчення основ створення вебсайтів. Студенти групи Е-11 навчилися працювати з HTML, CSS та основами JavaScript. Викладач показав, як використовувати конструктори сайтів, такі як WordPress і Wix, а також детально розповів про важливість адаптивного дизайну та оптимізації для пошукових систем (SEO).

Під час практичної частини студенти створили свої перші прості вебсторінки, а також отримали поради, як розвивати ці навички для створення повноцінних вебпроєктів.

6. Стартап-ідея: від ідеї до презентації

Протягом заняття студенти групи Сп-31 отримали знання щодо генерації ідей, визначення потреб ринку, розробки бізнес-моделі та побудови MVP (мінімально життєздатного продукту). Особливу увагу приділили темі презентації: як ефективно доносити свою ідею до інвесторів, акцентуючи на ключових моментах та перевагах продукту.

Захід став чудовою можливістю для молодих фахівців випробувати свої сили у створенні стартапу, отримати поради та обговорити перспективи розвитку власних ідей.

Тиждень кодування у Бережанському фаховому коледжі триватиме до 27 жовтня і обіцяє ще багато цікавого як для здобувачів освіти, так і для їх наставників.

Ольга ЯКИМОВИЧ,
голова циклової комісії фізико-математичних дисциплін
та інформаційних технологій

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook