КУРАТОРСЬКА ГОДИНА НА ТЕМУ: «БУЛІНГ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ»

 

Людяність – це здатність брати участь 

у долі інших людей

Еммануїл Кант

 

Виховна робота є невід’ємною складовою освітнього процесу в Національному університеті біоресурсів і природокористування України, спрямованою на формування гармонійно розвиненої, соціально активної особистості майбутнього фахівця. Одним із важливим напрямів цієї роботи є кураторство, яке поєднує навчальну, виховну та просвітницьку діяльність. Куратор академічної групи не лише допомагає здобувачам вищої освіти успішно адаптуватися до університетського життя, а й стає їхнім наставником, порадником, організатором колективу, який формує атмосферу взаємоповаги, підтримки та співпраці.

01 жовтня 2025 року на факультеті тваринництва та водних біоресурсів НУБіП України відбулася кураторська година для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності Н5 Водні біоресурси та аквакультура на тему: «Булінг в освітньому середовищі». Захід організували та провели доценти кафедри гідробіології та іхтіології Аліна МАКАРЕНКО та Максим ХАЛТУРИН.

Проблема булінгу є надзвичайно актуальною для сучасного суспільства, особливо в молодіжному середовищі. Під час зустрічі викладачі роз’яснили здобувачам вищої освіти сутність цього явища, його різновиди – фізичний, психологічний, вербальний, економічний і кібербулінг. Було наведено конкретні приклади, які допомогли усвідомити, що булінг може проявлятися не лише у відкритій формі, але й у вигляді прихованої агресії, ігнорування чи приниження в онлайн-просторі. 

У процесі обговорення здобувачі вищої освіти активно долучалися до діалогу, ділилися власними спостереженнями, розмірковували над тим, як уникати конфліктів і як діяти у ситуації, коли вони або їхні знайомі стають свідками булінгу. Особливий акцент було зроблено на важливості своєчасного звернення за допомогою до кураторів, викладачів, адміністрації факультету та університету. 

Під час інтерактивної частини заходу учасники виконували короткі завдання, спрямовані на розвиток навичок емпатії, вміння слухати та підтримувати одне одного. Завдяки цьому здобувачі вищої освіти усвідомили, що атмосфера взаємоповаги, доброзичливості й толерантності – це спільна відповідальність кожного члена колективу. 

Доценти кафедри гідробіології та іхтіології наголосили, що університет – це не лише місце здобуття знань, а передусім простір розвитку, де панує взаєморозуміння, підтримка й довіра. Збереження позитивного психологічного клімату у групі сприяє успішному навчанню, розвитку лідерських якостей, формуванню відповідальної громадянської позиції та здорових соціальних відносин.

Завершуючи зустріч, куратори побажали здобувачам вищої освіти бути уважними одне до одного, не залишатися байдужими до проявів несправедливості, цінувати дружбу та людяність. Адже саме повага, доброта й взаємна підтримка є основою єдності колективу та запорукою гармонійного розвитку особистості.

Такі кураторські години є важливою формою виховної роботи, спрямованої на профілактику негативних проявів серед молоді та формування безпечного освітнього середовища в НУБіП України. Вони сприяють підвищенню рівня правової свідомості, розвитку критичного мислення та формуванню соціально зрілої особистості, здатної відповідально діяти у суспільстві. 

Щиро дякуємо Збройним Силам України за можливість навчатися, працювати, розвиватися та жити під мирним небом. Саме завдяки нашим захисникам ми можемо будувати майбутнє і зберігати цінності освіти, добра та людяності.

 

 

 

 

 

 

Аліна МАКАРЕНКО, Максим ХАЛТУРИН

доценти кафедри гідробіології та іхтіології