Навчальні та виробничі практики на факультеті ІТ: набуття практичних навичок за обраним фахом

August 12, 2020

Якісна підготовка майбутнього фахівця не можлива без проходження навчальної та виробничої практик студентів. Робоча атмосфера, робота з спеціалізованим програмним забезпеченням та обладнанням надає надає майбутнім фахівцям з інформаційних технологій впевненості у своїх силах та із обставинами пов’язаними через карантин, необхідно було розробити новий підхід до роботи студентів, саме тому було вирішено перенести роботу студентів у дистанційний режим роботи із використанням ресурсів провідних компаній для навчання.

Головне завдання навчальної практики, яке стояли перед студентами 3 курсу та 1 скороченого терміну навчання спеціальності «Комп’ютерна інженерія», закріпити набуті знання та навички у роботі із обладнанням, перевірити нестандартність підходу до вирішення завдань практики та здатності до самонавчання. Блозвою А.І., доцентом кафедри комп’ютерних систем і мереж на практику було винесено завдання розробити і налаштувати комп’ютерну мережу невеликого офісу із розгортанням вебсервісів. Сам підхід полягає у використанні хмарних технологій від компаній Microsoft та Google, як основних ресурсів на яких студенти розгортали свої проєкти, відточували свою роботу із віртуальними пристроями, та вчилися працювати із сервісами адміністрування серверного обладнання.

Під час навчальної практики з інформаційних технологій доцент кафедри інформаційних систем і технологій Нєлєпова А.В. студенти 1 курсу спеціальностей «Комп’ютерні науки», «Інженерія програмного забезпечення», «Комп’ютерна інженерія» та «Кібербезпека» працювали у невеликих групах. Завданням першого блоку практики було вивчення основ Web UI розробки. Спочатку на мові програмування HTML у онлайн редакторах повторювали макет діючого сайту. Після розробляли на мовах CSS/Javascript індивідуальні програмні рішення, анімацію, проводили адаптацію для мобільних та планшетних ПК. Цікавим для здобувачів було отримати основи знань з адаптивності UI Design, а також Інтернет маркетингу, що на основі аналізу конкурентів дав змогу здійснити оптимізацію роботи сайту.

Завдяки співпраці Центру сертифікованого навчання 1С «Проком» студенти другого курсу спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення» проходили навчальну практику «Програмування в 1С». Завданням навчальної практики було: отримання знань, умінь і навичок програмування в 1С. Перші тижні студенти під керівництвом асистента кафедри комп’ютерних наук Ящук Д.Ю. встановлювали та знайомились з програмним забезпеченням 1С Підприємство, а вже після отримали завдання та конфігурації для тренування та набуття навичок 1С програмування. Починаючи з 3-го тижня, всі студенти отримали індивідуальні завдання з окремою конфігурацією, з якою вони вже самостійно працювали та вирішували поставлені задачі. 

Метою навчально-технологічна практика для студентів другого курсу спеціальності 122 «Комп’ютерні науки» було набуття практичних навичок зі створення програмних додатків та ознайомлення з сучасними засобами комп’ютерного моделювання. Навчально-технологічна практика, яка проходила під керівництвом старшого викладача кафедри комп’ютерних наук Панкратьєва В.О. складалась з трьох етапів: перший - передбачав засвоєння методів створення програмних додатків, таких, як програма для роботи з файлами та каталогами (файловий менеджер); другий етап - вивчення засобів комп’ютерного моделювання та створенню 3D-моделей у сучасних програмних додатках; Третій етап - полягав у створенні програмного додатку для роботи з графічними файлами та підготовки їх до 3D-друку.

Виробнича практика в студентів 3 курсу і 1 курсу скороченого терміну навчання спеціальності 122 «Комп'ютерні науки» проходила на підприємствах ІТ галузі та у ІТ відділах підприємств інших сфер діяльності під керівництвом асистента кафедри комп’ютерних наук Баранової Т.А. Студенти проходили практику в Інституті ботаніки НАН України, де розробляли онлайн мапу розподілу видів мікроводоростей України за альгофлористичним районуванням. Працюючи у компанії Агро-онлайн студенти здійснювали розробку програмного забезпечення: вивантаження растрових файлів з https://map.land.gov.ua/ необхідних для перекриття конкретного обраного паю, розпізнавали векторний контур паю (векторизація), верифікацію розпізнаного паю по документованій площі, експорт паю в форматі GeoJSON.

 

Отож, якісна підготовка майбутнього фахівця в процесі проходження навчальної та виробничої практик студентів сприяє їх професійному розвитку, вдосконаленню практичних навичок, розвиває їх вміння працювати в команді, що сьогодні є однією із вимог роботодавців.

Тетяна Волошина, заступник декана факультету інформаційних технологій
 

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook