Студенти-соціономісти на виробничій соціально-педагогічній практиці
Сьогодні у майбутніх соціальних працівників, студентів третього курсу, проходить виробнича соціально-педагогічна практика. Ось деякі міркування про практику.
Базою практики є Комунальний заклад Київської обласної ради «Білоцерківський багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр». Ця установа є загальноосвітнім і корекційно-відновлювальним закладом із дошкільним відділенням, що забезпечує реалізацію прав дітей із порушеннями слуху, зору та мовлення на загальну освіту, соціальну допомогу та реабілітацію.
Головною метою КЗ КОР «БЦ багатопрофільний НРЦ» є розвиток і формування особистості, забезпечення соціально-психологічної реабілітації учня, виховання у нього загальнолюдських цінностей, громадянської позиції.
У навчально-реабілітаційному центрі функціонують такі структурні підрозділи :
– дошкільне відділення;
– інтернат для дітей з порушенням слуху I-III ступенів;
– реабілітаційне відділення.
Цей заклад є гарним прикладом державної установи, де ставляться до дітей із повагою та виховують їх повноцінними членами соціуму. У ній на першому місці толерантність, уважне ставлення до дітей, повага до їхніх проблем.
Ми працюємо зі змішаною групою діток віком від 11 до 14 років, які залишились на літні канікули в інтернаті. У цій групі 8 учнів глухих, та 4 учні – слабочуючих. У кожній групі є «класний керівник на літо», який проводить із ними різні заходи: екскурсії, тематичні уроки, а також окремим діткам допомагає з навчальним матеріалом.
Певною проблемою у спілкуванні з дітьми із вадами слуху стало те, що наш рівень знання жестової мови є недостатнім, щоб повноцінно спілкуватися з ними. У таких випадках нам на допомогу приходить класний керівник. Але це не завадило нам дізнатися про самих дітей, потоваришувати з ними, залучати їх до різного розу виховних заходів. Тим паче, що діти самі проявляють ініціативу в контактуванні, навіть вчать нас показувати слова різними жестами.
Наша група взяла участь у тематичному заході під назвою «Ігротека», що проходила у Білоцерківській бібліотеці № 5. Його метою було знайомство дітей із настільними іграми, та створення дружньої атмосфери між самими дітьми та вихователями. Нам були запропоновані різноманітні ігри: на уважність, кмітливість та арифметику. Після мозкового штурму ми проводили рухливі гри «Хі-Ха-Хо» та гру з м’ячем, що допомогли нам позбутися втоми, та поділитися одним з одними позитивними емоціями.
Практика в КЗ КОР «БЦ багатопрофільний НРЦ стала чимось зовсім новим та невідомим для нас. Ми не тільки побачили, а й взяли безпосередню участь у роботі соціально-психологічної служби цього реабілітаційного центру. Також безцінним досвідом для нас є можливість дізнатися більше про дітей із вадами слуху та допомагати їм у розкритті їхнього потенціалу.
Катерина М’якішева, студентка 3 курсу СР-16002б;
Оксана Васюк, професор кафедри педагогіки