В Ірпінському економічному коледжі відбулася декада циклової комісії маркетингу і торгівлі
15-25 березня в рамках декади циклової комісії маркетингу і торгівлі у відокремленому підрозділі університету «Ірпінський економічний коледж» проведено заходи, спрямовані на розвиток творчої активності і зацікавленості студентів, формуванню наукового світогляду.
Для привернення уваги до якості товарів і послуг циклова комісія маркетингу і торгівлі у 2006 році започаткувала проведення міжвузівської науково-практичної студентської конференції, присвяченої Всесвітньому дню захисту прав споживачів. Україна є частиною європейського економічного, політичного та суспільного простору, розвивається та інтегрується до світової спільноти. Європейська якість життя є невід’ємною складовою цивілізованої держави. Досягти бажаного рівня європейських стандартів життя можливо лише за умови, що споживачі знатимуть свої права та обов’язки, матимуть бажання і змогу ними користуватися.
Цим питанням і була присвячена Х Міжвузівська студентська науково-практична конференція «Актуальні проблеми захисту прав споживачів», яка відбулася 15 березня та мала на меті підвищення обізнаності студентської молоді з питань реалізації прав споживачів, формування уміння орієнтуватися на сучасному ринку товарів та послуг, виховання споживчої культури, громадянської позиції та усвідомлення власної ролі в підвищенні якості життя. У конференції взяли участь студенти НУБіП України та його відокремлених підрозділів «Боярський коледж екології та природних ресурсів», «Рівненський державний аграрний коледж», НУДПС України та його структурного підрозділу – Київського фінансово-економічного коледжу, Сумського кооперативного технікуму. На запрошення взяти участь у конференції відгукнулися також науково-педагогічні працівники НУБіП України, представники органів місцевого самоврядування та підприємств торгівельної мережі м. Ірпінь.
Слід відзначити свідоме ставлення студентів до проведення досліджень, їх спроможність відстоювати свою позицію щодо проведення порівняльних тестувань товарів та послуг, знаходити інформацію споживчого характеру, компетентність у сфері реалізації споживчих прав.
А вже 16 березня викладач вищої категорії Іщенко Л. М. провела серед студентів групи Т-2013 ОС «Бакалавр» захист індивідуальних проектів за темою «Актуальні моделі розвитку структури та раціонального розміщення роздрібної торговельної мережі в міському житловому районі». Серед вимог до виконання проектів – розробка моделей та структури раціонального розміщення роздрібної торговельної мережі в заданому районі, яка сприяла б формуванню здорового способу життя та забезпечувала створення конкурентного середовища в роздрібній торгівлі, високоякісне обслуговування населення і рентабельність роботи підприємств. Члени журі високо оцінили винахідливість, кмітливість, дослідницький характер, стиль та логічність проектів і визначили переможців.
17 березня викладач вищої кваліфікаційної категорії, кандидат с.-г. наук Поцелуйко М.П. провів відкрите практичне заняття «Визначення органолептичних та фізико-хімічних показників якості м’ясних консервів». Під час заняття студенти під керівництвом викладача навчились визначати органолептичні та фізико-хімічні показники якості м’ясних консервів, аналізувати отриману інформацію та робити висновки щодо досліджуваних зразків.
17 березня відбулася екскурсія студентів товарознавчого відділення до ТОВ «Віста» (смт. Ворзель Київської області).
Під час проведення екскурсії працівник-екскурсовод розповів про історію виникнення підприємства, шляхи його розвитку та успіху. Крім того, студенти мали чудову нагоду побачити на власні очі етапи виробництва майонезу, маргарину, масла та іншої продукції.
Майбутні товарознавці з цікавістю спостерігали за технологічними процесами виробництва продукції, її розлиття у тару та пакування для подальшого транспортування до споживачів.
Проведення заняття у формі лекції-екскурсії ще раз засвідчило ефективність такої форми навчання, оскільки це сприяє поглибленню знань студентів, їх мотивації до вивчення фахових дисциплін та, зрештою, просто до розширення кругозору.
Студентка групи Т-2012 напряму підготовки «Товарознавство та торговельне підприємництво» Храпунова Олександра взяла участь у Всеукраїнській студентській науково-практичній конференції «Актуальні проблеми товарознавства, торговельного підприємництва та захисту прав споживачів», що відбулася 17 березня на базі Київського національного торговельно-економічного університету. У своїй доповіді «Інноваційні технології зберігання і переробки плодоовочевої продукції» вона закцентувала увагу на основних завданнях галузі в забезпеченні плодоовочевими продуктами функціональної та лікувально-профілактичної дії.
Інтелектуально-спортивна гра «Споживчик» серед студентів ІІ-III курсу спеціальностей «Товарознавство та комерційна діяльність» та «Маркетингова діяльність» ОКР «Молодший спеціаліст», проведена 22 березня викладачами циклової комісії Вінник І.В. та Мартиненко М.О., сприяла формуванню і закріпленню навичок із захисту власних споживчих прав, спонукала студентів до креативного мислення і застосування творчого підходу під час вирішення завдань із захисту прав споживачів.
23 березня викладач Мартиненко М.О. провела бліц-інфо «Недобросовісна реклама: навчись не попадатись на гачок», основною метою якого було ознайомлення з практичними аспектами оцінки ефективності рекламних заходів, сприяння формуванню у майбутніх фахівців системних знань і розуміння концептуальних основ недобросовісної реклами. У заході взяли участь студенти групи 307 МД спеціальності «Маркетингова діяльність». Бліц-інфоспонукало їх до активного мислення і застосування творчого підходу під час вирішення практичних завдань. Роботи студентів були креативні, змушували задуматись та вражали гостротою сприйняття.
23 березня викладач Федосєєва Н.І. провела відкрите семінарське заняття у формі гри-вікторини за темою «Рекламне звернення, його зміст і структура» зі студентами ІІІ курсу спеціальності «Товарознавство та комерційна діяльність», метою якого було розширити та закріпити знання про специфіку видів реклами і методи її створення.
У ході гри-вікторини студентські команди вчилися знаходити нестандартні способи розв’язання проблеми, планувати послідовність дій, працювати у команді, розвивати професійні та інтелектуальні здібності, логічне мислення, уяву. Гра-вікторина включала 9 конкурсів, серед яких «Афоризми», «Знавці реклами», конкурс капітанів «Дешифрувальник», «Кольори у рекламі», «Сприйняття кольорів», «Відгадувачі ребусів», «Вгадай рекламний товар», «Реклама - невидимка».
Кваліфіковані кадри і висококласні фахівці завжди були затребувані у всіх сферах життєдіяльності людини. Але сьогодні ця потреба висока, як ніколи. Тому для викладачів одним із головних завдань є пошук прогресивних підходів до роботи з молоддю, застосування розвиваючого навчання, інтерактивних форм та методів навчання. 24 березня викладач товарознавчих дисциплін Вінник І.В. провела позанавчальний захід – воркшоп на тему «А тобі смакує підробка?».
Його учасниками були студенти III та IV курсів напряму підготовки «Товарознавство і торговельне підприємництво», які, поділившись на команди, переконували аудиторію у користі чи небезпеці жувальної гумки, надавали всебічну інформацію, яку підтверджували фактами, та до завершення заходувідстоювалисвою позицію.
На Дні відкритих дверей, який пройшов у коледжі 25 березня, відбувся майстер-клас «Дізнайся, споживач!». На майстер-класі студенти відділення товарознавства та комерційної діяльності Алєксахіна П., Артюхова М., Солодчук Д., Федорченко Д., Музика Ю. продемонстрували результати своїх досліджень, спостережень щодо оцінки якості продуктів харчування, ознайомили присутніх з видами фальсифікації харчових продуктів, продемонстрували методики визначення фальсифікатів, які кожен з легкістю може відтворити в домашніх умовах. Майстер-клас «Дізнайся, споживач!» став своєрідною презентацією спеціальності «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» для абітурієнтів та їх батьків.
Вважаємо, що всі проведені заходи сприяли підвищенню мотивації студентів до навчальної діяльності, поглиблення знань з фаху, розкриття творчих можливостей студентів. А викладачі в черговий раз усвідомили, що необхідно відійти від переконання, що освіта – це передача, ретрансляція знань. Завдання кожного викладача – навчити вчитися, навчати так, щоб випускники отримали роботу і вміли адаптуватися до нових умов. Цієї мети можливо досягнути за умови, що сам викладач буде вчитися, не буде інертним, а буде організатором освітньої діяльності.
Наталія Ільченко,
заступник директора з навчальної роботи,
Світлана Березинець,
голова циклової комісії маркетингу і торгівлі
Ірпінського економічного коледжу