Навчальна успішність, організація практик, рейтингова оцінка діяльності – у полі зору ректорату

23 лютого 2016 року

     23 лютого відбулося розширене засідання ректорату. На ньому традиційно розглянули актуальні питання навчальної, адміністративно-господарської діяльності. Перше стосувалося початку весняного семестру. Декани факультетів харчових технологій та управління якістю продукції АПК Лариса Баль-Прилипко, захисту рослин, біотехнологій та екології Микола Доля проінфомували членів ректорату про відвідування студентами занять і стан ліквідації заборгованості за результатами зимової екзаменаційної сесії. Відсутність на заняттях на обох факультетах протягом звітного періоду в межах 11%. Переважно студенти пропускали їх через хворобу. Інша ситуація з академзаборгованістю. У харчовиків вона ліквідована повністю і сягала не більше 12%. На факультеті захисту рослин, біотехнологій та екології найбільше заборгованостей з хімії та вищої математики. Ці дисципліни є дуже важливими, зазначив декан, а низькі знання студентів здебільшого зумовлені недостатньою базовою підготовкою в школах чи технікумах. Підвищити їх можливо через додаткові консультації та залучення на курси. 

     Ректор Станіслав Ніколаєнко зазначив, що факультет харчових технологій та управління якістю продукції АПК має знайти свою нішу у поліпшенні якості надання послуг із харчування в університетських їдальнях. Та зауважив, що моніторинг успішності студентів повинен бути постійно діючим і відбуватися на етапі проміжних атестацій. Відрахування ж з числа студентів має широко обговорюватися в групі, на курсі та погоджуватися із студентським самоврядуванням. 

     Проректор з навчальної і виховної роботи Сергій Кваша представив звіт про відвідування студентами занять в цілому по університету та в розрізі факультетів і ННІ. Третина з тих, хто пропустив заняття – за станом здоров’я. А решта? Відповідь на це питання мають дати декани та директори. Також проректор проінформував про стан виконання наказу ректора щодо наповнення електронного освітнього середовища університету. Ряд факультетів з цією роботою в цілому впорався. Але є претензії до 42 кафедр. За словами Сергія Кваші, позитивним є те, що студенти активно користуються фондами наукової бібліотеки. Про це свідчить зростання кількості відвідувачів. А щодо діяльності обох факультетів, то їх керівники мають звернути увагу на результати соціологічних опитувань.

     Наступне питання порядку денного стосувалося практичної підготовки студентів. Про організацію навчальних, виробничих практик на агробіологічному, механіко-технологічному факультетах розповіли декани Віктор Забалуєв та Ярослав Михайлович. Базами практик є як кафедри, навчально-дослідні господарства університету, так і сучасні підприємства. Хоча забезпечити якісну практику у передових компаніях для всіх студентів, а їх на курсі більше двохсот, все-таки складно, зазначив Ярослав Михайлович. Але факультети до цього залучають і ресурси ради роботодавців. Графіки та терміни практик в обох підрозділах складені з урахуванням специфіки польових робіт, стверджують декани. Найбільш серйозною проблемою залишаються умови проходження практик в НДГ, зазначив Віктор Забалуєв. Йдеться про проживання в гуртожитках, харчування. У продовження цього питання заступник начальника навчального відділу з питань практичної підготовки Олег Бачинський нагадав, що керівники практик можуть проводити зі студентами культурно-виховну роботу в позаурочний час. Про що потім, до речі, зазначають у рейтингу. Крім того, доповідач запропонував в навчальному плані підготовки магістрів виокремити цілий семестр для проведення практики, бо, на його переконання, вісім тижнів недостатньо. Також планується розпочати практичне навчання на базі УЛЯБП АПК. А до початку масових виїздів на практики – створити комісію і проінспектувати всі бази.

     Радник ректора Дмитро Войтюк порушив питання зменшення годин педагогічного навантаження на керівництво практиками. На його думку, це не сприяє ефективній їх організації.

     Ректор Станіслав Ніколаєнко доручив Василю Туринському розглянути можливість здешевлення харчування для студентів, які перебувають у НДГ на практиці. Олегу Бачинському доручено протягом тижня провести навчання для керівників навчально-дослідних господарств, головних фахівців з метою налагодження ефективної системи практичної підготовки студентів.

     Наступне питання стосувалося підсумків рейтингової оцінки діяльності науково-педагогічних працівників за 2015 рік. Її ґрунтовний аналіз в розрізі факультетів, ННІ, кафедр, професорів, доцентів, старших викладачів та асистентів представив Ігор Ібатуллін. Базовий коефіцієнт складатиме 1,3. Таким він буде, причому вперше за останні десять років, і для лаборантів. Решта оплачуватиметься відповідно до особистого рейтингу кожного НПП, а для навчально-допоміжного персоналу – рейтингу кафедри. Також Ігор Ілліч зупинився на критеріях національного і дослідницького університету. Вони, за його словами, в основі рейтингу на 2016 рік. Суттєвих змін в сторону зменшення показників порівняно з минулим роком немає, навпаки – збільшення. Тож ректорат рекомендував вченій раді до затвердження Положення про рейтингову систему оцінки діяльності науково-педагогічних працівників та структурних підрозділів НУБіП України в 2016 році.

     Члени ректорату підтримали клопотання ННІ лісового і садово-паркового господарства про створення науково-технічної ради ботанічного саду. За словами заступника директора ННІ Сергія Ковалевського, до її складу ввійдуть завідувачі кафедрами і лабораторіями. Тож це питання розглядатиметься завтра на засіданні вченої ради. Ректорат затвердив також результати виробничо-фінансової діяльності НДГ у 2015 році та схвалив плани на поточний.

      Про припинення діяльності санаторію-профілакторію університету доповів проректор з навчально-наукової роботи, правових та соціальних питань Володимир Курило. Оскільки держава припинила фінансувати заклади цього профілю, діяльність підрозділу є дотаційною з боку університету, підтримана пропозиція створення на його базі центру «Здоров’я».

    Начальник відділу кадрів Микола Михайліченко проінформував про кандидатури на посади директорів Мукачівського аграрного коледжу та Рівненського коледжу НУБіП України. Відповідно колектив першого навчального закладу підтримав кандидатуру Юрія Садварі, а другого – Ярослава Корсуна. Тепер слово за вченою радою, яка таємним голосуванням визначить керівників цих відокремлених підрозділів.

    Також була представлена нова директор ННЦ міжнародної діяльності Оксана Рябченко. Вона отримала вищу економічну освіту в нашому університеті, має великий досвід реалізації міжнародних проектів, проходила стажування в бельгійському університеті, тривалий час працювала в Південно-Африканській республіці.

     Завідувач кафедри історії і політології Сергій Білан доповів про необхідність створення науково-публіцистичного видання «Видатні випускники НУБіП України». Підготовлена кафедрою інформація потребує узгодження і уточнення. Тому деканати і директорати мають призначити відповідальних для її редагування.

     Проректор з науково-педагогічної роботи, міжнародної діяльності та розвитку Вадим Ткачук повідомив про запровадження з 23 лютого послуги у сфері міжнародного співробітництва для студентів, які від’їжджають за кордон на навчання, навчально-виробничу практику, та її вартість.

     Завершилося засідання ректорату обговоренням плану заходів на наступний місяць. Його представила учений секретар Оксана Барановська. Протягом березня відбудеться ряд науково-практичних конференцій різних рівнів, семінарів, традиційні ректорат та засідання вченої ради. 12 березня в університеті пройде День відкритих дверей. Тож акцент – на профорієнтацію, підсумував Станіслав Ніколаєнко.

Ольга Наконечна,
Денис Рудень
 


Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook