Викладачі факультету інформаційних технологій та ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження на шляху до вдосконалення психолого-педагогічної майстерності

6 травня 2015 року
6 квітня. В університеті триває науково-методичний семінар з психолого-педагогічної майстерності. Цього разу підвищували свою кваліфікацію науково-педагогічні працівники факультету інформаційних технологій та ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження. Перш, ніж перейти до заслуховування доповідей науковців гуманітарно-педагогічного факультету, до присутніх звернувся його декан Василь Шинкарук. Він закликав аудиторію до діалогу та зазначив, що з вересня планується розширити змістовне наповнення семінару. Щоб це зробити і семінар залишався корисним та цікавим, організатори чекають пропозицій  щодо  тематик лекцій. Від колективів факультетів та ННІ – запит, а від кафедр гуманітарно-педагогічного спрямування – втілення його в життя.
 
 
Декан факультету інформаційних технологій Олена Глазунова позитивно оцінила запровадження такого семінару. До її слів приєднався також директор ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження Володимир Козирський та зазначив, що цей захід, в першу чергу, має орієнтуватися на викладачів, котрі вливаються в педагогічну діяльність під час або одразу після закінчення аспірантури. А завідувач кафедри автоматики та робототехнічних систем імені академіка І.І. Мартиненка Віталій Лисенко висловив думку, що семінар з педагогічної майстерності має стати постійнодіючим, але враховувати при цьому цільову аудиторію. Перша – молоді викладачі, відвідування семінару для яких має бути обов’язковим. В окрему групу слід об’єднати лекторів. І остання – НПП, які вже мають певний досвід викладацької роботи. Для них цікавими стануть новації в психології та педагогіці.  
 
 
 
 
Традиційно семінар розпочали з розгляду основних теоретичних аспектів педагогічної взаємодії. Їх розкрила доцент кафедри педагогіки Вікторія Кручек. Вона звернулася до аудиторії з проханням ділитися особистим досвідом, на що загал відповів жвавим обговоренням означеної проблеми. Так, доцент Олексій Ткаченко поцікавився, на скільки активність, як ознака педагогічної взаємодії, потрібна сьогодні  в розмаїтті джерел інформації?  Вікторія Кручек переконана, що затребувана, оскільки саме викладач має підібрати відповідну інформацію з різноманітних джерел і у визначений спосіб, час представити її конкретному адресату. Крім цього, взаємодія між педагогом та вихованцем має будуватися на суб’єкт-суб’єктних відносинах. Під час виконання тренувальних вправ учасники зібрання продемонстрували творчий підхід у розв’язанні завдань. 
 
 
 
Наступний доповідач –  доцент кафедри соціальної роботи та психології Людмила Омельченко. Спершу вона розкрила  основну відмінність навчання в школах і вишах. За її словами, головне завдання викладача – сприяти адаптації і готовості студента до майбутньої професійної діяльності. Для того, щоб цей процес будувався на засадах педагогіки співробітництва, необхідно запобігати виникненню педагогічних конфліктів. Власне на цьому доповідачка і закцентувала увагу слухачів. Вона зазначила, що у будь-якій педагогічній ситуації, викладач завжди  прагне стати переможцем, не зважаючи на висновки, які зробить студент. Така поведінка є хибною.  Педагог повинен вміти стати на позицію студента в конфлікті. Доповідач озвучила й те, як правильно і коректно робити зауваження своїм вихованцям. Під час практичної частини учасники семінару малювали словесний портрет студента, вчилися сприймати, оцінювати себе та тримати рівновагу за допомогою психотехнік.
 
 
 
 
Завершив зустріч завідувач кафедри методики навчання і управління навчальними закладами Микола Пригодій. Він звернувся до освітнього законодавства, зокрема, Закону України «Про вищу освіту», за яким кожен викладач має право на академічну свободу, що реалізується в інтересах особи, суспільства та людства загалом, обирати методи та засоби навчання, що забезпечують високу якість навчального процесу. Відтак, за словами доповідача, зростає необхідність використання проблемного підходу до викладення навчального матеріалу. Відповідно слухачам представлено сучасні методи професійного навчання. 
 
На цьому семінар не завершується. Попереду – зустрічі з колективами інших факультетів та ННІ, на які організатори чекають з нетерпінням!
 
Ольга Наконечна
 

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook