«Лонгріди мають стати виявом культури суті через культуру форми»: відкрита лекція доцента кафедри журналістики та мовної комунікації Наталії Адамчук
«Трансмедійний сторітелінг як синергія жанрів, цифрового контенту та мультимедійних платформ», – такою була заявлена тема відкритої лекції доцента кафедри журналістики та мовної комунікації Наталії Адамчук у рамках вивчення навчальної дисципліни «Кросмедійна журналістика», яка відбулася 26 квітня 2023 року. Студенти 4 курсу та колеги з кафедри в онлайн-режимі не лише прослухали вичерпний теоретичний виклад матеріалу, а й були активно залучені до обговорення теми лекційного заняття.
Сторітелінг сьогодні є основою багатьох кросмедійних і цифрових журналістських жанрів. Це надзвичайно вдячна і популярна навичка для журналіста, який працює в умовах панування цифрового контенту. Вміння грамотно вибудовувати історію оповіді із залученням новітніх технологій дає змогу журналістам, колективам та редакціям активно працювати над досить складним форматом сторітелінгу – лонгрідами. Саме на них і зробила акцент Наталія Василівна у своїй лекції.
Уже на початку заняття вона слушно зауважила, що робота з лонгрідами вимагає ретельної підготовки всього творчого колективу. Для побудови якісного і цікавого для реципієнтів контенту потрібні не лише вміння працювати в команді, а й розуміння основних правил роботи із лонгрідами. Тут важливе знання жанрової відмінності, оформлення матеріалу для різних цифрових платформ, використання основ SMM для просування текстів. Для кращої адаптації і сприйняття теоретичного матеріалу викладачка запропонувала ретельно підготовлену презентацію, яка дала змогу візуалізувати почуте.
Історія лонгрідів як явища не така вже й тривала, але популярність їх зростає з кожним роком. Учасники відкритої лекції мали змогу побачити перший в історії кросмедійний матеріал, заснований на сторітелінгу, ознайомились із українськими виданнями, які працюють лише в цьому форматі або активно застосовують його у своїй роботі. Також долучились до обговорення теми популяризації текстів, розрахованих на вдумливе читання, і роботи з ними в сучасних умовах. І хоча поняття лонгріду досить молоде, але вже з’явились класифікації, про які теж можна було дізнатися із лекції.
Наталія Василівна максимально використала можливості для інтерактивного спілкування зі своєю аудиторією, а сам виклад і тема були органічно пов’язані з попередніми заняттями. Студенти активно долучалися до обговорення дискусійних питань, висловлювали свої міркування, ділилися враженнями щодо матеріалів у форматі лонгріду, які відкрили для себе нещодавно.
Оскільки лекція відбувалась у день вшанування пам’яті жертв Чорнобильської катастрофи, студенти напередодні отримали завдання підготувати власні матеріали на цю тему, які коротко презентували під час заняття.
Вдало підібрані цитати, які розкривали суть понять, логічно і гармонійно вписувались у полотно викладу. Перехід від теоретичного до практичного, від дефініцій до порад надавали зустрічі структурованості і послідовності.
Попри виклики, пов’язані із досить новою у журналістиці темою, Наталії Василівні вдалося сфокусуватись на важливих для практичної роботи деталях і зробити свою лекцію легкою та корисною для практичного втілення у професійній діяльності майбутніх журналістів.
Ярина Скуратівська,
доцент кафедри журналістики та мовної комунікації