Online практика з “Грунтознавства”

Традиційно після другого курсу студенти спеціальності 201 «Агрономія» проходять навчальну практику із дисципліни «Ґрунтознавство з основами геології». Тривалість практики – 6 днів.

Базою практики, зазвичай, були: ВП НУБІП „Агрономічна дослідна станція” чи ВП НУБІП „Великоснітинське НДГ ім. О.В. Музиченка", але в цьому році практика проходила дистанційно і кожен студент мав змогу дослідити ґрунти свого господарства згідно місця проживання. Навчальну практику для студентів 3 і 4 групи проводила доцент кафедри ґрунтознавства та охорони ґрунтів ім. проф. М.К. Шикули Карабач Катерина Сергіївна.

Характерною особливістю такої практики є можливість дослідження ґрунтів безпосередньо у польових умовах. Майбутнім агрономам для забезпечення продуктивного використання природних ресурсів, отримання сталих високих врожаїв сільськогосподарських культур з високою якістю продукції важливими є знання про ґрунти та їх агрономічні властивості. 

Метою навчальної практики є закріплення теоретичних знань, отриманих під час лекцій і лабораторних робіт і пізнання ґрунтового покриву як середовища росту сільськогосподарських культур, вивчення закономірностей основних процесів ґрунтоутворення і  особливостей дослідження ґрунту.

Дистанційно практика проводилася за допомогою програми для відеоконференцій Zoom, при спілкуванні також використовували Viber, e-mail  та мобільний зв’язок.

 

 

 

 

 

Normal
0

false
false
false

RU
X-NONE
X-NONE

Допомогла зорієнтуватися студентам у правильному виборі ґрунту для опису інтерактивна карта ґрунтів України (https://superagronom.com/karty/karta-gruntiv-ukrainy#close).

Студенти надавали детальні відомості про своє господарство, додаючи власні фотографії рельєфу місцевості, рослинності та місця закладки розрізу.

                             

Normal
0

false
false
false

RU
X-NONE
X-NONE

       Озима пшениця - Сорт Антонівка                                     Кукурудза – Сорт Піонер

       Макростадія 7                                                                      Макростадія 1

        BBCH 73 – Рання молочна стиглість                               BBCH 19 – Фаза інтенсивного росту

 

Normal
0

false
false
false

RU
X-NONE
X-NONE

Під час практики студенти мали змогу самостійно викопати ґрунтовий  розріз, дати характеристику умовам ґрунтоутворення та детально описати профіль ґрунту за морфологічними ознаками. Додавалася повна агро- та фізико-хімічна характеристика грунту. Також, студенти опановували методику відбору зразків ґрунту за генетичними горизонтами для подальшого проведення лабораторних аналізів.

Так, студентка 3 групи Шліхта Іванна досліджувала ґрунти ФГ «Таїсія» розташованого на території Білоцерківського району с. Трушки, Київської області.

 

Normal
0
false

false
false
false

RU
X-NONE
X-NONE

Таблиця 1. Аналіз горизонтів профілю ґрунту

Профіль ґрунту

Генетичний горизонт

Глибин, см

 

Ширина моноліту, см

мазки

символ

межі та

глибина, см

глибина зразка для аналізу, см

0

20

40

60

80

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

 

 

 

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Норн

 

0-35

 

17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нп/орн

35-50

40

 

 

 

60

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НРк

 

 

50-120

 

 

85

 

 

 

80

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

120

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Phк

 

 

120-200

 

 

160

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

140

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

160

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рк

 

200  см і нижче

 

220

 

 

 

180

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

200

 

 

                                                   

 Студенти в польових умовах самостійно вчилися визначати гранулометричного складу грунту “Мокрим польовим методом”.

 

У висновках студенти пропонували заходи, щодо підвищення  родючості грунту.

За підсумками, обидві групи успішно справилися із завданнями навчальної практики і надали змістовні цікаві звіти, ілюстровані фото з власними дослідженнями і спостереженнями. Сподіваюсь, практика була їм цікавою і в подальшому допоможе в професійному житті.

 

Доцент, Карабач К.С.

Normal
0

false
false
false

RU
X-NONE
X-NONE

Normal
0

false
false
false

RU
X-NONE
X-NONE

6 липня 2020 року