Тестові результати американських учнів падають до рівня, якого не бачили десятиліттями

5 вересня 2022 року
   Саме під такою назвою на шпальтах The Washington Post вийшла публікація журналістки Донни Джордж від 01 вересня (https://www.washingtonpost.com/education/2022/09/01/student-test-scores-plunged-pandemic), що спирається на результати спеціально проведених досліджень в приватних і державних закладах освіти США. Головною причиною падіння показників успішності навчання названа пандемія COVID-19.
 
   Отримані результати є частиною спеціального дослідження, що бере свій початок з 70-х років минулого століття. Національне оцінювання прогресу в освіті (NAEP) – проект, схвалений Конгресом і триває вже близько півстоліття. Тестування NAEP проводиться в державних і приватних закладах освіти США, що обираються випадково. У проекті аналізуються результати академічної успішності трьох вікових категорій (9, 13 та 17 років).
   Отже, за результатами останніх досліджень середній бал з математики у 2022 році був на рівні з результатом 1999 року, а результат тесту з читання – 2004 року. Таким чином, результати іспитів з математики і читання різко впали до рівня, небаченого десятиліттями, згідно із загальнонаціональним звітом, у якому порівнювалися досягнення учнів перед пандемією COVID-19 з успішністю через два роки. За цей час, падіння результатів з математики становило сім пунктів, ставши першим в історії падінням, тоді як показники з читання впали на п’ять пунктів, спричинивши найбільше падіння за 30 років, наголошується у звіті NAEP.
 
   За словами комісара Національного центру статистики освіти Пеггі Г. Карр, – «Пандемія COVID-19 шокувала американську освіту – це очевидно». Падіння, яке вона назвала історичним, не залишило сумнівів щодо жертв пандемії. Скільки часу може знадобитися, щоб наздогнати досягнутий раніше рівень знань, невідомо. Доктор Карр переконана, що це все наслідки складного навчання в умовах пандемії.
   Труднощі стали відчутними вже навесні 2020 року, оскільки у цей час заклади освіти по всій країні були закриті, і фактично освітній процес призупинився до завершення навчального року. Потому, принаймні протягом частини наступного навчального року, мільйони здобувачів перейшли на дистанційну або ж змішану форму освіти, що поєднувала віртуальні та очні заняття. У 2021 році у закладах освіти почали відновлюватися очні заняття, але час від часу відбувалися спалахи COVID-19, оголошувався карантинний і масковий режим, але найголовніше – не вистачало персоналу. Багато педагогів назвали цей період найважчим у своїй кар’єрі.
   У наведених в дослідженні даних зазначається, що більш усього постраждали найуразливіші групи студентів та учнів. Наприклад, ті у кого показники успішності були найнижчими – втратили найбільше. Зокрема, їхні результати з математики і читання впали в середньому на 10-12 балів. Поряд з тим, найуспішніші студенти втратили в середньому два-три бали.
   «Не зважаючи на зниження у здобувачів загальної успішності, відчутно зростає розрив між найуспішнішими студентами/учнями і тими, які мали задовільні успіхи у навчанні. І ця тенденція не врахована», – підкреслив Мартін Вест, член керівної ради, яка визначає політику для NAEP. На його думку, пріоритетним завданням як для педагогів так і політиків країни має стати підтримка студентів та учнів із низькою успішністю і поступове вирівнювання академічної успішності.
  Подібними є результати у студентів/учнів із малозабезпечених сімей, здобувачів із обмеженими можливостями і тих, хто вивчає англійську мову (як не рідну). Для такої групи результати з математики впали на сім-вісім балів. Показники з читання також знизилися, за винятком тих, хто вивчає англійську мову.
   Понад 80% успішних студентів (навіть під час пандемії) повідомили, що завжди мали і мають доступ до ноутбука, настільного комп’ютера чи планшета. Серед студентів із меншою успішністю лише 60 % мали такий доступ.
   У своїй заяві міністр освіти США Мігель Кардона заявив, що у результатах NAEP в «яскравих кольорах» висвітлені наслідки останніх двох років. Вони мають нагадати людям про необхідність навчання учнів, психологічну їхню підтримку та інвестування в освітян. За словами міністра, США повинні спрямовувати федеральні фонди допомоги «ще ефективніше та оперативніше» на перевірені стратегії, включаючи «високодозоване» репетиторство та позашкільні та літні програми.
 
   Безумовно, було б недоречним повною мірою екстраполювати результати NAEP на ситуацію в освіті в Україні, але мусимо визнати, що ми зіткнулися із подібними проблемами породженими пандемією COVID-19 із подальшими ускладненнями зумовленим повномасштабною військовою агресію росії. За умов виключно дистанційного навчання, значно більша відповідальність покладається на самого студента чи учня щодо його мотивації до навчання, самостійної роботи та самоконтролю за досягнутими результатами, а він не завжди готовий до цього. При цьому роль викладача та методи його взаємодії із студентами відрізняються від очного навчання. Не можна також ігнорувати психологічні проблеми, з якими стикаються учасники освітнього процесу.
   Значну роль у підвищенні якості освітнього процесу за таких умов відіграє змішане навчання, що дозволяє частково усунути недоліки дистанційного, особливо це актуально у набутті практичних навичок, і, як бачимо, очне навчання усе ще і в епоху технологічної та інформаційної революції є оптимальним у підготовці кваліфікованого фахівця. Іншими словами, учасникам освітнього процесу необхідно сумлінно працювати на освітянському фронті і цим самим робити свій внесок у Перемогу!
 
За матеріалами TheWashington Post
У перекладі та редагуванні В'ячеслава Богданця,
 доцента кафедри геодезії та картографії і
Тараса Євсюкова,

 декана факультету землевпорядкування 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook