Досвід організації освітнього процесу у відокремлених структурних підрозділах НУБіП України

14 квітня 2022 року
    13 квітня 2022 року під головуванням Станіслава Ніколаєнка відбувся семінар-нарада. На порядку денному – організація та завершення навчального семестру, підготовка випусків фахових молодших бакалаврів, бакалаврів та магістрів, проведення профорієнтаційних заходів, планування діяльності відокремлених структурних підрозділів, міжкафедральних навчальних лабораторій в умовах воєнного стану тощо.

 

     Відкриваючи нараду, ректор Станіслав Ніколаєнко акцентував увагу директорів ВСП на низці першочергових завдань на доручень. Розраховувати на довготривалий період проведення бойових дій, здійснити відповідну підготовку закладів до можливого загострення ситуації в країні. Здійснювати постійний систематичний контроль за організацією освітнього процесу. Вжити всіх необхідних заходів щодо успішного завершення навчального року, випусків, проходження навчально-виробничих практик. Тримати на особливому контролі зв'язок із усіма учасниками освітнього процесу, надавати підтримку та допомогу. Створити додаткові копії важливих документів, баз даних, інформаційних ресурсів, як на електронних переносних носіях, так і у хмарних середовищах. Не зупинятися на здійсненних профорієнтаційних заходів для забезпечення цілеспрямованого повноцінного набору контингенту здобувачів освіти. Порекомендував зменшити фінансування, витрачати кошти тільки на без відкладне, сформувати резерви на опалення, електроенергію, водопостачання. Передбачити альтернативне забезпечення життєдіяльності коледжів в умовах воєнного стану.

     Керівникам міжкафедральних навчальних лабораторій – життя продовжується, організувати стабільну роботу щодо складання іспитів, готуватися до продовження набору здобувачів освіти до МНЛ, забезпечити відповідну роботу щодо складання випускниками відповідних випускних іспитів та підготуватися до випуску.

     Проректор з науково-педагогічної роботи Василь Шинкарук наголосив на забезпеченні високого рівня освітнього процесу у ВСП та МНЛ. Зауважив, що колективи відокремлених структурних підрозділів активно адаптувалися до умов воєнного часу, оволоділи новими формами, методиками проведення занять. Звернув увагу на особливу атестацію випускників та завершення другого семестру, проведення навчально-виробничих практик тощо. Головна мета кожного ВСП – це надання якісних освітніх послуг, максимально іти на зустріч кожному працівнику ВСП та здобувачу освіти, зважаючи на умови сьогодення. Серед основних завдання Василь Шинкарук виділив наступні: підготовка до вступної кампанії; організація днів відкритих дверей, профорієнтаційних заходів тощо; надіслати звернення до органів влади, народних депутатів, громадських організації стосовно доопрацювання, зміни або повної відміни жорстоких правил прийому на 2022 рік; провести організовано літню сесію; організувати захисти звітів практик; здійснити прогноз вступу випускників ВСП до базового закладу.

     Директор Немішаївського фахового коледжу Володимир Альохін подякував за підтримку ректору, ректорату та колегам директорам відокремлених структурних підрозділів, яку отримуює колектив коледжу. Із особистого гіркого та в деякій мірі трагічного досвіду поділився низками порад для забезпечення життєдіяльності коледжу в умовах окупації: створити запасні бази даних; заховати або вивезти у безпечне місце особові справи колективу та здобувачів освіти; створити самооборону закладу із працівників колективу; обладнати місця можливого тимчасового перебування колективу та здобувачів освіти; зробити запаси питної води, продовольства, медикаментів, паливно-мастильних матеріалів, засобів для приготування їжі тощо.

     Сергій Кропивко, директор Боярського фахового коледжу, повідомив про відновлення освітнього процесу, поступово життя в коледжі повертається до звичного режиму, здобувачі освіти долучаються до навчання, явка становить від 62 до 98% у навчальних групах.

     Директор Бобровицького фахового коледжу Андрій Матвієнко повідомив, що, не зважаючи на часткову окупацію та відсутність інтернет зв’язку, освітній процес здійснюється якісно та систематично. Надаються індивідуальні плани для здобувачів освіти. Також у гуртожитку коледжу перебувають 50 осіб біженців.

     Олена Литовченко, директор Ніжинського фахового коледжу, проінформувала учасників семінару-наради про особливості проведення вступної кампанії, оновлених правил прийому, основні механізми, що стосуються успішного проведення вступу 2022. Наголосила на низці недопрацювань та надала пропозиції щодо покрашення механізму вступу до закладів освіти на поточний рік.
     Директор Рівненського фахового коледжу Ярослав Корсун поділився досвідом із учасниками семінару-наради стосовно використання матеріально-технічної бази коледжу для потреб ЗСУ і формувань територіальної оборони та надав деякі поради щодо уникнення певних непередбачуваних ситуацій.
 

     Про організацію весняно-польових робіт повідомив директор Ніжинського агротехнічного інституту Василь Лукач, висловив певні занепокоєння, навів приклади поточних проблем, що потребують нагального вирішення.

     За результатами семінару-наради керівники відокремлених структурних підрозділів отримали ряд доручень, основні з яких – організовано завершити навчальний семестр; максимально іти на зустріч кожному працівнику ВСП та здобувачу освіти, зважаючи на умови сьогодення; здійснити підготовку випусків; проводити профорієнтаційні заходи; надіслати звернення до органів влади, народних депутатів, громадських організації стосовно доопрацювання, зміни або повної відміни жорстоких правил прийому на 2022 рік; планувати діяльність відокремлених структурних підрозділів та міжкафедральних навчальних лабораторій в умовах воєнного стану тощо.

Богдан Опальчук,
заступник начальника відділу регіонального розвитку,
координації діяльності ВСП, дистанційної освіти
та заочного навчання


Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook