ТРИВАЄ ВИРОБНИЧА СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ
Виробнича соціально-педагогічна практика є однією зі складових загальної підготовки фахівців із напряму 6.010106 «Соціальна педагогіка», яка проходить після третього року навчання. Термін практики – 5 тижнів. Цього року практика розпочалася 6 червня і вона триватиме до 8 липня.
Метою практики є оволодіння студентами професійними соціально-педагогічними вміннями у виробничих умовах, що передбачає застосування сучасних методів, форм і засобів професійної діяльності, а також формування професійно-особистісних якостей.
Об'єктами соціально-педагогічного впливу є діти, учнівська та студентська молодь, діти-сироти і діти, які залишилися без піклування батьків, діти з вадами психофізичного розвитку і діти-інваліди, молоді інваліди, діти і молодь, які мають відхилення у поведінці, обдаровані діти і молодь, багатодітні та неблагополучні сім'ї тощо.
Практика проводиться на основі укладених договорів на базах практичного навчання, максимально наближених до майбутньої професійної діяльності: соціальних службах для молоді, навчальних закладах, позанавчальних установах різного напрямку, службах у справах неповнолітніх, територіальних центрах обслуговування старих непрацездатних громадян, приймальниках-розподільниках для неповнолітніх, реабілітаційних центрах, управліннях соціального захисту населення тощо. Наголосимо, що переважно договори укладаються з базою практики і кожним студентом за місцем проживання його батьків.
У 2016 р. Національний університет біоресурсів і природокористування України заключив договори про проходження студентами виробничої соціально-педагогічної практики з 25 установами. Серед них:
1. Ліцей № 227 імені М. М. Громова м. Києва;
2. Центр творчості дітей та юнацтва «Соняшник» м. Біла Церква;
3. Ріпківська загальноосвітня школа І-ІІ ступеня Лисянської районної ради (Черкаська обл.);
4. Фастівська загальноосвітня школа I-III ступенів №7 (м. Фастів);
5. Дошкільний навчальний заклад «Ясла-садок» комбінованого типу № 159 м. Києва;
6. Гнатівський навчально-виховний комплекс «Мрія» (Кіровоградська обл., с. Гнатівка;
7. Дошкiльний навчальний заклад «Світ дитинства» (Київська обл., смт Чабани);
8. Дошкiльний навчальний заклад «Джерельце» Чернігівська обл., смт Варва);
9. Шепетівський дитячий навчальний заклад «Білочка» (Хмельницька обл., м. Шепетівка);
10. Дошкiльний навчальний заклад № 469 м. Києва;
11. Дошкільний навчальний заклад № 111 м. Києва;
12. Лановецький міський комунальний дошкільний навчальний заклад «Берізка» (Тернопільсьа обл., м. Ланівці);
13. Тальнівський районний територіальний центр соціального обслуговування (Черкаська обл., м. Тальне) та ін.
Студенти під час практики:
• ознайомлюються з діяльністю установи (бази практики), її метою, змістом роботи, завданнями, напрямами, структурою;
• вивчають нормативно-правову документацію установи;
• відвідують та аналізують соціально-педагогічні заходи, що проводяться працівниками установи;
• беруть участь у розробці змісту, сценаріїв, а також проведенні соціально-педагогічних заходів відповідно до плану роботи установи;
• аналізують соціально-педагогічні проблеми, що виникли в установі під час практики, обґрунтовують шляхи їх вирішення.
Юля Задохіна проводить вправу «Піраміда цінностей» із вихованцями Центру творчості дітей та юнацтва «Соняшник» м. Біла Церква
Юля Задохіна: виробнича практика передбачає проведення різного роду виховних заходів (вечорів, творчих зустрічей, брейн рингів, тренінгів, бесід тощо). Сформувати систему цінностей особистості сучасного українського суспільства покликана вправа «Піраміда цінностей». Вона передбачає об'єднання учасників у дві групи, які із карток, на яких виписані цінності, будують свою «піраміду цінностей». Побудована піраміда має виражати спільне бачення всіх учасників тренінгу розташування цінностей, які стали оздобленням будівельного матеріалу. Ця вправа показує пріоритетні в групі цінності та навчає учасників узгоджувати ціннісні орієнтири.
Олена Сердюк уміло спілкується з майбутніми космонавтами, лікарями та маленькими мрійниками під час свята «Квіткова галявина» у ДНЗ «Світ дитинства» м. Києва
Олександра Капітан допомагає дітям в складанні казок на тему «Правила поведінки у лісі для найменших» у ДНЗ № 7 «Бджілка» м. Ірпінь
Катерина Шолом проводить казкотерапію та навчає малюків ДНЗ «Джерельце» смт Варва правил безпеки на дорозі
Оля Максименко у ДНЗ № 469 м. Києва проводить гру на розвиток мислення, уваги та дрібної моторики
Яна Циханська з вихованцями ДНЗ (ясла-садок) «Ранок» м. Березань
Яна Циханська: під час практики отримала безліч позитивних емоцій і ще раз упевнилася в тому, що обрала важливу для нашого суспільства професію. Також, виконуючи завдання практики, отримала нові знання, нові знайомства, новий досвід і, головне, що реалізувала себе як майбутніх фахівець соціально-педагогічної сфери.
Керівник практики від НУБіП України
д. п. н., доцент О. Васюк