Триває діагностико-корекційна практика студентів 2 курсу спеціальності 053 «Психологія»
Студенти 2 курсу спеціальності «Психологія» гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП України набувають практичних навичок на різних базах практики. До їх переліку входить відокремлений структурний підрозділ «Ірпінський фаховий коледж НУБіП України», де студенти мають змогу ознайомитися зі специфікою роботи психолога для набуття досвіду та розуміння особливостей роботи психодіагноста. Директор коледжу Дмитро КОСТЮК радий був вітати майбутніх психологів з початком першої практики, налаштував на плідну співпрацю і запевнив у всебічній підтримці. Інна ЛЕОНОВА – керівник бази практики, кандидат психологічних наук, психотерапевт з багатим досвідом роботи поділилася своїми знаннями зі студентами, допомогла визначитися практикантам з напрямками досліджень та найбільш вдало підібрати інструментарій для дослідження обраних сфер. Загалом, студенти активно включилися в практичну діяльність та набувають професійного досвіду, необхідного для кваліфікованого фахівця.
Важливих для професійного зростання умінь набувають студенти під час проходження практики у Всеукраїнській громадській організації «Арт-терапевтична асоціація» під керівництвом її президента, кандидата психологічних наук Олени ВОЗНЕСЕНСЬКОЇ. Практиканти відвідують майстер-класи сертифікованих арттерапевтів, знайомляться зі світовим досвідом психодіагностики та психокорекції; а також на базі Інституту соціальної та політичної психології НАПН України беруть участь в актуальному науковому дослідженні.
Також студенти проходять практику у Спеціалізованій школі I-III ступенів з поглибленим вивченням французької мови № 110 імені Казика Гапоненка. Вони опановують нові для себе методики, навчаються проводити дослідження освітнього процесу й рівня актуального розвитку здобувачів вищої освіти різного віку: від молодшого шкільного до раннього юнацького. Кожен студент обрав індивідуальне творче завдання. Його мета полягає у дослідженні певних рис особистості. Набагато цікавіше досліджувати емоційно-вольову сферу учнів на практиці. Студенти вперше спостерігали за роботою з дитиною з особливими освітніми потребами: дізналися про особливості застосування різних психодіагностичних методик; як правильно спілкуватися з такими дітками, які існують правила в роботі. Усі методики, що вивчалися та розглядалися на першому курсі, студенти застосовують на практиці. Проявляють великий інтерес до проведення досліджень та аналізу й інтерпретації результатів.
Під час практики в Інклюзивно-ресурсному центрі № 1 Голосіївського району м. Києва студенти були присутні на діагностичному етапі, під час якого спеціалісти досліджують всебічний розвиток дитини (когнітивна сфера, емоційно-вольова сфера, рівень фізичного розвитку, рівень розвитку мовлення тощо). За допомогою цих даних спеціалісти обирають методи і форми корекції, створюють індивідуальну програму для кожної дитини в залежності від результатів діагностики і запиту клієнтів. Студенти мали змогу спостерігати, як проходить процес корекції проблемних сфер у дітей з підозрами на розлад аутистичного спектру (розвиток мовленнєвого апарату, розвиток когнітивної сфери за допомогою вирішення завдань на логіку і співвідношення); спостерігали за роботою спеціалістів з клієнтами, що мають підтверджений розлад аутистичного спектру. Корекційна робота проводиться у формі гри, адже це є найбільш ефективний метод роботи з дітьми, які потребують інклюзивного навчання зі збереженням усіх його функцій, тобто: соціалізації, виховної функції, освітньої і правової.
Отже, практика дає можливість не лише спостерігати за роботою фахівців, а й самостійно проводити психодіагностичну роботу.
Доцент кафедри психології
Оксана ОЛІЙНИК,
студентки 2-го курсу спеціальності «Психологія»
Марина КОМІНСЬКА,
Єлизавета ЛІНКІНА,
Вікторія САРНАВСЬКА