11 лютого 2018 року
10 лютого Хотинський НВК «ЗОШ І – ІІІ ступенів - гімназія» гостинно відчинив свої двері для юних членів МАН, які взяли участь у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт. Обдаровані діти з усієї Київської області змагалися за перемогу у 28 секціях суспільно-гуманітарного напрямку. Як членів журі, так і учнів привітно зустрічала директор КОКПНЗ «Мала академія наук учнівської молоді» Світлана Минзар, яка закликала журі бути не лише об’єктивними, а й толерантними до кожного учасника, та нагадала про те, що особливої підтримки потребують діти, які вперше беруть участь у захисті науково-дослідницьких робіт.
Приємно відзначити, що одразу у дві секції на почесну посаду голови журі були запрошені представники гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП України. Декан факультету Василь Шинкарук оцінював напрацювання юних мовознавців, що змагалися у секції «Українська мова». Василь Дмитрович налаштував конкурсантів на продуктивну роботу, підтримував схвильованих учнів і навіть допомагав учням влучними підказками під час висвітлення результатів науково-дослідницьких робіт та дискусій.
Завідувач кафедри педагогіки Руслан Сопівник очолював журі у секції «Педагогіка» у відділенні філософії та суспільствознавства. Він привітав юних дослідників з раннім стартом наукової кар’єри, закликав конкурсантів презентувати свої роботи спокійно та виважено, і у свою чергу пообіцяв оцінювати максимально позитивно та висловив прагнення розкрити науковий і творчий потенціал кожного доповідача.
Захист відбувся у невимушеній атмосфері, конкурсанти блискуче презентували свої роботи та брали активну участь у дискусіях стосовно результатів досліджень суперників. Визначити переможця було дуже непросто, адже абсолютно всі учасники продемонстрували високий рівень підготовки та володіння матеріалом у галузі педагогіки. Але найвищий бал за проведену роботу отримала Анжеліка Жуленко, учениця 11 класу Білоцерківського НВО «Перша Білоцерківська гімназія – школа І ступеня», яка презентувала роботу на тему «Виховний потенціал сучасної української підліткової літератури». Переможниця переконливо довела свою думку стосовно того, що існує об’єктивна потреба ознайомлювати школярів не лише з творами загальновизнаних класиків, а й вивчати творчість сучасних авторів, які будуть близькими для сприйняття дітьми, адже вони влучно висвітлюють ті проблеми, які є актуальними у нинішньому суспільстві. Учасниця наголосила на тому, що ефективним засобом виховання є мистецтво, оскільки воно допомагає формувати моральні якості особистості через вплив на емоційно-чуттєву сферу особистості.
Друге місце отримала Анжеліка Резніченко, що представила науково-дослідницьку роботу на тему «Специфіка поширення молодіжних субкультур у Миронівському районі». Учасниця дослідила ставлення до субкультур учнів старших класів та батьків у рідному районі та розробила практичні рекомендації для педагогів, батьків та учнів стосовно того як мінімізувати негативний вплив з боку субкультур на дітей та молодь.
Третє місце поділили між собою дві учасниці – Софія Турчин та Анна Ходаківська. Софія представила надзвичайно цікаве дослідження на тему «Формування художньо-творчої активності старших дошкільників засобами пісочної анімації», яке викликало непідробний інтерес як у членів журі, так і у конкурсантів. Учасниця обґрунтувала значний позитивний вплив малювання піском не лише на розвиток творчих здібностей дитини, а й на її загальний психічний стан, та наголосила на необхідності застосування SAND-ART терапії у роботі психологів. Анна презентувала науково-дослідницьку роботу на тему «Виховання лідерських якостей учнів старшого шкільного віку» та зазначила, що дана проблема є дуже актуальною для сучасного суспільства, у якому відбуваються процеси децентралізації. Конкурсантка визначила основні ознаки сучасного учня-лідера та розробила практичні рекомендації для батьків та педагогів стосовно розвитку лідерських якостей.
Підводячи підсумки, Руслан Сопівник висловив захоплення юними науковцями та презентував подарунки від НУБіП України, запросивши їх на навчання на гуманітарно-педагогічному факультеті.
Делеговані до складу журі представники НУБіП України знайшли нагоду розповісти обдарованій, талановитій молоді Київщини про наш університет, переваги навчання на його гуманітарних спеціальностях. Крім того, кожен із учасників секцій «Педагогіка» та «Українська мова» отримали цінні подарунки від ректорату НУБіП України, рекламні листівки та буклети, ручки та блокноти з логотипом університету. Вдалось провести серед студентів також анкетування. Більшість респондентів зазначили у відповідях, що наш університет викликав зацікавлення щодо можливого продовження навчання у ньому.
Ольга Наконечна