Профорієнтаційна робота та соцмережі працюють в тандемі на результат: гуманітарії вдосконалюють імідж в інформаційному просторі
Профорієнтаційна робота та соцмережі працюють в тандемі на результат: гуманітарії вдосконалюють імідж в інформаційному просторі
2 квітня 2023 року
Сучасне життя важко уявити без соціальних мереж – це не майбутнє, а сьогодення. В епоху ХХІ століття суспільство масово диджиталізується. Цього явища ніяк не уникнути і в освітньому процесі. Не можна сказати, що епоха «крейди й дошки» вже минула, але сучасні виклики вимагають від викладача знати сучасні тенденції та тренди у сфері диджитал і використовувати їх для своїх потреб в освітньому процесі.
30 березня 2023 року гуманітарно-педагогічний факультет, на чолі з деканом Інною Савицькою, й кафедра філософії та міжнародної комунікації організували та провели науково-практичний семінар «Вербальні та візуальні складники створення ефективного іміджу університету та факультету в соціальних мережах та їх використання у профорієнтаційній роботі».
Метою даного заходу стало створення позитивного іміджу гуманітарно-педагогічного факультету, активізація діяльності НПП, студентів щодо ведення соціальних сторінок кафедр, використання можливостей соцмереж як інструментів для комунікації з потенційними абітурієнтами, поширення профорієнтаційної інформації у соціальних мережах.
Зі вступним словом до учасників семінару звернулась декан гуманітарно-педагогічного факультету Інна Савицька, наголосивши, що глобальна інформатизація суспільства зумовила суттєві зміни у формах міжособистісного спілкування та передачі й поширенні інформації. Необмежені можливості, широке охоплення цільової аудиторії – одна з найсуттєвіших переваг соціальних мереж, адже саме вони є прямим каналом комунікації з громадськістю, завдяки якому ми не тільки маємо більше контролю над викладенням фактів і аргументів, а й можемо охопити свою цільову аудиторію краще, повніше й швидше. Соціальні мережі забезпечують можливість переходу від односторонньої (надання інформації аудиторії) до двосторонньої комунікації, що передбачає наявність зворотного зв'язку, залучення підписницької спільноти, батьків, студентів, абітурієнтів до діалогу, отримання їхніх відгуків.
Зі вступним словом до учасників семінару звернулась декан гуманітарно-педагогічного факультету Інна Савицька, наголосивши, що глобальна інформатизація суспільства зумовила суттєві зміни у формах міжособистісного спілкування та передачі й поширенні інформації. Необмежені можливості, широке охоплення цільової аудиторії – одна з найсуттєвіших переваг соціальних мереж, адже саме вони є прямим каналом комунікації з громадськістю, завдяки якому ми не тільки маємо більше контролю над викладенням фактів і аргументів, а й можемо охопити свою цільову аудиторію краще, повніше й швидше. Соціальні мережі забезпечують можливість переходу від односторонньої (надання інформації аудиторії) до двосторонньої комунікації, що передбачає наявність зворотного зв'язку, залучення підписницької спільноти, батьків, студентів, абітурієнтів до діалогу, отримання їхніх відгуків.
Сучасна молодь – це покоління, яке занурюється в соціальні мережі та цифрові технології. І більшість абітурієнтів та студентів використовують ці технології як джерело інформації, в тому числі як спосіб вибору майбутньої спеціальності та університету. Використовуючи соціальні мережі, майбутні студенти можуть отримати неофіційне, студентське бачення ситуації в університеті, якого вони не зможуть знайти на офіційних вебсторінках обраного закладу.
Можливість відповідати безпосередньо на запитання та зауваження аудиторії дозволяє уникати непорозумінь та недостовірності інформації. Таким чином, чим краще організованою буде наша присутність у соціальних мережах, тим кращим буде наш контакт із цільовою аудиторією. Сьогодні, безперечно, соціальні мережі є ефективним каналом для реалізації нашої комунікаційної стратегії, популяризації іміджу університету, факультету.
Деканат поставив перед собою мету, взяти на озброєння максимальне використання мережі інтернет, подальше поширення через соцмережі інформації, яка стосується вступної кампанії. Це пошукова оптимізація створення ефективного, доступного, перевіреного контенту максимально релевантного як для пошукових систем, так і для користувачів.
Можливість відповідати безпосередньо на запитання та зауваження аудиторії дозволяє уникати непорозумінь та недостовірності інформації. Таким чином, чим краще організованою буде наша присутність у соціальних мережах, тим кращим буде наш контакт із цільовою аудиторією. Сьогодні, безперечно, соціальні мережі є ефективним каналом для реалізації нашої комунікаційної стратегії, популяризації іміджу університету, факультету.
Деканат поставив перед собою мету, взяти на озброєння максимальне використання мережі інтернет, подальше поширення через соцмережі інформації, яка стосується вступної кампанії. Це пошукова оптимізація створення ефективного, доступного, перевіреного контенту максимально релевантного як для пошукових систем, так і для користувачів.
Відповідальна за популяризацію іміджу гуманітарно-педагогічного факультету в соцмережах доцент кафедри філософії та міжнародної комунікації Олена Лаута в доповіді «Вербальні та візуальні моделі комунікації як складники іміджу» провела аналіз наявних ресурсів, проінформувала про стан існуючих майданчиків, та їх активність. Наразі всі 13 кафедр факультету мають представництво у мережі Facebook, та майже всі – у мережі Instagram. Працюємо над 100% представництвом в соцмережах. Частина кафедр також наповнює контент у відомому багатьом багатофункціональному месенджері Telegram та розміщує відеоматеріали в популярному відеохостингу YouTube. Йдемо в ногу з часом, тому враховуючи популярність серед покоління Z мультимедійної платформи для створення та онлайн-обміну аматорськими відеокліпами ТікТок – опановуємо й цей канал. Залучаємо студентів до зйомок відео та творчого самовираження.
Відповідаючи на запитання аудиторії, Олена Дмитрівна здійснила порівняльний аналіз мереж Facebook та Instagram, зазначивши, що Facebook – це «текстова/вербальна» мережа, а Instagram призначена більше для наповнення візуальною інформацією, це «візуальна мережа». У кожній соцмережі є своя аудиторія, й одну й ту саму інформацію таким чином можна подавати по-різному. Варто виокремити цільові групи для кожної з мереж і адаптувати матеріал відповідно до їхніх особливостей. Тому перегляд стрічки в одній мережі може гармонійно доповнювати моніторинг іншої. При цьому, за допомогою обраних соцмереж можна розповсюджувати матеріали шляхом пересилання чи розміщення користувачами у себе на сторінці даного матеріалу. У своїй доповіді вона акцентувала увагу присутніх на тому, як саме позиціонуватися в соцмережах, які цілі та завдання стоять перед адміністраторами соціальних груп та відповідальними за профорієнтаційну роботу.
Відповідаючи на запитання аудиторії, Олена Дмитрівна здійснила порівняльний аналіз мереж Facebook та Instagram, зазначивши, що Facebook – це «текстова/вербальна» мережа, а Instagram призначена більше для наповнення візуальною інформацією, це «візуальна мережа». У кожній соцмережі є своя аудиторія, й одну й ту саму інформацію таким чином можна подавати по-різному. Варто виокремити цільові групи для кожної з мереж і адаптувати матеріал відповідно до їхніх особливостей. Тому перегляд стрічки в одній мережі може гармонійно доповнювати моніторинг іншої. При цьому, за допомогою обраних соцмереж можна розповсюджувати матеріали шляхом пересилання чи розміщення користувачами у себе на сторінці даного матеріалу. У своїй доповіді вона акцентувала увагу присутніх на тому, як саме позиціонуватися в соцмережах, які цілі та завдання стоять перед адміністраторами соціальних груп та відповідальними за профорієнтаційну роботу.
Асистент кафедри філософії та міжнародної комунікації Вікторія Шеховцова-Бурянова виступила з доповіддю «Стратегії розвитку соціальних сторінок кафедр гуманітарно-педагогічного факультету в мережі Instagram». Вона зазначила, що головною особливістю Instagram є те, що ця мережа є візуальною та дозволяє обмінюватися фотографіями. Візуал дуже важливий, адже сучасна молодь сприймає інформацію візуально, а вже потім читає допис. Іноді зображення здатні передавати більше інформації, ніж написаний текст. Досвід показує, що ця платформа може бути дуже корисною, якщо правильно її використовувати. Сторінки факультету, кафедр в Instagram, по суті, стають другим сайтом, тому важливо розуміти запити фоловерів та використовувати найбільш ефективні принципи взаємодії з ними.
НУБіП України, гуманітарно-педагогічний факультет, маючи офіційні сторінки в популярних соцмережах, використовують їх для проведення іміджевої роботи, поширення інформації з життя вишу, та інформування про переваги навчання, які є корисними для майбутніх студентів та їхніх батьків. Адміністратори цих груп надають достовірну інформацію про ВНЗ, жваво популяризують діяльність університету, додають актуальну інформацію, фото, хештеги, оголошення та багато чого цікавого. Такий підхід дозволяє зануритись у життя університету ще до того, як стати у ньому студентом.
Заступник декана Ігор Буцик наголосив на тому, що задля ефективного і бажаного результату робота в соцмережах має вестися постійно, з систематичним наповненням контенту. Адже наші сторінки в соціальних мережах – це своєрідна візитівка у цифровому світі, вони відображають політику вишу, організацію освітнього процесу, культурне та спортивне життя.
Заступник декана Ігор Буцик наголосив на тому, що задля ефективного і бажаного результату робота в соцмережах має вестися постійно, з систематичним наповненням контенту. Адже наші сторінки в соціальних мережах – це своєрідна візитівка у цифровому світі, вони відображають політику вишу, організацію освітнього процесу, культурне та спортивне життя.
Богдан Назаров, заступник декана звернув увагу присутніх на перевагах проведення профорієнтації в соцмережах: а це спілкування з представниками цільової аудиторії в час, зручний для усіх сторін; можливість надати інформацію у зручному вигляді за запитом користувача; розширення цільової аудиторії; економія часу за рахунок надання типових відповідей відвідувачам груп і сторінок в соцмережах; можливість аналізувати діяльність цільової аудиторії; проведення профорієнтації в соцмережах. Старшокласники стоять перед вибором майбутньої професії, і правильно проведена серед них інформаційна профорієнтаційна робота повинна стати основою, на якій в подальшому будуть розвиватись професійні інтереси та наміри абітурієнтів. Таким чином, застосування пошукової оптимізації забезпечує ефективну профорієнтаційну роботу з використанням соцмереж.
Створення іміджу та репутації закладу – передумова виходу університету, факультету на якісно новий рівень культурних, соціальних взаємин із громадськістю. Імідж сучасного університету можна розглядати як збірний образ, що відображає позитивне враження, престиж, репутацію освітнього закладу, які цілеспрямовано формуються та підтримуються. Адже позитивний імідж перетворюється на чинник успішного розвитку сучасного університету. Соціальні мережі потребують багато часу, але ця інвестиція того варта! Тож, сподіваємось, що наше вкладення в іміджевий та профорієнтаційний інформаційний простір дасть свої позитивні результати.
Олена Лаута,
Вікторія Шеховцова-Бурянова,
викладачі кафедри філософії та міжнародної комунікації
Вікторія Шеховцова-Бурянова,
викладачі кафедри філософії та міжнародної комунікації