Шановні майбутні абітурієнти, добрий день….

Приблизно такими словами розпочалась профорієнтаційна робота викладачів кафедри загальної екології, радіобіології та безпеки життєдіяльності, факультету захисту рослин, біотехнологій та екології в 11-х класах Літинського ліцею №1 - опорного закладу ЗСО І-ІІІ ступенів Вінницької області. 

Тільки, здається, вчора була підготовлена остання особова справа першокурсників, підписаний останній протокол зарахування студентів, та час диктує нові завдання щодо профорієнтації. Навчальний рік розпочався, майбутні  абітурієнти уже сидять за партами і нам, викладачам кафедри загальної екології, радіобіології та безпеки життєдіяльності, факультету захисту рослин, біотехнологій та екології дуже цікаво, наскільки сформувався світогляд та вибір майбутньої професії у одинадцятикласників. 

Завдання, які ми ставимо перед собою при проведенні профорієнтації повністю збігаються із завданнями загальноосвітньої школи, визначеними Законом про освіту від 05.09.2017 № 2145-VIII. Це підготовка учня до обґрунтованого вибору професії, що задовольняє як особисті інтереси, так і суспільні потреби. Тому, акценти були поставлені на різних видах профорієнтаційної діяльності, а саме, професійній інформації, що передбачає повне і всебічне знайомство учнів зі світом професій, які може запропонувати НУБіП України; професійному вихованні – формування схильності і професійних інтересів школярів. На протязі року школярі залучались до різноманітних видів, заходів, що пропонував наш університет – участь в олімпіаді, підготовчих курсах тощо. 


Технології розширюють та змінюють можливості для самореалізації та зайнятості для мільйонів людей. Сьогодні ми бачимо десятки нових професій, які ще 10 років тому не можна було уявити. Професії, що уже існують, і професії майбутнього відображають наш світ — різноманітний, рухливий та цікавий, з безліччю можливостей для кожної людини, відповідно до її здібностей, талантів, знань, компетентностей, навичок і вміння адаптуватися до умов, що швидко змінюються.

Тому, головний аспект, на якому ставився наголос – сучасні професії, які можуть запропонувати спеціальності факультету захисту рослин, біотехнологій та екології. 

Після знайомства та детального пояснення мети зустрічі, школярі активізувались та почали задавати питання. Питання, на початку зустрічі, були занадто загальні, складалось відчуття, що діти ще не готові до вибору майбутньої професії. Тому план профорієнтаційної роботи був змінений і багато часу приділено саме останній приймальній компанії. Який вибір робили абітурієнти цього року? Які спеціальності були в прерогативі?


Мрія і реальність – як їх поєднати? Як не помилитись у виборі своєї дороги, щоб бути щасливим у праці. Як зупинитись на виборі ВУЗу, не задумуючись про його престижність? Ось в такому форматі пройшла перша частина зустрічі.

Надалі, після детальної розповіді про факультет захисту рослин, біотехнологій та екології, учні задавали питання і про НМТ, і про середній  прохідний бал на спеціальність. Зацікавлено слухали про можливість підняття прохідного балу завдяки участі в олімпіаді, підготовчим курсам.


 

Для себе ми зробили висновок, що, кар’єра для молоді знаходиться серед трійки основних пріоритетів в їхньому житті і є на третьому місці, поступаючись сімейному щастю  і здоров’ю.

Ну що ж шановні учні, щасти Вам у навчанні та подальшому вірному вибору Вашої життєвої стежки. 

Лариса ПІСКУНОВА,
доцент кафедри загальної екології, радіобіології та безпеки життєдіяльності